ירדן הודיעה אחר הצהריים (רביעי) על החזרת השגריר שלה רסאן מג'אלי מישראל להתייעצויות על רקע מלחמת חרבות ברזל. בהודעה נטען שההחלטה התקבלה משום שהמלחמה גורמת למות חפים מפשע בעזה, אסון הומניטרי וסיכון ביטחון האזור כולו. משרד החוץ בעמאן גם הודיע לישראל לא להחזיר לירדן את השגריר רוגל רחמן, שעזב את הממלכה מיד אחרי המתקפה על עוטף עזה.
מאז 7 באוקטובר קיימו המלך עבדאללה ושר החוץ הירדני איימן א-ספדי פגישות ומגעים עם גורמים שונים במדינות ערב ובעולם, בניסיון לקדם הפסקת אש, הכנסת סיוע לתושבי עזה ומניעת התרחבות המלחמה.
1 צפייה בגלריה
שגריר ירדן בישראל בביקור בהר הבית
שגריר ירדן בישראל בביקור בהר הבית
ארכיון. שגריר ירדן בישראל רסאן מג'אלי בהר הבית
ביום שני נפגש המלך עבדאללה עם ראש סוכנות האו"ם לפליטים אונר"א, פיליפ לזאריני. הוא קרא לקהילה הבינלאומית לתמוך בארגון כדי שיוכל להמשיך לספק את שירותיו בעזה. הדברים נאמרו ברקע הפגנות המוניות שהתקיימו בממלכה בשבועות האחרונים לתמיכה בתושבי עזה, שבחלקן ניסה ההמון להגיע לשגרירות ישראל בעמאן ואף לגבול עם ישראל.
אתמול הצטרפה ירדן לגינויים ממדינות שונות בעולם נגד התקיפה הישראלית במחנה הפליטים ג'באליה, שלטענת חמאס גרמה לעשרות הרוגים. הדובר הרשמי של משרד החוץ הירדני קרא לקהילה הבינלאומית "להרתיע את ישראל מביצוע פשעים נוספים נגד אזרחים ולהפסיק את המלחמה חסרת ההיגיון ברצועת עזה". לדבריו המשך הפלישה הקרקעית והמצור שהוטל על הרצועה הם ענישה קולקטיבית של יותר משני מיליון פלסטינים בעזה, המהווה פשע מלחמה שדוחק את האזור לתהום.