דובר צה"ל התיר לפרסום בצהריים (ראשון) כי סמ"ר עידו אלי זריהן, לוחם סיירת גבעתי (20) מירושלים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה במהלך היתקלות עם מחבלים - שבה נהרג גם סמ"ר נריה בלטה. באותו קרב נפצעו גם קצין ושני לוחמים מגבעתי באורח קשה.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר עידו אלי זריהן ז"ל
סמ"ר עידו אלי זריהן ז"ל
סמ"ר עידו אלי זריהן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
עופר איובי, סגן ראש העיר ירושלים, שבנו יאיר שירת יחד עם סמ"ר זריהן בסיירת גבעתי, סיפר: "עידו היה בחור קסם, באמת. הוא היה בן בית אצלנו, ילד מקסים. הוא והבן שלי עשו את המסלול של הסיירת ביחד, הם חברים מירושלים עוד מימי התיכון".
עוד אמר איובי: "תמיד הייתה לו צניעות וענווה. הוא היה חדור מטרה, מלח הארץ. אלה הילדים שבזכותם אנחנו פה שורדים. אריות". יאיר, בנו של איובי, יצא לכמה שעות מעזה ולכן לא היה מעורב באותה תקרית קשה שבה נהרג זריהן. "רק אתמול בערב אחות של עידו התקשרה לבן שלי לשאול איך הם שם בעזה", סיפר סגן ראש העיר.
2 צפייה בגלריה
נריה בלטה
נריה בלטה
סמ"ר נריה בלטה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
הבוקר הותר לפרסום כי סמ"ר נריה בלטה (21) משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום הרצועה. אמש הותר לפרסום כי רס"ן אייל שומינוב (24) מכרמיאל, מפקד פלוגה בגדוד שקד שבחטיבת גבעתי, נהרג מפגיעת טיל נ"ט במהלך פשיטה על שכונת זייתון שבעיר עזה בצפון הרצועה.
מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר נהרגו 579 חיילי צה"ל, 240 מהם מאז שהחל התמרון הקרקעי ברצועת עזה ב-27 באוקטובר. לפי שעה מאושפזים בבתי החולים 320 פצועים, בהם 32 שמצבם קשה. מפרוץ המלחמה נפצעו 2,965 לוחמים, 456 מהם באורח קשה.