"לא מצליח לשכוח את מה שעברתי": הדריכות הגדולה מפני פיגועים והמציאות הביטחונית הביאו למקרה חריג ביום חמישי האחרון, כשמאבטח בתחנת האוטובוס המרכזית בבאר שבע דרך על צווארו של עלי סואעד, נהג אוטובוס בן 28 מכפר בגליל. התמונות הקשות מהתקרית צולמו לאחר שמאבטחי התחנה מחברת G1 ניסו לעצור את סואעד, נהג בחברת האוטובוסים "מטרופולין", עקב ויכוח עימו על דרך הכניסה לתחנה.
1 צפייה בגלריה
עלי סואעד תיעוד מניסיון מעצר נהג אוטובוס ערבי על ידי המאבטחים בבאר שבע
עלי סואעד תיעוד מניסיון מעצר נהג אוטובוס ערבי על ידי המאבטחים בבאר שבע
"לא ניסיתי לגנוב נשק". עלי סואעד.
(צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית)
סואעד סיפר הבוקר (שני) לאולפן ynet על החוויה הקשה שעבר, ואמר כי "אני מנסה לשכוח את התקרית, אבל כל הזמן נזכר במה שהיה. אני נכנס לאתרים, והתמונות שלי בכל מקום – שוכב על הרצפה, מושפל".
האירוע החל כאשר סואעד היה בתוך התחנה, ותאונה בין אוטובוס לרכב פרטי התרחשה בכביש לידה. סואעד, שביקש להגיש עזרה ראשונה, רץ לזירה וטיפל בפצועים. לאחר שצוותי רפואה הגיעו למקום הוא ניסה לשוב לתחנה דרך הכניסה האחורית, לטענת חברת האבטחה בניגוד לנהלי הביטחון.

"אני מורה, וכל מורה עבר הכשרה של מתן עזרה ראשונה. הגעתי לזירת התאונה, וכשבאתי להיכנס משער הכניסה – המאבטחת התחילה לדבר שטויות", סיפר סואעד. "אמרתי לה: 'מה הקשר יהודי או ערבי עכשיו? תני לי להיכנס'. היא לא הסכימה, אז יצאתי מהתחנה. היא רדפה אחריי החוצה, נתנה לי כאפה על הראש, ואז הגיעו שני מאבטחים נוספים".
בשלב זה התפתח בין המאבטחים לבין הנהג עימות פיזי, וזמן קצר לאחר תחילתו הניח אחד המאבטחים את ברכו על צווארו של סואעד. "שני המאבטחים הללו, הם הבחורים הכי גזענים במדינה. קיבלתי שיחה מחברים שלהם שעבדו איתם, והם אמרו לי שהמאבטחים חיפשו אקשן. הם אמרו 'בואו נמצא איזה ערבי, צריך להרוג אותם'". הוא הוסיף כי "סיפרו לי שהבחור עם הרובה הצמוד לחזה כל הזמן אמר לחברים שלו שאם ייפול לו ערבי לידיים, הוא יהרוג אותו".
אתה חושב שהייתה למאבטחים מוטיבציית יתר לתפוס ערבי? "המאבטח חשב שאני בדואי מהפזורה ושאני הולך לשתוק, אבל הוא נפל על הבן אדם הלא נכון. אני גר בצפון, אחרי תואר ראשון. אחי הקטן הוא מג"בניק, בני דודים שלי שוטרים ויש לי חמישה דודים שעדיין משרתים בצבא".
חברת האבטחה אמרה שתקפת את המאבטחים באמצעות אבן וניסית לחטוף נשק מאחד מהם. "ליד התחנה מרכזית אין אבנים בכלל. החזקתי צרור מפתחות שנפל אחרי שדחפו אותי, וכשהרמתי אותו המאבטח התחיל לקלל אותי. רדפתי אחריו ואמרתי לו 'למה אתה מקלל?', יכול להיות שבמהלך התקרית היד שלי נגעה בטעות בנשק שלו. הוא ניסה לתפור לי תיק, לא ניסיתי לגנוב נשק".
סואעד סיפר כי הוא "בפוסט טראומה לאחר האירוע", והוסיף כי "מה שקרה שם זה בלתי נתפס. התלמידים שלי בתקופת מבחנים עכשיו, הפקרתי אותם בתקופה הכי קשה. אני לא יודע איך אצליח לחזור ללמד".