לפחות חמש רקטות שוגרו אתמול (ראשון) מהעיירה זומאר בעיראק לעבר בסיס אמריקני בצפון-מזרח סוריה. כך אמרו הלילה לסוכנות הידיעות רויטרס שני גורמים ביטחוניים בעיראק, וגורם אמריקני רשמי. מדובר במתקפה הראשונה נגד הכוחות האמריקניים באזור מאז תחילת פברואר, אז הפסיקו המיליציות הפרו-איראניות בעיראק את התקפותיהן נגד האמריקנים.
המתקפה נגד הבסיס האמריקני הייתה יום אחרי שראש ממשלת עיראק מוחמד שיאע א-סודאני חזר מביקור בארה"ב, שם נפגש עם הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן.

2 צפייה בגלריה
תיעוד מתקיפות ארה"ב בסוריה
תיעוד מתקיפות ארה"ב בסוריה
בחודש פברואר: ארה"ב תוקפת מטרות של המיליציות בסוריה ובעיראק
ערוץ טלגרם המזוהה עם המיליציה העיראקית "גדודי חיזבאללה" דיווח כי הוחלט לחדש את המתקפות אחרי קרוב לשלושה חודשים, מכיוון שלא ראו התקדמות של ממש בשיחות לסיום פעילות הקואליציה הצבאית שמובילה ארה"ב בעיראק. בהמשך ציין "סברין ניוז", ערוץ טלגרם נוסף שמקורב ל"גדודי חיזבאללה", כי לא פורסמה הודעה רשמית של המיליציה הפרו-איראנית. לאחר מכן הכחישו ב"גדודי חיזבאללה" שהמיליציה חידשה את המתקפות נגד האמריקנים, ואמרו שמדובר ב"פייק ניוז".
גורם אמריקני דיווח כי יותר מחמש רקטות שוגרו מעיראק לעבר הכוחות בבסיס הקואליציה ברומאלין שבסוריה. הוא אמר כי לא היו נפגעים בקרב חיילי ארה"ב. לדבריו מדובר ב"מתקפת רקטות שנכשלה", לפי רויטרס לא ברור אם הרקטות פגעו בבסיס, החטיאו אותו או יורטו.
הגורם האמריקני אמר כי אחרי המתקפה, מטוס של הקואליציה שמובילה ארה"ב בסוריה ובעיראק תקף את משגר הרקטות. שני גורמים ביטחוניים וקצין בכיר בעיראק דיווחו כי בעיירה זומאר, בקרבת הגבול הסורי, הייתה משאית קטנה שנשאה משגר רקטות בחלקה האחורי.
2 צפייה בגלריה
בשבת: פיצוץ בבסיס ששימש את המיליציות
בשבת: פיצוץ בבסיס ששימש את המיליציות
בשבת: פיצוץ בבסיס ששימש את המיליציות
הקצין אמר כי מחקירה ראשונית עולה שהרכב נהרס כתוצאה מתקיפה אווירית. "אנחנו נמצאים בקשר עם כוחות הקואליציה בעיראק וחולקים מודיעין על המתקפה הזאת", הוסיף הקצין. "תא התקשורת הביטחוני של עיראק", גוף רשמי שאחראי על הפצת מידע ביטחוני, מסר כי הכוחות העיראקיים פתחו בחיפושים אחרי מבצעי המתקפה בסמוך לגבול הסורי.
המתקפה הייתה אחרי שבשבת לפנות בוקר אירע פיצוץ אדיר בבסיס צבאי בעיראק, שבה נהרג חבר בכוח צבאי שכולל מיליציות פרו-איראניות. מפקד הכוח אמר כי מדובר במתקפה, בשעה שהצבא הודיע כי לפי החקירה לא היו מטוסי קרב באזור בזמן הפיצוץ.