ראש המועצה המקומית בית-אל שי אלון היה עד לפיגוע הירי שבו נרצחו שניים בחווארה היום (א'), ואמר כי רכבם אף התנגש ברכבו מיד לאחר הירי. מהזירה הוא סיפר: "הירי התרחש ממש מאחוריי, זה היה ממש מטווח אפס. נורא".
2 צפייה בגלריה
הרכב בו נורו ההרוגים בזירת הפיגוע
הרכב בו נורו ההרוגים בזירת הפיגוע
הרכב בו נורו ההרוגים בזירת הפיגוע
(צילום: TPS)
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בחווארה
זירת הפיגוע בחווארה
זירת הירי בחווארה
עם האירוע הזעיק אלון את הכוחות בשטח והחל לתפעל את אירוע יחד עמם. "אתה מוקף מימין ומשמאל, אין אפשרות לצאת. לא ייתכן שמחבלים יכולים להחזיק נשק בכזאת קלות ולירות בחופשיות מטווח אפס לאור יום. זה איום ממשי על התושבים היהודים באזור", סיפר אלון בשיחה עם ynet. "שמעתי צרורות של יריות והייתי בטוח שיורים עליי ופגעו בי. מיהרתי להגיע לחיילים. מעולם לא חוויתי דבר כזה".
צעירים פלסטינים שהיו בקרבת המקום סיפרו: "חמוש הגיע משום מקום, ירה באקדח ללא הפסקה על השניים שהיו ברכבם וברח. היינו בהלם, הוא עשה זאת תוך כמה דקות". אחד מהצעירים אף סיפר שראה את האקדח שעמו בוצע הירי.
ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר כי מדובר ב"פיגוע טרור קשה ביותר. כל צוותי המועצה מטפלים במה שצריך לטפל. לצערנו, כאזור ספר זו לא הפעם הראשונה באירועים קשים כאלה. מידי שנה אנחנו מתריעים על אירועים קשים הללו ועל אוזלת היד מול הטרור הפלסטיני של המחבל אבו מאזן שמחבל, מסית ומשלח".
לדבריו, "ההתיישבות בשומרון חזקה גם מול האירועים הקשים. אנחנו חזקים ואנחנו נתגבר על הברברים מהרשות הפלסטינית. מהממשלה אני דורש - תהפכו כבר את השולחן, אתם לא יכולים להמשיך במדיניות הממשלה הקודמת שהפקירה את הביטחון ולצפות לתוצאות אחרות מול אבו מאזן וחבר המחבלים שלו. אני דורש מראש הממשלה, שר הביטחון וכל השרים להחזיר את המשלחת משיחות הסרק בעקבה. די ל'מחוות ביטחוניות' כשהעם היהודי נשפך כאן בחווארה בירושלים ובכל מקום. צריך לצאת למבצע כנגד הטרור!".