יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הודה היום (שני) ב-ynet radio כי לא אהב את דבריו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בהקלטות שלו שנחשפו, בהן תקף בחריפות את בנימין נתניהו. בתוכנית של דוריה למפל ואודי סגל אמר בן גביר: "לא הזדהיתי עם הדברים, ואני גם לא חושב שסמוטריץ' אמר את הדברים בכוונת מכוון".
"צריך להבין שפוליטיקאי עובד בלוחות זמנים, לפעמים אתה לא ישן בלילה ויש שיחות אישיות ויוצאות כל מיני אמוציות. אני מכיר את סמוטריץ', אני יודע שהוא רוצה להקים ממשלה עם נתניהו, שאנחנו רוצים להקים ממשלה עם נתניהו. לא אהבתי את הסגנון הזה, אבל אני גם לא יודע בדיוק את הסיטואציה של מי היה שם ומה היה שם".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"לא אהבתי את הסגנון". איתמר בן גביר
(צילום: EPA)

בן גביר התייחס לכך שנתניהו לא הצטלם איתו בכנס חב"ד. "זה העליב אותי וזה פגע בי, אבל אתם יודעים מה? וזה אולי משותף גם לי, גם לסמוטריץ' ואני אומר גם לנתניהו. אנחנו יודעים לשים את הדברים בצד, כי בסוף יש כאן מדינה לנהל, צריך להקים כאן ממשלת ימין ובסוף החיבור הזה, האחדות הזאת בימין זה הדבר החשוב".
דיכטר אומר שסמוטריץ' הוא חתרן בלתי נלאה, אקוניס רומז שהוא זה שהדליף את ההקלטות כדי לגדול על חשבון הליכוד. איזו אחדות? הנגמ"ש בוער. "בוא ננמיך את הלהבות, בוא נשקיט את הרוחות, בוא נגיע למצב כמו שהיה כאן לפני כמה ימים, של אחדות וחיבור. אם מישהו בליכוד חושב עכשיו יתקוף אותנו וינסה לקחת מאיתנו עוד מנדט, פחות מנדט. לכן אני אומר לכל אותם גורמים בליכוד, תפסיקו, באמת תפסיקו. סמוטריץ' הוכיח את עצמו לא פעם, לא פעמיים".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ
בצלאל סמוטריץ
"מתכוון להקים ממשלה עם נתניהו". בצלאל סמוטריץ'
(צילום: מוטי קמחי)
"סמוטריץ' פי מיליון יותר מוצלח מגנץ ומיאיר לפיד. הוא לא יפקיר את החיילים שלנו, יארח את אבו מאזן בבית שלו. אבו מאזן, שמממן משכורות של מחבלים", טען בן גביר, שהוסיף כי אין באמת תופעה של מתיישבים יהודים שתוקפים יהודים, והאשים את שר הביטחון גנץ. "לפי ההנחיות הנוכחיות יהודי שמותקף באבנים אסור לו להגיב, אם הוא יורה ומגיב החיילים רצים ועוצרים את היהודי. מי שאשם זה בני גנץ, הוא מפקיר את החיים של היהודים".


אם תהיה שר בכיר זה יכול ליצור הרבה מאוד צרות, במיוחד עם האמריקנים. היית חבר בתנועת 'כך'. "הייתי חבר בתנועת כך לפני 20 וכמה שנים, עד שהוצאה מחוץ לחוק ומאז הפסקתי להיות חבר בה. אין לי ספק שהאמריקנים שקיבלו באהבה ובהבנה את אחמד טיבי שהיה יועץ של ערפאת, אגב שם זו לא הייתה תנועת טרור על פארש, שם זו הייתה תנועת טרור שרצחה 2,000 יהודים, אין לי ספק...".
אחמד טיבי לא היה חבר באש"ף. "בוודאי שכן, הוא היה יועץ של ערפאת מתוקף תפקידו באש"ף".
יו"ר עוצמה יהודית אמר כי הסערה בעניין החרמת רשת זארה לאחר שהזכיין של הרשת בארץ אירח כנס של בן גביר, היא צבועה. "זה הדבר שהכי אולי מקומם, מרגיז ומפחיד אפילו בסיפור הזה. תראו לאיפה אנחנו מגיעים, לאיזו רפובליקת בננות. הרי כל הזמן בשמאל תמיד אומרים לא לסתום פיות ולא לחרמות ופתאום מחרימים אדם בגלל דעותיו הפוליטיות? אודי ודוריה, אין לי ספק שאתם הראשונים שתצאו חוצץ נגד הדבר הזה".
אבל זה אנשים שחושבים שאתה סכנה לדמוקרטיה ומתנגדים לדרכך, יכולים להחרים את המוצרים של חברה שתומכת בך, זה דווקא מעשה אזרחי. אולי לא אלגנטי. השאלה אם ידעת שייגרם לו כזה נזק. "אם מחר בבוקר מישהו יארח את זהבה גלאון, היו מחרימים את העסקים שלו?".
-כן אבל היא לא אומרת להעלות אף אחד על רכבות, ואתה כן. אין צורך להשוות ביניכם. "היא זרקה אבנים על חיילים כשהייתה צעירה, על זה אגב אתם לא מדברים. זה הרבה יותר חמור מלהגיד שצריך להעלות על מטוסים ועל אוניות מחבלים ולגרש אותם מכאן. להחרים בן אדם על רקע פוליטי זו סתימת פיות, זו דיקטטורה וזה בעצם הפרצוף האמיתי של השמאל. מדברים דמוקרטיה, אבל רוצים דיקטטורה".

"לפיד יבוא ויאמר 'תבואו לממשלה שלי'"

ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד, שרומז כאמור כי סמוטריץ' עצמו אחראי להדלפת ההקלטה שלו, אמר בהתייחסו לנושא: "אני מציע שסמוטריץ' יחיל על עצמו את מה שאני וחבריי בליכוד מחילים על עצמנו וזה לא לירות בתוך נגמ"ש המחנה הלאומי. הנגמ"ש הזה בדרכו לניצחון בבחירות בשבוע הבא בראשות הליכוד ובהובלת נתניהו".
אקוניס אמר עוד: "אני אומר שסמוטריץ' אומר דברים לא נכונים ולא מבוססים. אחרי אותו קיץ נמהר שבו הוקמה ממשלת השמאל בראשות לפיד, סמוטריץ' אמר 'נתניהו מעולם לא ביקש ממני לתמוך בממשלה שנשענת על רע"מ'. אם יש עתיד תעבור חלילה את הליכוד, אז תהיה ללפיד לגיטימציה. אם חמישה-שישה מנדטים יעברו מ'מחל' לציונות הדתית, אז הדבר הזה בוודאי עלול לקרות. לפיד יבוא למפלגות אחרות ויאמר 'קיבלתי מנדט, תבואו לממשלה שלי'".
אז אתה מוטרד מהמשך ההתחזקות של בן גביר וסמוטריץ'? "אני אומר לך כאיש ליכוד משחר נעוריי, שתמיד הצביע ל'מחל', כבר מ-92' כשזה היה בניגוד מוחלט לכל טרנד, תמיד מצאתי את עצמי. לכן אני אומר - חזרו הביתה ליכודניקים, הצביעו 'מחל'. אם לא תחזרו הביתה - אתם בעצם מעמידים בסכנה הקמת ממשלה בראשות נתניהו".