2 צפייה בגלריה
הר הבית
הר הבית
הר הבית בירושלים
(צילום: AFP)
על רקע המתיחות הביטחונית בגזרות השונות ובכללן בירושלים, יקיים מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ביום חמישי הערכת מצב שבה יוחלט מתי ייסגר הר הבית לכניסת יהודים ותיירים כמקובל בכל שנה לתקופת סיום צום הרמדאן. בימין מיהרו לתקוף את ראש הממשלה נפתלי בנט על "כניעה לטרור". בימינה הגיבו: "ה'תדהמה' של הליכוד וסמוטריץ' מזויפת".
במשטרה ציינו כי כמדי שנה תיעשה הערכת מצב על סגירת הר הבית ליהודים בעשרת הימים האחרונים של החג המוסלמי, שבמהלכו מגיעים מתפללים רבים למתחם הקדוש. בהערכת המצב עם המפכ"ל ישתתפו מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ונציגי שירות הביטחון הכללי.
במסמך שעליו חתום היועץ המשפטי של משטרת מחוז ירושלים סגן-ניצב ג'ורג' קיוורקיאן ואשר הועבר ללשכת המפכ"ל, צוין כי "החלטה בדבק ביקורי יהודים ותיירים במהלך עשרת הימים האחרונים של חודש הרמדאן, מתקבלת בהתאם להערכות מצב בסמוך לאותו מועד".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנט ויו"ר האופוזיציה נתניהו. נוהג קבוע
(צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ')
הנוהג של סגירת הר הבית לכניסת יהודים ותיירים לקראת סיום צום הרמדאן היה קיים גם בשנות כהונתו של בנימין נתניהו בתפקיד ראש הממשלה. במטה ארגוני המקדש טענו כי ישנה כוונה לסגור את ההר ליהודים למשך 12 ימים, וכי בעבר היה נהוג לסגור את ההר בשלושה עד ארבעה הימים האחרונים של הרמדאן. הם האשימו את ראש הממשלה בנט בכניעה ל"טרור המוראביטון" בהר הבית.
יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן-גביר תקף גם הוא את בנט בחריפות אמש: "סגירת הר הבית ליהודים, המקום הכי קדוש לעם ישראל, זה ניצחון לחמאס, לטרור, למהומות של אויבינו. בנט נתן הערב פרס לאויב ואת המפתחות של המדינה למועצת השורא. ההחלטה ההזויה הזו תעלה לנו בדם. כניעה לאויב רק מגבירה את הטרור".
יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר אמש: "על רקע אלימות הערבים וההסתה השקרית של הירדנים והטורקים, ההחלטה של בנט ושקד לסגור את הר הבית ליהודים עד סיום הרמדאן היא איוולת ביטחונית ומדינית המהווה הודאה למעשה בשקר הערבי כאילו היהודים אשמים בהסלמה הנוכחית. כמה הזהרנו מהקמת ממשלה שתישען על התנועה האיסלאמית ומהפקרת ביטחון ישראל בידיה.
"בנט ושקד פוגעים במדינת ישראל ומסכנים אותה מדינית וביטחונית בשביל שרידותם הפוליטית שתלויה כעת בווליד טאהא ובמועצת השורא של התנועה האיסלאמית. בבוקר בנט תוקף את הירדנים ובערב מאשר את טענתם השקרית ונכנע לדרישותיהם החצופות. ‏איפה סער, אלקין ושרן השכל שיציבו קו אדום מהצד שלהם?!".

"החלטה על בסיס שיקולים ביטחוניים"

ממפלגת ימינה של בנט נמסר בתגובה: "בעשור האחרון תחת 'מתווה נתניהו', הר הבית בדרך כלל נסגר ליהודים בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן, מכיוון שהמוסלמים נשארים לישון על ההר (למעט אירועים חריגים - פרי הערכת מצב של משטרת ישראל). כך יהיה גם השנה.
"ה'תדהמה' שאחזה באנשי הליכוד וסמוטריץ' היא מזויפת לחלוטין, ומניעיה פוליטיים בלבד. ההחלטה על הר הבית תתקבל על בסיס שיקולים ביטחוניים והמלצות כוחות הביטחון כבכל שנה. יוזכר כי בשנה שעברה נתניהו סגר את הר הבית משך 19 יום תחת לחץ חמאס".
בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדיטש
פורסם לראשונה: 23:03, 19.04.22