2 צפייה בגלריה
פברואר 2018, שלמה פילבר במעצר
פברואר 2018, שלמה פילבר במעצר
פברואר 2018, שלמה פילבר במעצר
(צילום: מוטי קמחי)
האם לפרשת השימוש המשטרתי בתוכנת הפריצה לטלפונים ניידים אכן תהיה השלכה מעשית על משפט נתניהו? תוכן הטלפון הסלולרי של עד המדינה שלמה פילבר הועתק כדין במסגרת צו חיפוש ותפיסה שניתן בבית המשפט כבר ב-2017 במסגרת חקירתו ב"פרשת בזק". פרשה זו טופלה ברשות לניירות ערך עוד בטרם נכנסה המשטרה לתמונה והפכה אותה לתיק 4000, שבו הואשם לימים ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בעבירות שוחד והפרת אמונים. ב-2018, הפעם כבר במסגרת החקירה המשטרתית, שוב אישר בית המשפט לבצע חיפוש מלא בנייד שלו.
פילבר כיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית לתיק, אחרי בחירות 2015. בימים האחרונים, בעקבות בדיקת השימוש שעשתה המשטרה בשנים האחרונות בתוכנות רוגלה כלפי אזרחים, דווח כי גם המידע מהנייד של פילבר נשאב בנסיבות דומות.
2 צפייה בגלריה
להב 433 היחידה הארצית למלחמה בפשיעה
להב 433 היחידה הארצית למלחמה בפשיעה
(צילום: דנה קופל)
אלא שכאמור, בדומה לחשודים נוספים שהמכשירים שלהם נתפסו בעת חשיפת חקירת פרשת בזק ברשות לניירות ערך, גם לפילבר הוצא צו בנושא ונערך לו חיפוש. הרשות לניירות ערך לא עשתה שימוש בהאזנות סתר כלפיו. עיתון "הארץ" דיווח מוקדם יותר כי במסגרת הצו הועתק תוכן הטלפון שלו במלואו. יצוין כי גם אם היה צו להפעלת תוכנת פגסוס בחקירת המשטרה, מה שככל הנראה לא היה, הוא לא היה מתיר שימוש בחומרים באופן לא-חוקי, ועל המשטרה היה להימנע בכל מקרה מפגיעה בפרטיותו של פילבר ומחשיפה לדברים אישיים שאינם קשורים לחקירה עצמה.
צו תפיסה מאפשר לרשות החקירה לעבור על המידע בנייד ולהוציא ממנו חומרים רלוונטיים לחקירה. חל איסור לעשות שימוש בחומרים פרטיים ואישיים שאינם קשורים לחקירה, והם לא מועברים לפרקליטות בתום החקירה.
אתמול פורסם ב-ynet שבמשרד המשפטים מעריכים שצוות התביעה בתיקי נתניהו יודיע ביום שלישי כי לא נפל פגם מהותי באופן חקירתו של פילבר המחייב את הפסקת המשפט. התובעים צפויים לטעון בפני בית המשפט המחוזי בירושלים כי העדויות הושגו כדין, וגם אם נפל פגם באופן השגתם - הרי שהוא היה שולי.
(צילום: נויל האריס)

מחר יתחדש משפט נתניהו ותעלה להעיד עו"ד דנה נויפלד, שהייתה היועמ"שית של משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית לאישום. היא תעיד על עמדת המשרד בנושאי רגולציה בתקופתה, בתקופת השר גלעד ארדן ועוד. בימים הבאים יעיד שי חייק, לשעבר הדובר הפוליטי של נתניהו, ורק לאחר סיום עדותו שמתוכננת לעוד כשבוע וחצי – יעלה פילבר להעיד.
עו"ד נוית נגב ואיריס ניב סבאג, המייצגות את נוני מוזס, הנאשם בהצעת שוחד בתיק 2000, הצטרפו לבקשה הדחופה של הסנגורים האחרים בתיקי האלפים לקבל הבהרות מהפרקליטות בעניין השימוש בתוכנות פריצה לניידים שנעשה במסגרת החקירות. על המדינה להשיב לבקשות עד יום שלישי. נכון לשלב זה הסנגורים טרם ביקשו לדחות את עדות פילבר.