היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עצרה שלושה חשודים מדלית אל כרמל בגין סחיטה באיומים של חברה קבלנית שזכתה במכרז ממשלתי להקמת חווה סולארית בקיבוץ נווה אור, השוכן בצפון עמק בית שאן. במסגרת הסחיטה, החשודים הציתו את האתר וציוד טכנולוגי יקר ערך וגרמו לנזקים רבים בשווי הנאמד במיליון וחצי שקלים. מעצרם של החשודים הוארך עד למחר.
לפני כחודשיים פרצה שריפה באתר ופגעה בממירים וציוד טכנולוגי יקר ערך שהיה במקום. למחרת, מנהל הפרויקט באתר החל לקבל איומים לטלפון שלו ובין היתר נאמר לו כי "מה שהיה אתמול זאת רק ההתחלה". כך החלה מסכת האיומים, שהופנתה אל מנהל הפרויקט ובני משפחתו, תוך דרישה לתשלום של כמיליון שקלים מקבלן אחר שעבד באתר להקמת החווה הסולארית.
3 צפייה בגלריה
הצתה של חווה סולארית בקיבוץ נווה אור שלפי החשד בוצעה של ידי חשודים מדלית אל כרמל  במסגרת מעשי הסחיטה
הצתה של חווה סולארית בקיבוץ נווה אור שלפי החשד בוצעה של ידי חשודים מדלית אל כרמל  במסגרת מעשי הסחיטה
ניסו להדיר את רגלי הקבלן מהפרויקט. הצתת החווה הסולארית
(צילום: דוברות המשטרה)
מחקירת המשטרה עלה כי מספר חשודים קשרו קשר להצית את האתר כדי לגרום לחברה הקבלנית הזוכה להדיר רגליה מהמכרז ולקחת את עבודות הבנייה לידיהם. לבסוף, כאמור, נעצרו שני חשודים מדלית אל כרמל וערר שהוגש מטעמם על החלטת המעצר בבית המשפט המחוזי בלוד נמשך על ידם בהמלצת השופט. עם התפתחות בחקירה, ביום חמישי האחרון נעצר חשוד נוסף מדלית אל כרמל ומעצר כל שלושת החשודים הוארך עד למחר. חוקרי היחידה צפויים לבקש את הארכת מעצרם.
מכת הפרוטקשן (גביית דמי חסות) וניסיונות הסחיטה מצד עבריינים, התגברו בעת האחרונה, ופוגעות בעיקר בבעלי עסקים באזור הצפון. הבוקר הגישה פרקליטות מחוז צפון לבית משפט השלום בטבריה כתב אישום נגד ראמי איסמעיל הייב, מגובי הפרוטקשן המוכרים ביותר בגליל שנתפס בשעת מעשה, בגין גביית דמי חסות, סחיטה באיומים ושיבוש מהלכי משפט. למעשה, הוא צפוי להיות העבריין הראשון בישראל שימצא את עצמו בכלא בתנאים של חוק הפרוטקשן החדש. האישום שהוגש גולל את מעשיו של הייב, שהטיל אימה על קבלנים בצפון.
3 צפייה בגלריה
מעצרו של ראמי איסמעאיל,  אחד מגובי הפרוטקשיין בטובא זנגריה
מעצרו של ראמי איסמעאיל,  אחד מגובי הפרוטקשיין בטובא זנגריה
ראמי איסמעיל הייב. מגובי הפרוטקשן האלימים בצפון
( צילום: דוברות המשטרה )
חוק הפרוטקשן של חברי הכנסת יצחק קרויזר ואלמוג כהן מעוצמה יהודית וניסים ואטורי מהליכוד אושר סופית ביום האחרון לכנס הקיץ, ושינה את ההתייחסות המשפטית בחקיקה לעבירות - וגם קבע עונשי מינימום למורשעים. כך, בחוק נקבעו מדרגי ענישה שהמשותף לכולם הוא שהרשעה בהם תחייב את השופטים בבתי המשפט להטיל עונשי מינימום על המורשעים.
כך למשל, עבריין שדרש להעניק שירותי שמירה או "תמורה שאינה ממשית" יקבל לכל הפחות שנת מאסר וחצי, ועד 6 שנות מאסר; אם עשה זאת באיומים, ייגזרו עליו שבע שנות מאסר לכל היותר, ולפחות כשנתיים; ואם הצליח לגרום לבעל העסק לשלם, יוטלו עליו עד תשע שנות מאסר ולא פחות משנתיים ורבע בכלא.