פארס שעבאן (29) נמצא הערב (שישי) ירוי וללא רוח חיים בתוך רכב בלוד. צוות מד"א שהוזעק לזירה ברחוב המסגר קבע את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירה, אולם טרם דווח על מעצרים. על פי החשד מדובר ברצח.

בשעה 17:01 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על "פצוע מאירוע אלימות" ברחוב המסגר בלוד. פרמדיק מד"א רמי מאושר סיפר: "הפצוע שכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלה חודרת בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".
מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, קיים הערכת מצב בזירת הרצח והטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שפלה. "בנוסף, הנחה על המשך הפריסה הנרחבת והפעלת כוחות רבים בעיר, תוך העצמת האכיפה הממוקדת נגד מחוללי הפשיעה, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית למען שלום הציבור", נמסר.
4 צפייה בגלריה
פארס שעבאן ז"ל
פארס שעבאן ז"ל
"הפציעה הייתה קריטית". פארס שעבאן שנרצח בלוד
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח ב לוד
זירת הרצח ב לוד
זירת הרצח ב לוד
4 צפייה בגלריה
 ניצב אבי ביטון סיים כעת הערכת מצב בזירת הרצח בלוד והטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שפלה
 ניצב אבי ביטון סיים כעת הערכת מצב בזירת הרצח בלוד והטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שפלה
שוטרים בזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
תושב לוד אמר בעקבות הרצח כי "אנחנו חיים בתחושה קשה מאוד, האווירה היא שבכל רגע אנחנו יכולים לאבד אישה או בעל או ילד. אין גבולות אצל היורים. היום נרצח צעיר, ומחר אולי ירצחו עוד אנשים. המשטרה נכשלה בתפקידה ואין לה שליטה על מיגור הפשיעה בלוד ובכל החברה הערבית. זה לא מפתיע אותנו כי מזמן את המשטרה ואת הממשלה ואת המפכ"ל ואת השר בן גביר לא מעניין רצח של ערבים".
תושבת לוד הוסיפה: "כמעט כל מקרי הרצח בעיר לוד מסתיימים ללא מעצרים או פענוחים. המשטרה צריכה להתבייש בעצמה על אוזלת היד. אם הנרצח היה יהודי, באותו יום היינו רואים מעצרים, אבל כשרוצחים ערבי אין מי שידאג ויטפל - וכולם מרימים ידיים מראש".
4 צפייה בגלריה
יאסר זאיד תושב ביר נבאלא
יאסר זאיד תושב ביר נבאלא
יאסר זאיד שנרצח בבוקר בטייבה
הרצח בלוד הוא השני בחברה הערבית תוך 13 שעות. היום בבוקר נרצח יאסר זאיד (27), תושב ביר נבאלא, לאחר שנדקר בדירה ששכר בעיר טייבה. במשטרה חושדים כי אלמונים פרצו לדירה שבה התגורר הצעיר, ואז דקרו אותו בכל חלקי גופו.
פחות משעה לפני כן אירע ניסיון רצח בעיר הסמוכה קלנסווה. אלמוני ירה לעבר רכבו של תושב העיר בן 21 ופצע אותו באורח קשה. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 21 קורבנות - ורק מקרה אחד פוענח.