2 צפייה בגלריה
 יצחק אברג'יל בבית המשפט
 יצחק אברג'יל בבית המשפט
יצחק אברג'יל
(צילום: יריב כץ)
פרסום ראשון: יצחק אברג'יל, שנידון ביוני האחרון לשלושה מאסרי עולם ולעוד 15 שנה בכלא, מערער לבית המשפט העליון על הרשעתו ועל חומרת גזר הדין. אברג'יל, באמצעות עורך דינו החדש יורם שפטל, הודיע לעליון כי יערער על תשעת האישומים שבהם הורשע, וביקש ארכה של שנה להגיש את נימוקי הערעור.
אברג'יל הסביר זאת בהיקף החומר העצום בתיק ובמשפט. עונשו של מי שכונה "העבריין מספר 1 בישראל" בעבר ניתן לפני מעט יותר מחודשיים, לאחר שהוא הורשע לפני כן ב-3 מעשי רצח ובעבירות סמים בהיקף ענק.
עו"ד שפטל כתב בפנייתו לבית המשפט העליון כי התמנה לפני 10 ימים, ולכן הוא מבקש שנה. "לבא כוחו של המערער אין כל היכרות עם כ-97% מהחומר שעליו ללמוד להגשת הערעור. גם אם יצורף סנגור נוסף, אין בכך כדי לקצר את הזמן הנדרש להכנת הודעת ערעור ראויה", נכתב בפנייה, שבה הזכיר שפטל בין השאר את פרשת דמיאניוק. "בחלוף שנה מהיום, בא כוח המערער אינו שולל אפשרות לבקשת הארכה נוספת של חודש-חודשיים".
2 צפייה בגלריה
הפיגוע הפלילי ביהודה הלוי ב-2003. "לא שונה מפיגועי הטרור אז"
הפיגוע הפלילי ביהודה הלוי ב-2003. "לא שונה מפיגועי הטרור אז"
הפיגוע הפלילי ביהודה הלוי ב-2003. "לא שונה מפיגועי הטרור אז"
(צילום: תומריקו)
בהקראת גזר הדין של אברג'יל, אמרה השופט גיליה רביד מבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "הוא עמד בראש ארגון פשע שלא היה כמותו". רביד ציינה כי הפיגוע הפלילי ב-2003, אז נרצחו שלושה חפים מפשע, "לא היה שונה מפיגועי הטרור של אז". במסגרת גזר הדין הוטל על אברג'יל לשלם קנס בסך מיליון וחצי שקלים ו-114 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות הנרצחים. לצד אברג'יל נגזר דינם של שבעה נאשמים נוספים במסגרת המשפט הפלילי הגדול בישראל, שזכה לכינוי "פרשת 512".
אברג'יל הורשע בשלושה מעשי רצח, בעבירות סמים בהיקפי ענק, בעמידה בראש ארגון פשיעה ובעבירות נוספות. עם הגעתו לאולם בית המשפט לפני מתן גזר דינו, אמר אברג'יל, שהוקף באנשי שב"ס רבים: "תרבות השקר מושרשת במשטרה ובפרקליטות. היום זה יצחק אברג'יל, מחר זה מישהו אחר. צריך לנקות את תרבות השקר".
עו"ד יורם שפטלעו"ד יורם שפטלצילום: יאיר שגיא
בהקראת גזר הדין הוסיפה השופטת רביד כי "זהו אקורד הסיום של תיק עצום ומורכב. ההליך חשף ארגון פשיעה אלים ורב-עוצמה, שפעילותו חובקת עולם. בוצעו מעשי אלימות לרבות רצח, תוך התעלמות מוחלטת מהאפשרות לפגיעה בחפים מפשע". אברג'יל קטע את דבריה ואמר כי "את חלוף הזמן את והתובע ניסים מרום שכחתם". השופטת רביד אמרה על אברג'יל כי "כל העבירות המדוברות, שחומרתן מדברת בעד עצמן, נעשו במסגרת ארגון הפשיעה שעמד בראשו ושלט בו בעזרת קשריו והמוניטין שלו. מדובר היה בארגון שלא היה כמותו באותם ימים וספק אם עד היום. הוא היה המוציא והמביא של הארגון, האלטר-אגו, הנחה פעילות פלילית ונתן את אישורו".
כתבי האישום בפרשה 512, שבמסגרתה נגזר דינו של אברג'יל, הוגשו לפני שבע שנים, ב-13 ביולי 2015. לצידו הואשמו גם אחיו מאיר אברג'יל, יד ימינו מוטי חסין, העבריין אבי רוחן ו-14 מעורבים נוספים.
המחלקה הפלילית בפרקליטות הגישה רק אתמול ערעור בגין זיכויו של אבי רוחן מעבירת הרצח בפרשה, וערערה גם על אופן ריצוי עונשו של עופר בוהדנה, שהטמין את המטען בפיגוע הפלילי ביהודה הלוי ב-2003. בית המשפט קבע כי בוהדנה ירצה שלושה מאסרי עולם ועוד חמש שנים, שירוצו כולם בחופף זה לזה.
במסגרת הערעור נטען בנוגע לרוחן כי יש לראות בו כחלק מהמעגל הפנימי של מבצעי העבירה, ולהרשיעו כ"מבצע בצוותא" של מעשי הרצח. בנוגע לבוהדנה נטען כי הטלת שלוש מאסרי העולם המאסרים בחופף, על מנת ליצור הבחנה בין בוהדנה לאברג'יל (ראש ארגון הפשיעה) אינה נותנת מענה למטרות הענישה: גמול, הלימה, הרתעה ושמירה על ביטחון הציבור.