ראש הממשלה נפתלי בנט תוקף את קודמו בנימין נתניהו, לאחר שזה לא הזכיר אותו בנאומו בטקס הפרידה מראש השב"כ נדב ארגמן. "היה לי חבל על הצרימה באירוע כל כך ממלכתי ומרגש. לא הייתי היחיד שנע באי נוחות בכיסאו שם", כתב בנט היום (ו') בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו.
"אני מקווה שיו"ר האופוזיציה יבין שאי הסכמות פוליטיות הן דבר טבעי. מחלוקות הן חלק מהחיים. אבל ערעור על הלגיטימציה של ממשלה בישראל הוא דבר מסוכן", הוסיף בנט.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נתניהו ובנט
(צילום: יואב דודקביץ')
בהודעת התגובה של הליכוד לפוסט של בנט כונה יו"ר האופוזיציה "ראש הממשלה נתניהו". בהודעה, שצייץ נתניהו עצמו, נכתב: "בנט כל כך 'ממלכתי' שהוא 'שכח' להזכיר את ראש הממשלה נתניהו בטקס האזכרה לנשיא פרס ובציון שנה להסכמי השלום ההיסטוריים שראש הממשלה פעל להביא ושבזכותם שרי הממשלה מעופפים בלי סוף למדינות המפרץ. ובאשר לאמירה של בנט על ערעור הדמוקרטיה, תמיד טוב לא לשכוח מה אמר אך לפני כמה חודשים".
במהלך האירוע שנערך אתמול במטה הארגון של השב"כ במרכז הארץ, הזכיר נתניהו בנאומו את נשיא המדינה יצחק הרצוג, את שר הביטחון בני גנץ, את ראש השב"כ היוצא ארגמן ואת מחליפו בתפקיד רונן בר. ואולם, יו"ר האופוזיציה התעלם במופגן מבנט - ובעקבות כך צעקו לעברו מהקהל: "סליחה, יש פה גם ראש ממשלה".
גורמים שנכחו במקום אמרו ל-ynet כי בחירתו של נתניהו צרמה מאוד, וכי הוא הקפיד להתעלם מראש הממשלה גם לאחר הנאום וישב בצד עם ראש לשכתו אשר חיון. "נתניהו התנהג בצורה אנטי ממלכתית וטראמפיסטית", אמר גורם ממשלתי בכיר שנכח באירוע. "הוא התגלה כאיש קטנוני, איזה ביזיון. חבל שהשב"כ נתן לנתניהו במה בשעה שהיה ברור שהוא יפגע בכבוד הממלכה. זה אירוע לא בריא וחריגה מקודים ממלכתיים".
3 צפייה בגלריה
בנט בטקס הפרידה מראש שב"כ היוצא נדב ארגמן
בנט בטקס הפרידה מראש שב"כ היוצא נדב ארגמן
בנט בטקס הפרידה מראש שב"כ היוצא נדב ארגמן
(צילום: לע"מ)
3 צפייה בגלריה
ראש שב"כ הנכנס בר בטקס הפרידה מארגמן
ראש שב"כ הנכנס בר בטקס הפרידה מארגמן
"בחצר של השב"כ אין פוליטיקה". ראש השב"כ בר בטקס
(צילום: תקשורת שב"כ)
בנט, מצדו, לא השמיט את שמו של יו"ר האופוזיציה בנאומו. בסביבת נתניהו טענו שבנט הוא זה שעקץ קודם לכן את נתניהו בנאומו, כאשר אמר ש"מעתה אנו בעידן אנחנו, ולא עוד בעידן אני". מקורב לנתניהו אמר: "כשבנט משתמש בעקיצות פוליטיות בטקס ממלכתי המכוונות לראש הממשלה לשעבר נתניהו, שלא יבוא אחר כך בטענות על חוסר ממלכתיות".
בלשכת ראש הממשלה בנט טענו בתגובה שהכוונה הייתה לשיתוף הפעולה בין גורמי הביטחון. עם זאת, לשכת ראש הממשלה בחרה להשמיט את המשפט הזה מדברי בנט שהופצו לתקשורת.
ראש השב"כ החדש בר לא התעלם מהעימות בין השניים ואמר בנאומו: "קואליציה, אופוזיציה. במבצר הדמוקרטיה, בחצר של השב"כ, אין פוליטיקה".