יום אחרי רצח האישה בג'דיידה מכר שבגליל, שוב אישה על הכוונת בצפון - והפעם מדובר במנהלת בית ספר: בעיר עראבה הסמוכה לכרמיאל נורתה מנהלת בית ספר בכניסה למוסד החינוכי ונפצעה באורח בינוני. היא פונתה לבית חולים פוריה בטבריה על ידי אמבולנס מקומי.
המנהלת, רודינה שלאעטה, נפצעה מירי של כמה קליעים לרגלה בעת שיצאה ממכוניתה, בתחילת יום הלימודים. רבים מהתלמידים חזרו לבתיהם לאחר הירי במנהלת, בכניסה לבית הספר. המשטרה פתחה בחקירה ובאיסוף ממצאים והחלו חיפושים בסיוע מסוק אחר חשודים. עד כה לא נעצר איש ובמשטרה אמרו כי הרקע נבדק.
ראש העיר עראבה עומר ואכד אמר בזירה: "זה יום שחור ואנחנו מטפלים בכל הנושא באופן מקצועי. המשטרה פנתה למנהלת בעקבות חשד שהיא מאוימת, והיא טענה כי היא לא מרגישה מאוימת". סנ"צ תמיר ארד, מפקד משטרת משגב, הרחיב: "היא נחקרה אצלנו בעבר בגלל איומים. ידענו שהיא קיבלה איומים מעבריינים בגלל פעילות שעשתה בבית הספר למיגור האלימות. אנו חוקרים את כל הכיוונים. מדובר במנהלת ישרה וטובה, שעושה את תפקידה כפי שצריך".

5 צפייה בגלריה
 רודינה שלאעטה
 רודינה שלאעטה
המנהלת רודינה שלאעטה
5 צפייה בגלריה
החיפושים אחר היורה בעראבה
החיפושים אחר היורה בעראבה
חיפושים אחר חשודים, בעקבות ירי במנהלת בעראבה
5 צפייה בגלריה
החיפושים אחר היורה בעראבה
החיפושים אחר היורה בעראבה
עד כה לא נעצרו חשודים
במשרד החינוך גינו בחריפות את המקרה ואמרו כי "זוהי חצייה נוספת של קו אדום שיש בו כדי לערער ולסכן את המרחב החשוב והמשמעותי ביותר לתלמידים, המוסד החינוכי". הם קראו למשטרה "להפוך כל אבן כדי להגיע לפוגעים ולמצות עמם את הדין".
"על רקע האירוע החמור, המשרד מלווה באופן צמוד את מנהלת בית הספר, ומעניק לה את כל התמיכה הנדרשת. לצד זה, המשרד גם מלווה את התלמידים וצוות ההוראה באמצעות גורמי המקצוע המוסמכים מהשירות הפסיכולוגי הייעוצי, אשר מעניקים להם תמיכה וליווי אישי", הוסיפו.
שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון: "הירי למנהלת בית הספר בפתח בית הספר הוא מעשה שאסור לעבור עליו לסדר היום. חובת משטרת ישראל לשים את היד על העבריינים ולמצות איתם את הדין. אני בקשר עם הגורמים הרלוונטיים במשרד לביטחון פנים כדי להבטיח את ההגנה של מערכת החינוך מפני מעשים כאלה בעתיד. אני מאחלת למנהלת בית הספר רפואה שלמה וחזרה מהירה לבית הספר".
אתמול נדקרה למוות עאישה עבאדי, בת 55, בבית בג'דיידה מכר. המשטרה חוקרת חשד שנרצחה על-ידי בעלה, בן 57 שנמלט אחרי הרצח ונתפס כעבור זמן קצר. עבאדי היא האישה ה-21 שנרצחה מתחילת השנה, והקורבן ה-115 לאלימות בחברה הערבית.
5 צפייה בגלריה
עאישה עבאדי נרצחה בביתה בג'דיידה מכר
עאישה עבאדי נרצחה בביתה בג'דיידה מכר
עאישה עבאדי וזירת הרצח, אתמול
5 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד ברצח אישתו מג'דיידה
הארכת מעצר לחשוד ברצח אישתו מג'דיידה
החשוד ברצח אשתו בג'דיידה מכר, בבית המשפט
(צילום: נחום סגל )

בעת מעצרו של הבעל התקרבו עשרות מבני משפחת הנרצחת אל השוטרים ורצו לתקוף את החשד. המשטרה נאלצה לפזרם באמצעים לפיזור הפגנות, בהם גם רימוני הלם. מאוחר יותר פרצה מהומה גם בבית החולים נהריה, שגופת עבאדי נלקחה אליו, אחרי שעשרות בני אדם ניסו להיכנס לבית החולים בכוח, נבלמו והתפרעו. שני מאבטחים נפצעו באורח קל.
לדברי מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, "מדובר במצב בלתי נסבל. אי אפשר לשתוק יותר לנוכח מקרי אלימות קשים, שמתרחשים חדשות לבקרים בבתי חולים שונים. אני מבקש לשבח את שיתוף הפעולה המוצלח בין מאבטחי המרכז הרפואי ותחנת משטרת נהריה, שבגופם מנעו נזקים בנפש, כי המקרה הזה היה יכול להסתיים בצורה הרבה יותר גרועה".
ממשרד החינוך נמסר: "אנו מגנים בחריפות את ניסיון הפגיעה באשת החינוך. מדובר בחציית כל קו אדום שיש בו כדי לערער ולסכן את המרחב החשוב ביותר לתלמידים - המוסד החינוכי. על רקע האירוע המשרד מלווה את מנהלת בית הספר באופן צמוד ומעניק לה את כל התמיכה הנדרשת. המשרד מלווה גם את התלמידים והמורים באופן צמוד באמצעות גורמי המקצוע".
תמר טרבלסי חדד השתתפה בהכנת הכתבה