השר שטרן ממשיך להסתבך: דפנה, שם בדוי, היום בת 46, הייתה קצינת ח"ן בבה"ד 1 שהיה בפיקודו של האלוף במיל' אלעזר שטרן. "ראיתי שהוא אמר שלא השתיק הטרדות מיניות והייתי בשוק", סיפרה בריאיון לחדשות רשת. לדבריה, יום אחד היא הוטרדה בעצמה על ידי קצין בכיר בבסיס שהיה כפוף לשטרן, והתלונה לטענתה לא טופלה. שטרן מנגד טוען כי המקרה מוכר לו וכי הוא "טופל בחומרה".
דפנה, שבחרה להישאר אנונימית, שחזרה את המקרה: "בחמישי בצהריים הייתי יוצאת כדי להגיע בערב בשעה סבירה הביתה והקצין הציע להסיע אותי, וכשהגענו, קצת לפני איפה שבדרך כלל אספו אותי, הוא עצר את הרכב וניסה לנשק אותי. דחפתי אותו ואמרתי לו שיעוף ממני ושלא יעז לגעת בי, ופשוט יצאתי מהאוטו. היו לו שם שלוש פקידות ממש צעירות. גם דיברתי עם הפקידות לראות אם זה קורה גם להן והבנתי שכן. ואז הלכתי להתלונן בפני שטרן ולספר לו על המקרה".
1 צפייה בגלריה
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
השר אלעזר שטרן
(צילום: קובי קואנקס)
דפנה סיפרה כי נכנסה ישירות למשרדו של שטרן, שאז היה כאמור מפקד הבסיס. "הוא חייך, היה לו תמיד מין חיוך כזה. 'אה, שטויות, זה שום דבר, זה שום דבר, בסדר בסדר אני אבדוק'". היא ציינה כי כבר באותו רגע הבינה שהתלונה לא תיבדק: "כל כמה זמן ניסיתי לברר מה קורה עם זה והוא די התחמק והתחילו באופן כללי להתנכל לי".
"זה היה סיוט, פשוט סיוט, היה לי סיוט בבסיס. אני זוכרת שגם הרבה חיילות נורא פחדו שם מהקצינים כי כמו שהתנקמו בי התנקמו גם באחרות, היו שם כל מיני קצינות שנעלמו והועברו מהתפקידים שלהם בגלל שהיו כמוני והאווירה בבסיס לא מצאה חן בעיניהם".
העדות של דפנה מצטרפת לעדות נוספת שהובאה אתמול בתוכנית הצינור. תגובת השר שטרן: "מהפרטים הבודדים שנמסרו לנו נראה שמדובר באירוע המוכר לשר שטרן והוא טופל בחומרה על ידו. מקום שירותו של הקצין שונה ומשך שירותו קוצר. השר שטרן, אז מפקד בה"ד 1, טיפל בנושא בצורה ישירה וחמורה, הן ברמה הפיקודית והן בהשפעה על המשך שירותו וקידומו של הקצין בצה"ל".

כזכור, אתמול התחוללה סערה לאחר התבטאות עגומה של השר שטרן בריאיון ברדיו 103FM, ולפיה כשהיה ראש אכ"א גרס מכתבי תלונה אנונימיים של חיילות על הטרדות ותקיפות מיניות. הוא התייחס למכתב התלונה האנונימי נגד ראש שב"כ הנכנס רונן בר, ובמסגרת זאת תקף את "תרבות מכתבי התלונה האנונימיים". הוא נשאל אם כאשר היה ראש אכ"א קיבל מכתבי תלונה אנונימיים על תקיפה מינית או הטרדה מינית של חיילות בידי מפקדים, וענה: "כאשר הייתי ראש אכ"א קיבלתי מכתבים כאלה והמגרסה עבדה מהר מאוד" (אחר כך סתר את עצמו ואמר "אני לא זוכר אם גרסתי תלונות של בנות").
בראיונות לתקשורת אמש התנצל השר שטרן על האמירה שלו וחזר על כך שלא גרס תלונות על הטרדות מיניות אלא ב"נושאים אחרים". עוד סיפר שאשתו מתנדבת שנים רבות ‏במרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית.