לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חשף אתמול (ב') בישיבת סיעתו כי דרש מסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה לעצור מפגינים שחוסמים כבישים בתל אביב, הוציאו הערב המשטרה והמשרד לביטחון לאומי הודעה שבה נכתב כי המשטרה תיערך למחאות "באופן שיאפשר מימוש חופש ביטוי". בהודעה הובהר בנוסף כי המשטרה "לא תגלה סבלנות ביחס לתופעות של פגיעה בשוטרים, או הסתה פרועה, בפרט כזו שעושה שימוש בסמלי נאציזם".
ההודעה יצאה בעקבות ישיבה שהתקיימה אחר הצהריים בין השר בן גביר למפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי ובכירים במשטרה ובמשרד לביטחון לאומי. הישיבה, על פי ההודעה, עסקה בשתי סוגיות: הטיפול בשחרור המחבל כרים יונס, והצפי לשחרורו של שותפו לרצח החייל אברהם ברומברג ז"ל, ובסוגיית התארגנות המשטרה לקראת המחאות הצפויות בסוף השבוע.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בעימות מול קובי שבתאי בכנסת
איתמר בן גביר בעימות מול קובי שבתאי בכנסת
השר לביטחון לאומי דרש מהמשטרה לעצור מפגינים שחוסמים כבישים בת"א. שבתאי ובן גביר
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
צעדה יהודית ערבית כנגד הממשלה החדשה בתל אביב
צעדה יהודית ערבית כנגד הממשלה החדשה בתל אביב
גורמים במשטרה מבהירים כי ההתנהלות מול המפגינים לא השתנתה. המחאה בתל אביב במוצ"ש
(צילום: מוטי קמחי)
בעניין המחאות נכתב כי השר בן גביר "ביקש לוודא ששוטרי משטרת ישראל לא יפגעו ולא יוכו", וכי משטרת ישראל הבהירה שתיערך באופן "שיאפשר מימוש חופש הביטוי ומחאות במסגרת הדין, אך לא תתאפשר פגיעה בשוטרים". בנוסף נכתב כי "ככל שבמהלך המחאות יתקיימו הפרות חוק או הפרות סדר תפעל המשטרה במסגרת סמכויותיה על פי כל דין, והמשטרה לא תגלה סבלנות ביחס לתופעות של פגיעה בשוטרים ולא תאפשר הסתה פרועה, ובפרט כזו שעושה שימוש בסמלי נאציזם".
אתמול אמר בן גביר בישיבת סיעתו: "דין הפגנה בתל אביב - כדין הפגנה בירושלים. דין הפגנה של השמאל - כדין הפגנה של הימין". בהמשך דווח כי לאחר המחאה במוצאי השבת האחרונה, דרש השר בן גביר להציב להציב מכת"זיות בהפגנות נגד הממשלה החדשה.
במשטרה, כאמור, נערכים לקראת ההפגנה הצפויה במוצ"ש. גורמים במשטרה מבהירים כי לא חל שינוי בפקודות ובנהלים, וכי ההתנהלות מול המפגינים לא השתנתה.

"עוד לא נוצרה המכת"זית שתרתיע אותנו"

ראשי מפלגות האופוזיציה, יש עתיד, המחנה הממלכתי, העבודה ואפילו רע"מ, מתכננים להגיע להפגנה הקרובה - והמארגנים לא חוששים ממעצרים ומכת"זיות ונחושים להמשיך בהפגנות מדי שבת. עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אמר כי "עוד לא נוצרה המכת"זית שתרתיע את אזרחי המדינה מלהילחם ולהיאבק על הדמוקרטיה ועל החופש שלנו. אנחנו מציעים לשר בן גביר לחשב מסלול מחדש ולהבין את מקומו, ומצפים מהמפכ"ל להגן על זכות המחאה של אזרחי המדינה.
תא"ל במיל' אסף אגמון, גם הוא ממארגני ההפגנה, אמר כי "ההפיכה המשטרית המסוכנת של נתניהו ושותפיו לממשלה העבריינית תיתקל בהתנגדות אזרחית שטרם נראתה. בשבת הקרובה, ומדי שבוע, ייצאו מהבית עשרות אלפי ישראליות וישראלים, ויחד עם נבחרי הציבור ושותפים מכל המחנות וכל המגזרים, ניאבק בהרס הדמוקרטיה".
ד"ר שקמה שוורצמן ברסלר מ"הדגלים השחורים" הוסיפה כי "ממש כמו בפולין והונגריה, השלטון לא מכריז על הפיכה, הוא פשוט מבצע - ולכן יש רק דרך אחת לנצח את הפאשיזם: מחאות המוניות ברחובות עם התנגדות עממית רחבה".
במוצאי שבת האחרונה, נזכיר, הפגינו אלפי בני אדם בתל אביב נגד הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו, בין היתר במחאה על הרפורמה במערכת המשפט שהיא מתכוונת לקדם. בשעה 19:00 הם התכנסו בכיכר הבימה ומשם צעדו ברחבי העיר עד לרחבת מוזיאון תל אביב. "התכנסו כל מתנגדי ההפיכה המשטרית שמבצעת הממשלה העבריינית, שמאיימת לפגוע בכלל אזרחי ישראל באשר הם", מסרו מארגני ההפגנה.