במשטרה ממשיכים לחקור את נסיבות התאונה הטרגית ברחוב שמגר בירושלים, שבה נהרגו אמש (חמישי) שושנה גלושטיין, אישה הרה בת 40, ושתי בנותיה - חיה בת ה-7 וחנה בת השנתיים. קרוב משפחה של ההרוגות, חובש בכיר במד"א, היה יחד איתה בזירה, וברגע האחרון הצליח להציל את חיי בנו שעמד לידו - ולהזעיק את כוחות ההצלה.
ההערכה העדכנית היא ששניות ספורות לפני ההתנגשות הקטלנית בתחנת האוטובוס מחוץ לקניון "רב שפע", נהג האוטובוס יצא מהרכב כדי לסגור את תא המטען, אך שכח להפעיל את בלם החניה (בלם יד) וכתוצאה מכך האוטובוס דהר לכיוון מטה.
האם שושנה גלושטיין, בתה חיה שרה גלושטיין בת ה-7 ובתה הפעוטה חנה גלושטיין, התגוררו באופקים. אבי המשפחה הוא ראש כולל "משען לתלמיד", ונחשב מראשי הקהילה בעיר שבדרום. מועד הלווייתן נקבע להיום בשעה 11:30 בבוקר בהר המנוחות בשכונת גבעת שאול בירושלים.
נוסף לשלוש ההרוגות, בתאונה נפצעה צעירה בת 21 באורח קשה, ומצבה לא יציב. שלושה פצועים בינוני, בהם ילדים בני 4 ו-6 ותינוק בן תשעה חודשים ומספר פצועים במצב קל פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים, יחד עם כמה נפגעי חרדה.
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
החשד: הנהג יצא לסגור את תא המטען, שכח את בלם היד והאוטובוס הידרדר. זירת התאונה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
האוטובוס נעצר כשהתנגש בתחנת האוטובוס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הפרמדיקים של מד"א נתנאל ליפשיץ ובר עזר סיפרו: "מדובר בתאונה מזעזעת. מתחת לחלקו האחורי של האוטובוס ראינו אישה ופעוטה שוכבות מחוסרות הכרה, עם חבלות קשות. ביצענו בדיקות רפואיות אך הן היו ללא סימני חיים, ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן. מתחת לאוטובוס נלכדה ילדה כבת שבע שלא ניתן היה להגיע אליה. היא הייתה מחוסרת הכרה ולאחר הרמת האוטובוס היא חולצה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה".
התאונה אירעה אמש סמוך לשעה 21:00, אז הגיע קו 402 אל האזור. במקום נרשמה המולה גדולה. במקום נקבע מותן של שתיים מההרוגות. שמונה צוותי כיבוי הוזעקו לאזור כדי לחלץ לכודים נוספים מתחת לגלגלי האוטובוס, ולאחר שהרימו אותו איתרו את בת ה-7, והיא ללא רוח חיים. עד ראייה אמר ל-ynet כי "נהג האוטובוס איבד את הבלמים בירידה והנהג פשוט נכנס בתחנה".
מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן שהיה בזירה סיפר כי "לצערי האם ובתה הקטנה היו לכודות בחלק האחורי של האוטובוס עם פציעות קשות, ולאחר שצוותי הכיבוי הרימו את האוטובוס אותרה עוד ילדה. מתנדבי זק"א עוסקים במלאכת הקודש של איסוף הממצאים בזירה".
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
זו התאונה הקשה השנייה שמתרחשת בעיר במעורבות אוטובוס של אגד. ביום שלישי אירעה תאונה דומה שבה איבד נהג אוטובוס שליטה - וכתוצאה מכך נדרס למוות פנחס נפתלי דויטש (70), חסיד בעלזא שהיה בדרכו לקניות.
אגד מסרה בתגובה: "מדובר בתאונת דרכים קשה וקטלנית בקו 402 ברחוב שמגר בירושלים שנסיבותיה הראשוניות לפי שעה בלתי ברורות. הן תיבדקנה בשעות הקרובות על ידי בוחני משטרת ירושלים ואגד. הנהג המעורב בתאונה ותיק ומיומן שהחל היום את עבודתו בשעות אחר הצהריים. הוא בהלם מהנסיבות הקשות. ללא קשר לנסיבות, באגד מביעים צער עמק נוכח התאונה הקשה והחריגה, משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אגד תשתף פעולה עם המשטרה לחקר האסון הכבד".
ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית ייחס בתגובתו את התאונה למחסור של יותר מ-5,000 נהגים: "נהגי האוטובוסים נמצאים תחת קריסה ורובם נוהגים שעות ארוכות כל יום. האוטובוסים הפכו להיות פצצת זמן מתקתקת בגלל המחסור החמור. הגיע הזמן שראשי משרד התחבורה חייבים להתייחס לכך בכובד ראש. אסור שהנהגים והנוסעים יקפחו את חייהם".

ההרוגים בתאונות הדרכים אמש העלו את מספר ההרוגים בכבישים מתחילת השנה ל-219 בני אדם, מתוכם 18 נהרגו בתאונות עם מעורבות אוטובוס. 61 מההרוגים השנה נהרגו בתאונת דרכים במעורבות רכב כבד - עלייה של 7% בהשוואה לשנה שעברה.
מנכ"ל עמותת "אור ירוק", עורך הדין יניב יעקב, מסר בתגובה לתאונה: "הלב נשבר כשרואים את התמונות הקשות. אני שולח תנחומים למשפחות השכולות. זו תאונה קטלנית שנייה ביומיים האחרונים שבה מעורב אוטובוס בירושלים והתוצאות לצערי קשות. מדינת ישראל הזניחה במשך שנים את תחום הבטיחות בדרכים, הרעיבה אותו והתוצאות קשות. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכריז על מצב חירום בכבישים עוד הלילה. יש לאשר בדחיפות את התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים ולהעביר את הכסף כדי להוציאה אל הפועל".
שרת התחבורה מרב מיכאלי הוסיפה: "יום קטלני בכבישים. הלב עם המשפחות של ההרוגים וההרוגות בתאונות. אני מאחלת החלמה מהירה לכל הנפגעות והנפגעים. הקטל בדרכים הוא לא גזירת גורל ואני מחויבת להמשיך לעשות כל מאמץ כדי להפסיק אותו".
אודי עציון השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 22:39, 11.08.22