2 צפייה בגלריה
יאיר חדד
יאיר חדד
יאיר חדד
( צילום: דוברות המשטרה)
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תושב תל אביב בן 25 בגין רצח ושריפת גופתו של יאיר חדד, בן 51 מרחובות ואב לשלושה ילדים, במטע התמרים בבקעת הירדן בחודש שעבר. שמו של הנאשם ברצח עדיין אסור בפרסום.
לפי כתב האישום, השניים נפגשו ב-9 ביולי באזור העיר טבריה מסיבות שאינן ידועות, ומבלי שהייתה ביניהם היכרות מוקדמת. למחרת, אסף הנאשם את המנוח באמצעות רכבו, והשניים נסעו דרומה על כביש 90. בהמשך פנה הנאשם מזרחה בכביש 57 לכיוון גשר אדם, ועצר את רכבו זמן קצר אחר כך. לאחר מכן, מסיבה שאינה ידועה אבל ככל הנראה על רקע פלילי, החליט הנאשם לרצוח את חדד.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של החשוד ברצח ושריפת גופתו של יאיר חדד ז״ל במטע התמרים בבקעת הירדן
הארכת מעצרו של החשוד ברצח ושריפת גופתו של יאיר חדד ז״ל במטע התמרים בבקעת הירדן
הנאשם בבית המשפט בשבוע שעבר
(צילום: עמית שאבי)
אחרי שהחליט לבצע את המעשה דקר הנאשם את המנוח בשכמו, כתפו ובחמישה מקומות שונים בפניו באמצעות חפץ חד, בשעה 14:00 בצהריים. לפי האישום, "בהמשך לכך גרם הנאשם למותו של חדד בדרך שאינה ידועה במדויק". לאחר מכן הוא השאיר את גופתו של המנוח במקום, ועזב עם רכבו. שבע שעות וחצי לאחר מכן חזר הנאשם לאזור הרצח עם ג'ריקן מלא בבנזין, הוביל את גופתו של המנוח למטע התמרים והצית אותה, יחד עם ציוד נוסף שהיה לחדד, כדי להשמיד ראיות למעשה.
בהמשך, בשעת ערב מאוחרת, נסע הנאשם ברכב למתחם החנויות ב"מפגש הבקעה" שבכביש 90, נטל צינור כיבוי אש והציף את תכולתו במים, במשך יותר משעה. לאחר מכן הוא השליך על הכביש וליד הרכב חפצים שונים, ואף שטף את גופו והחליף בגדים כדי להסתיר את שאריות דמו של המנוח שנותרו ברכב ובכליו.
הדיווח על איתור גופה שרופה בבקעה התקבל ב-12 ביולי בשעות הערב. הגופה נמצאה על ידי פלסטינים, והמשטרה הפלסטינית העבירה אותה לידי משטרת ישראל.
לנאשם מיוחסת בנוסף עבירה של השמדת ראיה. בבקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים נכתב כי בידי הפרקליטות לרבות תצלומים, ראיות פורנזיות וסרטונים המתעדים חלק מהמעשים המיוחסים לנאשם.
בנוסף צוין כי לפני ארבע שנים נכלא לחודש בגין עבירות של שימוש הפרעת שוטר במילוי תפקידו ושימוש בכוח או באיומים למנוע מעצר, ואף הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות של איומים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.