שריפה פרצה הבוקר (יום שישי) במתחם תע"ש לשעבר, סמוך לשכונת נוף ים בהרצליה. מדובר באותו המתחם שבו אירע הפיצוץ שהרעיד את גוש דן בחודש שעבר. לא דווח על נפגעים, והמשטרה חסמה את הכניסה למתחם - כפי שעשתה גם בפעם הקודמת למשך כמה ימים.
4 צפייה בגלריה
( צילום: רפי רסין)
"הייתה פטרייה גדולה שנסחפה לכיוון הים", סיפר שקד שני, שבילה בחוף הים. דיווחים דומים הגיעו גם למוקד עיריית הרצליה, על עשן צהוב שמיתמר מהאזור. בעירייה ציינו: "דווח על עשן מיתמר בשטח המפעל. כוחות ההצלה הוזעקו לשטח ומבררים את מקור העשן".
ממערך הכבאות וההצלה נמסר כי "סמוך לשעה 08:15 התקבלו דיווחים רבים במוקד 102 על אודות עשן סמיך העולה ונצפה למרחק באזור שבו שכן מפעל תע"ש הישן. למקום הוזעקו צוותי כיבוי וכן צוות ניטור חומרים מסוכנים. לוחמי האש תיחמו את שטח השריפה ופועלים לכיבוי מוקדים סופי.
"מבדיקה אווירית באמצעות רחפן כיבוי ומבדיקת חבלני המשטרה לא עולה חשד כי אירע פיצוץ במקום ונסיבות פרוץ השריפה ייחקרו. בדיקת יחידת הניטור העלתה כי אין חשש לדליפת חומרים מסוכנים". למרות זאת, תושבים דיווחו שכן שמעו פיצוץ שקדם לשריפה.
4 צפייה בגלריה
מתחם תע"ש בהרצליה לאחר הפיצוץ
מתחם תע"ש בהרצליה לאחר הפיצוץ
מתחם תע"ש לשעבר בהרצליה סגור, היום
(צילום: רענן בן צור)
4 צפייה בגלריה
מתחם תע"ש בהרצליה לאחר הפיצוץ
מתחם תע"ש בהרצליה לאחר הפיצוץ
אמבולנס שהגיע לאבטח את כיבוי השריפה
(צילום: רענן בן צור)
הפיצוץ בחודש שעבר נשמע ביישובים רבים באזור המרכז, בין היתר בהרצליה, פתח תקווה, גבעתיים, קריית אונו וראש העין. בדיקה שנעשתה אז העלתה כי מדובר בפיצוץ לא מוסבר של חומר נפץ מוטמן מתחת לאדמה.
שעות רבות לאחר הפיצוץ בחודש שעבר, נראה עשן מיתמר מהקרקע. חבלנים סרקו את השטח, ותושבים רבים באזור דיווחו אז על ריח חזק של אבק שריפה.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום