הותר לפרסום שם החשוד בפיגוע דריסה בבאר שבע: בית משפט השלום באשקלון האריך בשבעה ימים את מעצרו של אמיר אלקרינאוי, נהג משאית בן 39 מרהט, החשוד בניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור של תלמיד בית הספר הטכני. הוא חשוד שדרס את הצעיר (18) שלבש מדים בעת שנדרס, ופצע אותו באורח בינוני.
השופטת מירב עמר הורתה על קיום הדיון בדלתיים סגורות, אך התירה לפרסם את החלטתה להארכת מעצר. היא קבעה כי "מעיון בתיק החקירה עולה שקיים חשד סביר ביחס למעורבות החשוד בעבירות המיוחסות לו". סנגורו, עו"ד נאשף דרוויש, אמר כי לדברי מרשו "הייתה תקלה ברכב ומדובר בתאונה ולא במעשה טרור".
1 צפייה בגלריה
אמיר אלקירנאווי בסרטון טיקטוק
אמיר אלקירנאווי בסרטון טיקטוק
אמיר אלקרינאוי. טוען שזו תאונה
(מתוך טיקטוק)

הצעיר שנפצע שחזר אתמול את הדריסה ממיטתו בבית החולים בסורוקה: "הלכתי לבית הספר ואחרי שחציתי את המעצר חציה הלכתי על המדרכה. שמעתי רכב מאיץ, הספקתי להסתובב לאחור מעט, להסתכל מעבר לכתף וראיתי אותו מאיץ לעברי". לדבריו, באותם רגעים ניסה לקפוץ באוויר כדי שהרכב לא יפגע ברגליו. "אני לא יודע אם הצלחתי, אבל הבנתי שאני על השמשה שלו. הוא פנה שמאלה וניסיתי לדחוף את עצמי כדי לרדת מהרכב".
מיד לאחר הדריסה התקשר להוריו: "הייתי בהכרה. התקשרתי להורים כדי להגיד להם שדרסו אותי ואם הם יכולים לבוא. אמא שלי נלחצה. ידעתי ישר שזה פיגוע. על המדרכה הזו יכולים לבוא רכבים, אבל בטח שלא מאיצים לכיוון בן אדם. אחרי שפגע בי ראיתי אותו ממשיך לנסוע. המדריכים בטכני והמנהל הגיעו למקום. המשטרה עצרה את הנהג ואחר כך באו לראות מה שלומי. הם אמרו לי שעצרו אותו. הוא היה רחוק יחסית ממני".

בצאתו מבית החולים, בדרך לחקירה, אמר הנהג כי איבד שליטה וטען כי מדובר בתאונה. לפני כמה ימים תיעד עצמו מגיע לתחנת המשטרה כדי להתלונן על איומים מצד אזרח אלמוני שאמר כי "בדואים צריכים לעוף מבאר שבע". בתיעוד נשמע החשוד תושב רהט אומר: "אם תכבדו אותנו – נכבד אתכם. אם לא תכבדו – אתם תסבלו. זה לא איום, אבל הכבוד והחיים שלנו? אנחנו מוכנים לוותר על החיים".
במשטרה מסרו כי הרכב המשיך בנסיעה עד שעצר לאחר כמה עשרות מטרים. מפקד מרחב נגב תת-ניצב נחשון נגלר אישר כי מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בדריסה מכוונת, אך סייג את דבריו. "בשלב הזה אנחנו לא שוללים שום כיוון. שוטרים שהיו באזור במסגרת ההיערכות הביטחונית המוגברת הבחינו במקרה והעניקו לצעיר טיפול רפואי. יש פריסה רחבה מאוד של המשטרה בכל הארץ וגם בנגב. אנחנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות", אמר.