2 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של החשוד ברצח ושריפת גופתו של יאיר חדד ז״ל במטע התמרים בבקעת הירדן
הארכת מעצרו של החשוד ברצח ושריפת גופתו של יאיר חדד ז״ל במטע התמרים בבקעת הירדן
עומר אלפיריון, הנאשם ברצח בבקעה
(צילום: עמית שאבי )
יותר מחודש אחרי הרצח בבקעת הירדן, הותרה לפרסום היום (ראשון) זהותו של הנאשם ברצח: עומר אלפיריון, תושב תל אביב בן 25, הוא הנאשם שדקר למוות את יאיר חדד, ואחר כך הצית את גופתו.
ביום חמישי האחרון הוגש כתב האישום נגד אלפיריון, בגין רצח ושריפת גופתו של חדד, בן 51 מרחובות ואב לשלושה ילדים, במטע התמרים בבקעה בחודש שעבר.
2 צפייה בגלריה
יאיר חדד
יאיר חדד
הנרצח יאיר חדד, וזירת הרצח
( צילום: דוברות המשטרה)
לפי כתב האישום, השניים נפגשו ב-9 ביולי באזור העיר טבריה, ומבלי שהייתה ביניהם היכרות מוקדמת. למחרת, אסף אלפיריון את חדד באמצעות רכבו, והשניים נסעו דרומה על כביש 90. בהמשך פנה אלפיריון מזרחה בכביש 57 לכיוון גשר אדם, ועצר את רכבו זמן קצר אחר כך.
לאחר מכן דקר אלפיריון את חדד בשכמו, כתפו ובחמישה מקומות שונים בפניו באמצעות חפץ חד, בשעה 14:00 בצהריים. לפי האישום, הוא השאיר את גופתו של חדד במקום, ועזב עם רכבו. שבע שעות וחצי לאחר מכן הוא חזר לאזור הרצח עם ג'ריקן מלא בבנזין, הוביל את גופתו של חדד למטע התמרים והצית אותה, יחד עם ציוד נוסף שהיה לחדד, כדי להשמיד ראיות.
בהמשך, בשעת ערב מאוחרת, נסע אלפיריון ברכב למתחם החנויות ב"מפגש הבקעה" שבכביש 90, נטל צינור כיבוי אש והציף את תכולתו במים, במשך יותר משעה. לאחר מכן הוא השליך על הכביש וליד הרכב חפצים שונים, ואף שטף את גופו והחליף בגדים כדי להסתיר את שאריות דמו של המנוח שנותרו ברכב ובכליו.
הדיווח על איתור גופה שרופה בבקעה התקבל ב-12 ביולי בשעות הערב. הגופה נמצאה על ידי פלסטינים, והמשטרה הפלסטינית העבירה אותה לידי משטרת ישראל.
לאלפיריון מיוחסת בנוסף עבירה של השמדת ראיה. בבקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים נכתב כי בידי הפרקליטות לרבות תצלומים, ראיות פורנזיות וסרטונים המתעדים חלק מהמעשים המיוחסים לנאשם.
בנוסף צוין כי לפני ארבע שנים נכלא לחודש בגין עבירות של הפרעת שוטר במילוי תפקידו ושימוש בכוח או באיומים למנוע מעצר, ואף הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות של איומים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.