עומרי גורן גורוכובסקי, שעבד בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון בני גנץ ומואשם בריגול לקבוצת האקרים המזוהה עם איראן, התייחס היום (חמישי) לראשונה לכתב האישום, ואמר לפני הדיון בעניינו בבית המשפט: "מי אמר שזה איראנים?". בית המשפט האריך את מעצרו של גורן עד לדיון הבא בעניינו שצפוי להתקיים בתחילת ינואר.
גורן, תושב לוד בן 37, נעצר בפעילות משותפת של המשטרה והשב"כ. הוא הועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון. בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי הציע לנציג קבוצת ההאקרים Black Shadow, המזוהה עם איראן, לשתול "תולעת" במחשבו של גנץ.
4 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של עומרי גורן עובד משק הבית אצל בני גנץ אשר חשוד בריגול לאיראן
הארכת מעצרו של עומרי גורן עובד משק הבית אצל בני גנץ אשר חשוד בריגול לאיראן
הנאשם בריגול עומרי גורן, שעבד בביתו של גנץ, בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
בית המשפט המחוזי בלוד דן היום בהארכת המעצר של גורן. סנגורו עו"ד גל וולף מהסנגוריה הציבורית, טען בדיון כי יש פרדוקס, כאשר מצד אחד הדיון פתוח לציבור ואין איסור פרסום, ומצד שני הנאשם מוחזק כעציר ביטחוני.
וולף טען כי עד היום אסור לגורן להתקשר לאיש, הוא עצור במגרש הרוסים בירושלים וכל ביקור נדרש אישורים מיוחדים. הוא ביקש שיאפשרו לו עשר שיחות טלפון כדי שיוכל לשוחח עם בני משפחתו וכן לאפשר לו לשוחח איתו באופן חופשי. "מצד אחד שום דבר לא חסוי ומצד שני לא מאפשרים לו לדבר עם המשפחה" אמר וולף בדיון.
4 צפייה בגלריה
תמונות של בני גנץ שהופצו על ידי האקרים
תמונות של בני גנץ שהופצו על ידי האקרים
תמונות של בני גנץ שהופצו על ידי האקרים
(צילום מסך)
השופט עידו דרויאן הורה להודיע האם יש הגבלה על הקשר בין הנאשם למשפחתו והורה לבדוק מדוע לנאשם לא מתאפשר לדבר עם סנגורו באופן חופשי בטלפון. הדיון נידחה לתחילת ינואר ועד אז הוארך מעצרו של הנאשם.
לגורן עבר פלילי עשיר הכולל חמש הרשעות ו-14 תיקים במשטרה בשנים 2013-2002, בין השאר בגין שני אירועי שוד בנק, פריצה לבתים, גניבה ועוד. הוא נדון לארבעה מאסרים, האחרון שבהם בגין שוד, היה לארבע שנים.
לקריאת כתב האישום נגד עומרי גורן גורוכובסקי - לחצו כאן
על פי כתב האישום, במשך כמה שנים עבדו גורן ובת זוגו בעבודות משק בית וניקיון בביתו של גנץ. בחודש שעבר התפרסמו בכלי תקשורת בישראל כתבות על אודות מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות, שביצעו ההאקרים המזוהים עם איראן. בעקבות הפרסומים החליט גורן לפנות לקבוצה, ולהציע להעביר לה מידע מבית שר הביטחון. גורן איתר, באמצעות אפליקציית טלגרם, כתובת של נציג קבוצת Black Shadow, פנה אליו בזהות בדויה והציג עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון הישראלי, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות. עוד הוסיף, כי תמורת סכום כספי הוא יוכל להעביר מידע מהבית ואף הציע כי תועבר לו "תולעת מחשב", אותה ישתול במחשבו של השר.
4 צפייה בגלריה
עורך דין גל וולף
עורך דין גל וולף
עו"ד גל וולף
(צילום: שמוליק דודפור)
4 צפייה בגלריה
פריצת סייבר בני גנץ
פריצת סייבר בני גנץ
אחת התמונות של גנץ שהפיצו ההאקרים
(צילום מסך)
על מנת להוכיח את יכולותיו, במהלך החודש צילם גורן מספר פריטים בביתו של השר ושלח לנציג הקבוצה בטלגרם. בין הפריטים שצולמו: שולחן עבודה, מחשבים, טלפון, טאבלט, קופסה ועליה תווית ובה פרטי שיוך צה"ליים ומספרים סידוריים, מארז ועליו מדבקה ובה כתובת IP, כספת סגורה ומכונת גריסה, מזכרות צבאיות שניתנו לשר בתפקידו הקודם כרמטכ"ל, תמונות ממוסגרות של השר ובני משפחתו, חשבון תשלום ארנונה של השר ועוד.
לאחר מכן, מחק גורן את כלל ההתכתבויות מהטלגרם, וכן את התמונות ממכשיר הטלפון שלו. התיק נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי ויאחב"ל ביחידת להב 433 של משטרת ישראל ובליווי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי).