שרון דן הוא בעל החברה שנעצר אתמול (ב') בחשד לפרשת שחיתות גדולה מאוד במשרד הביטחון, במעורבות ארגון הפשע אבו לטיף. שמו של דן כבר עלה בעבר לכותרות כשבשנת 2013 צילם והפיץ בווטסאפ סרטונים אינטימיים של בת זוגו לשעבר, שבשל כך ניסתה לשים קץ לחייה.

בנובמבר 2015 גזר בית המשפט את דינו של דן בעונש מקל מיוחד - שלושה חודשי עבודות שירות, וקנס של 50 אלף שקל לשתי בנות הזוג שלו לשעבר. אתמול האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של דן ושל 14 חשודים נוספים: אליס דן, מיכאל קפלן, משה יוסף, חיים מגידיש, אהרון כדורי, אלי שומרוני, צחי לביא, יוסי קנר, רון אלופר, גיא פרננדז, אבי מוסקוביץ, אבי קמר, דוד אסבט ואלי גולדמן.
מהמשטרה נמסר כי "שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 והממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) מנהלים בשנה האחרונה חקירה סמויה, שממנה עולה חשד להטיית מכרזים של משרד הביטחון על-ידי קבלנים וחשודים נוספים, וכן חשד לעבירות שוחד עם גורמים באגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון, בתמורה לקבלת מידע פנימי והטיית מכרזים בתחום הבינוי".
4 צפייה בגלריה
הרכבים והציוד שהוחרמו
הרכבים והציוד שהוחרמו
רכבי יוקרה ושעון שהוחרם מהחשודים, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה )
4 צפייה בגלריה
הרכבים והציוד שהוחרמו
הרכבים והציוד שהוחרמו
(צילום: דוברות המשטרה )
וכך פעלה השיטה, לפי המשטרה: "החשודים הגישו הצעות מחיר במכרזים במטרה לייצר את הממוצע שאליו כיוונו, כשבתוכן תהיה גם הצעת המחיר הקרובה ביותר לממוצע שהיא שתזכה במכרז. בשיטה הזאת, רימה הקרטל את משרד הביטחון וכספי המכרזים הושגו במרמה ונעשה בהם שימוש אסור".
כעת חשוד דן כי היה מקושר למשפחת הפשע אבו לטיף, ולמעשה שימש אחד הקבלנים בעל השליטה בחברות, שבהן אינו רשום, והרישום הפיקטיבי נועד להציג מצג שווא בפני משרד הביטחון, ולהשפיע על שיקול הדעת כאילו מתחרות חברות שונות במכרז. בפועל, החשוד הוא זה שעמד מאחורי כל אותן חברות, מה שיצר קרטל.
לפי החשד, הקרטל חבר לחברות בעלות סיווג גבוה שזכו במכרזים ובתמורה לאחוזי רווח, לקחו אחריות מלאה על ביצוע המכרז - מבלי שהחברה הזוכה תהיה מעורבת. כל זאת, לפי המשטרה, ללא ידיעה ו/או הסכמה של משרד הביטחון ובניגוד לתנאי המכרז.
אתמול בבוקר, כאמור, נעצרו קבלנים, עורכי דין, בעלי חברות, עובדים ומשרתים באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, בחשד לעבירות של לקיחת שוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות עפ"י חוק איסור הלבנת הון, עבירות על פי חוק התחרות ועבירות עפ"י פקודת מס הכנסה. במהלך הפשיטה על בתי החשודים נתפסו רכבי יוקרה, שעוני יוקרה, כסף מזומן, מסמכים וחותמות, לצד חשבונות בנק ונדל"ן.
4 צפייה בגלריה
לטיף אבו-לטיף
לטיף אבו-לטיף
ארבעה מהאחים למשפחת אבו לטיף
(צילום: משטרת ישראל, רוני שיצר)
ממשרד הביטחון נמסר: "משרד הביטחון רואה בחומרה רבה את החשדות שנחשפו בחקירת המשטרה והמלמ"ב ויגלה אפס סבלנות לכל חשד לעבירה על טוהר המידות. יחידת החקירות של המלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) במשרד הביטחון, בשיתוף עם גורמי מקצוע נוספים במשרד, היא שחשפה את החשדות והביאה לפתיחת החקירה בפרשה. פעולות החקירה הרבות שביצע המלמ"ב, מרביתן סמויות, חיזקו את החשדות נגד המעורבים, בהם עובדים ומשרתים וכן ספקים של מערכת הביטחון.
"מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, הנחה את אגפי משרד הביטחון הרלוונטיים לשתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה ולהעניק להם כל סיוע שיידרש. משרד הביטחון יפעל למצות את הדין עם החברות החשודות בהונאה ועם מי שסייע להן. אגף ההנדסה והבינוי הינו אגף מבצעי-חיוני שמוביל פרויקטים לאומיים רחבי היקף, בהם בינוי מחדש של מרבית מחנות צה"ל, העתקה היסטורית של בסיסי צה"ל ממרכז הארץ לנגב ולגליל לטובת פיתוח כלכלי ועירוני, הקמה מחדש של גבולות המדינה, פרויקטים ביטחוניים ועוד. החשדות שנחשפו הם חמורים, אך אין בחשדות אלה כדי להטיל דופי בכלל עובדי ומשרתי האגף, שעובדים לילות כימים, במקצועיות ובמסירות למען ביטחון המדינה".