בשעות האחרונות נפוצו דיווחים סותרים לגבי מסירת תשובה מצד חמאס, אך גורמים יודעי דבר בישראל אמרו ל-ynet כי לפי שעה לא התקבלה תשובה רשמית כזו. "אולי תישלח אלינו תשובה בהמשך", אמרו, "אבל כולם מבינים לאן זה הולך - רפיח".
2 צפייה בגלריה
רפיח ג'ו ביידן
רפיח ג'ו ביידן
"האמריקנים מנסים להציל את השיחות". הנשיא ביידן, לצד רפיח
(צילום: AP Photo/Hatem Ali, File, REUTERS/Elizabeth Frantz)
ראש ה-CIA וויליאם ברנס החליט להמריא לקטאר מיד עם עזיבת המשלחת של חמאס את קהיר. לאחר ביקורו בקטאר הוא צפוי להגיע לישראל ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד דדי ברנע ובכירים נוספים. ברויטרס דווח מפי גורמים הבקיאים בפרטים כי השיחות בדרך לפיצוץ - וכעת וושינגטון ודוחא יפעילו "לחץ מקסימלי" על הצדדים להמשיך בהן.
לדברי הגורמים הישראלים, מה שתוקע את המו"מ הוא התעקשות חמאס להפסיק את המלחמה - גם אם רק בשלב השני. בישראל מתעקשים להימנע מכל התחייבות כזו, וטוענים כי ארגון הטרור רוצה להיות בטוח שבמקרה של עסקה המלחמה מסתיימת. "האמריקנים מנסים להציל את השיחות מקריסה, אבל לא נראה שיש להם באמת יכולת השפעה על חמאס", הוסיפו.
בוול סטריט ג'ורנל דווח, מפי גורמים מצרים, כי חמאס דורש הפסקת אש ארוכת טווח שתכובד על-ידי ישראל, לצד ערבויות מארה"ב. בכירים בחמאס, כך דווח, הביעו דאגה מכך שההצעה הישראלית האחרונה עדיין "מעורפלת" מדי, ונותנת לישראל אפשרות לפתוח מחדש בלחימה.
2 צפייה בגלריה
ויליאם ברנס ראש ה CIA
ויליאם ברנס ראש ה CIA
יגיע לישראל. ראש ה-CIA, וויליאם ברנס
(צילום: AP)
מנגד, ברשת אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארית דווח כי חמאס מסר את תגובתו הסופית בצירוף הערות למצרים, שהעבירה זאת לישראל לבדיקה - ובמקביל קהיר הציגה חלופות ותרחישים להתגברות על המחלוקת העיקרית בנוגע להפסקת הלחימה. לפי המקורות, "לצד הישראלי יש כעת שני מסמכים, אחד הוא תגובת חמאס עם ההערות, והשני הוא הנוסחה המוסכמת שהגיעו אליה המתווכים בנוגע להפסקת המלחמה".
בדיווחים שונים, נזכיר, נטען שארגון הטרור הסכים לשחרור 33 חטופים בשלב הראשון, גם בלי התחייבות לסיום הלחימה, ואז לדון ביתר הפרטים. חמאס, לפי הדיווחים הערביים, לא מוכן לוותר על הפסקת אש כוללת רק בשלב השני. אבל, חמאס עזב את קהיר מבלי להגיע להסכמות כלשהן, ובהצהרה רשמית נמסר כי המשלחת חוזרת לדוחא כדי להתייעץ עם ראשי התנועה.