הודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לא הפתיעה רבים, אבל עוררה כמובן תגובות מכל רחבי הקשת הפוליטית. חברי מפלגות הקואליציה הודו לבנט בחום על תקופתו כראש ממשלה, ואילו באופוזיציה תקפו ועקצו.
הנשיא יצחק הרצוג הודה לבנט "על שיתוף הפעולה ההדוק בינינו למען מדינת ישראל ובטחונה ועל שפעל כשטובת הציבור והמדינה לנגד עיניו. עבודתנו המשותפת הייתה באווירה טובה, חברות והערכה הדדית ואני מאחל לו בהצלחה בהמשך דרכו".
7 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנאום הפרישה
נפתלי בנט בנאום הפרישה
נפתלי בנט בנאום הפרישה
(צילום: עמית שאבי )
7 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט
"נפתלי תודה, אחי". לפיד ובנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר יש עתיד ומי שאמור להתמנות בתוך זמן קצר למחליפו של בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, פנה לבנט: "נפתלי אחי, תודה בשמי ובשם כל עם ישראל". שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ הודה לבנט על תרומתו למדינה: "נפתלי, תודה על כל מה שעשית עבור אזרחי ישראל, על ההחלטות הקשות שקיבלת למען עם ישראל ועל שיתוף הפעולה למען ביטחון ישראל. נמשיך לפעול ביחד למען המדינה גם בתקופה הקרובה".
יו"ר העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה: "מהרגע שבו ישבנו במטבח שלי והסכמנו שאוכמניות זה הממתק המושלם, הסכמנו על לא מעט דברים והיינו שותפים לממשלה שעבדה למען הישראליות והישראלים. נפתלי בנט, תודה על שנה של שותפות והצלחה רבה בכל אשר תפנה. הלוואי ורבות ורבים יעשו את המסלול שאתה עשית".
שר הבריאות ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר כי גילה אדם חרוץ וענייני. "בשנה האחרונה עבדתי צמוד מאוד לראש הממשלה בנט. בשני גלי קורונה, כל יום, כמה פעמים ביום", אמר הורוביץ. "חילוקי דעות ופוליטיקה יש, אבל גיליתי אדם חרוץ וענייני שבאמת אכפת לו מהציבור. עמדותיו לא עמדותיי וזה ברור, אבל יש לי הערכה גדולה אליו. ישראל הרוויחה שנה של ממשלה טובה, הרבה בזכותו. יישר כוח".
7 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומרב מיכאלי במליאת הכנסת
נפתלי בנט ומרב מיכאלי במליאת הכנסת
"הסכמנו שאוכמניות זה הממתק המושלם". מיכאלי ובנט
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ וראש הממשלה נפתלי בנט במתחם חיסונים בחולון
ניצן הורוביץ וראש הממשלה נפתלי בנט במתחם חיסונים בחולון
"גיליתי אדם חרוץ וענייני". ניצן הורוביץ עם בנט
(צילום: קובי גדעון / לע"מ)
7 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ותמר זנדברג במליאת הכנסת
נפתלי בנט ותמר זנדברג במליאת הכנסת
"מעל הכל בנאדם". זנדברג ובנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שר המשפטים גדעון סער (תקווה חדשה) אמר כי בנט הוא פטריוט ישראלי. "הוא היה ראש ממשלה טוב שמלא את התפקיד באופן ממלכתי. עבדנו בשיתוף פעולה מלא למען ישראל ואזרחיה. אני משוכנע שהוא עוד יחזור לשרת את המדינה בעתיד. נפתלי, תודה ובהצלחה!".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "צר לי על פרישתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. בשנה החולפת זכיתי להכיר ראש ממשלה אמיץ ונחוש, שידע לקבל החלטות חשובות וניווט באופן מרשים את הספינה במים הסוערים לצד שותפים שדעתם הפוליטית שונה משלו. כזה הוא נפתלי בנט: מנהיג שטובת המדינה ואחדות העם עמדו תמיד לנגד עיניו, ומעל הכול - בנאדם".
השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג (מרצ) הודתה גם היא לבנט: "נכנסנו יחד לכנסת ב-2013. היה מהיריבים המרים של המחנה שלי. לא חושבת שמישהו דמיין שנהיה באותה ממשלה. זה לא תמיד היה קל, אבל גיליתי איש ציבור מוכשר, מבין עניין, הגון, יצירתי, ומעל הכל בן אדם. במיוחד מעריכה את ההבנה שגילה והמקום שנתן לסביבה ולאקלים. תודה ראש הממשלה".
7 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
"הוביל מסע פילוג קשה נגד מחצית העם". אריה דרעי
(צילום: עמית שאבי)
7 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
"ברוך שפטרנו מעונשו של זה". מירי רגב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) אמר: "עשית את מה שהיה שנכון למדינה בהקמת הממשלה, על אף המחירים הכבדים ששילמת. זה היה קשה ומסובך. שמת את טובת המדינה לפני הכל והתנהלת בממלכתיות ובאחריות".
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר כי "ההחלטה לפרוש מהחיים הפוליטיים אינה שלו, אלא של הציבור שמאס בו והקיא אותו מתוכו". ח"כ מירי רגב (הליכוד) אמרה: "ברוך שפטרנו מעונשו של זה". ח"כ עמיחי שיקלי שהופרש ממפלגתו של בנט, כתב בטוויטר: "אין קיצורי דרך".
יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי "בנט, ראש הממשלה הראשון עם כיפה, הונה את מחנה הימין המסורתי והקים ממשלה הכי פוגענית לזהות היהודית ולמוחלשים. מי שדיבר גבוהה על אחדות הוביל מסע פילוג קשה נגד מחצית העם וכינה אותו בכינויים. פרישתו מהחיים הפוליטיים בתום שנה - מסר מהדהד על 'ניסוי' שנכשל. בקרוב נחזיר את ישראל למסלול הנכון".