1 צפייה בגלריה
בנט ושיקלי
בנט ושיקלי
בנט ושיקלי
(צילום: יואב דודקביץ, שרון צור)
ראש הממשלה האשים אותו ב"מתן גט כריתות לסיעה מתוך כוונה להכשיל את הקואליציה" - והוא לא נשאר חייב: בתגובה ראשונה, יומיים לאחר החלטת יו"ר ימינה נפתלי בנט להפרישו מהסיעה, צייץ אמש (שבת) בטוויטר ח"כ עמיחי שיקלי כי בנט "מעל באופן חסר תקדים באמון הבוחר".
"עם נחיתתי במולדובה במסגרת שליחות של 'איחוד הצלה' נודע לי על הכוונה להכריז עליי כפורש", כתב שיקלי. "ומי המכריז? מי שתאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר. אוסיף ללכת בדרך שבה נשבענו לבוחרינו בכל מחיר מהטעם הפשוט, שאני איש ימין ואני לא פועל נגד הערכים שלי".
החלטת בנט לצאת למהלך הרתעתי ולהכריז על שיקלי כפורש נעשתה יממה לאחר פרישתה מהקואליציה של ח"כ עידית סילמן. אותה החלטה חוסמת למעשה בפני שיקלי את האפשרות להתמודד במסגרת מפלגה קיימת בבחירות לכנסת הבאה. שיקלי גם לא יוכל ליהנות מיחידת המימון והדרך היחידה שלו להשתלב בכנסת תהיה הקמת מפלגה וגיוס כספים לטובת ההתמודדות.
סיעת ימינה פרסמה בחמישי האחרון הודעה חריפה נגד שיקלי שבה נאמר: "מאז מועד הקמת הממשלה בראשה עומדת סיעת ימינה, ועוד טרם הקמתה - בחר ח"כ שיקלי לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל".
לפי ההודעה של ימינה לוועדת הכנסת, שיקלי הצביע נגד עמדת הסיעה לא פחות מ-670 פעמים. "אם לא די בכך, הוא לא נקט בקו פוליטי או אידיאולוגי עצמאי ובלתי תלוי, אלא שם לעצמו שתי מטרות - לנגח את סיעתו וראשיה ולפעול בשיתוף פעולה פורה, מלא וגלוי לעיני כל עם סיעות האופוזיציה", נכתב.
פורסם לראשונה: 23:28, 09.04.22