1 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
רה"מ לפיד והיועמ"ש גלי בהרב-מיארה
(צילום: יואב דודקביץ, רויטרס )
ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום (שני) עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בעקבות הסערה שהתעוררה סביב דבריהם של חבר האופוזיציה יואב קיש (הליכוד), שאיים בטוויטר שתפוטר אם תקדם את מינוי הרמטכ"ל הבא, ושותפו למפלגה שלמה קרעי שאמר כי תוחלף בכל מקרה.
בלשכת ראש הממשלה אמרו כי לפיד הדגיש את גיבויו המלא לבהרב-מיארה, ואמר לה כי הוא "סמוך ובטוח שמערכת המשפט תמשיך בעשייה המקצועית, העניינית והממלכתית, כפי שנעשתה עד כה", לשון ההודעה. עוד נמסר כי לפיד הודה ליועצת המשפטית לממשלה ו"חזר על המחויבות לשמור על מערכת המשפט מפני אלה שרוצים לפגוע בה".
הבוקר ניסה להבהיר קיש את דבריו, ואמר בריאיון לאולפן ynet כי לא התכוון לאיים, וכי בעיניו הממשלה יכולה לפטר יועמ"ש. "אם היועצת המשפטית לממשלה תאפשר למנות רמטכ"ל, זו תהיה החלטה שערורייתית ופוליטית שבחיים לא הייתה מתקבלת אם הייתה פה ממשלת ימין", אמר קיש. "אני חושב שמן הראוי ששר הביטחון הבא הוא זה שימנה את הרמטכ"ל שאיתו הוא הולך לעבוד מספר שנים קדימה. אין שום סיבה לא להאריך את כהונת הרמטכ"ל הנוכחי בכמה חודשים".

גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התנער מדבריו של חבר מפלגתו, אף שקיש טוען שלא מדובר בהתנערות. בליכוד אמרו שהדברים לא נאמרו על דעתו של נתניהו, וקיש ציין כי "איתי אף אחד לא ידבר. אני אמרתי את דעתי, מותר לכל אחד שתהיה לו דעה משלו".
ח"כים רבים הגיבו לדבריו של קיש, אך הביקורות התמציתית ביותר מהקואליציה הגיעה מכיוון שר המשפטים גדעון סער, שהגדיר את הציוץ במילה אחת: "גנגסטריזם". קיש לא השיב לו "ברור, לכם הכול מותר", וכשנשאל על תמיכתו בשר המשפטים בפריימריז בליכוד, השיב: "סער הוא אכזבה גדולה. שנאתו לנתניהו גדולה יותר מכל אידאולוגיית הימין שלו".