פעוטה, ילדה ואישה נהרגו הערב (חמישי) בירושלים כתוצאה מאוטובוס שאיבד שליטה והתנגש בעוצמה בתחנה מחוץ לקניון "רב שפע" שברחוב שמגר. שלוש ההרוגות - פעוטה בת שנתיים, אמה בשנות ה-30 לחייה שהייתה בהיריון וקרובת משפחתן בת 7. צעירה בת 21 נפצעה באורח קשה, ומצבה לא יציב. שני פצועים בינוני, בהם ילד בן 6, ושבעה פצועים במצב קל. במקום היו גם כמה נפגעי חרדה. כולם פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בעיר.
התאונה אירעה סמוך לשעה 21:00, אז הגיע קו 402 אל האזור. במקום נרשמה המולה גדולה. במקום נקבע מותן של שתיים מההרוגות. שמונה צוותי כיבוי הוזעקו לאזור כדי לחלץ לכודים נוספים מתחת לגלגלי האוטובוס, ולאחר שהרימו אותו איתרו את בת ה-7, והיא ללא רוח חיים. עד ראיה אמר ל-ynet כי "נהג האוטובוס איבד את הבלמים בירידה והנהג פשוט נכנס בתחנה".
6 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
שתי ילדות ואישה נהרגו. "הנהג איבד את הבלמים"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
הפצועים פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
צוותי כיבוי הרימו את האוטובוס - בת 7 אותרה ללא רוח חיים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הפראמדיקים של מד"א נתנאל ליפשיץ ובר עזר סיפרו: "מדובר בתאונה מזעזעת, מתחת לחלקו האחורי של האוטובוס ראינו אישה כבת 30 ופעוטה בת 3 שוכבות מחוסרות הכרה, עם חבלות קשות. ביצענו בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן, מתחת לאוטובוס נלכדה ילדה בת 7 שלא ניתן היה להגיע אליה, היא הייתה מחוסרת הכרה ולאחר הרמת האוטובוס היא חולצה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה".
עוד אמרו כי "על המדרכה בסמוך לחלקו האחורי של האוטובוס שכבה צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, היא סבלה מחבלות קשות בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשמצבה קשה ולא יציב, ובנוסף פינינו שני פצועים, ילד בן 6 במצב בינוני עם חבלות בראש בבטן ובגפיים ואישה בת 47 במצב קל עם חבלה בגפיים. לבית החולים הדסה פינינו אשה בת 24, ילד בן 4 ותינוקת בת שנה במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים".
6 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
"תאונה מזעזעת"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
זו התאונה הקשה השנייה שמתרחשת בעיר במעורבות אוטובוס של אגד. שלשום אירעה תאונה דומה שבה איבד נהג אוטובוס שליטה - וכתוצאה מכך נדרס למוות פנחס נפתלי דויטש (70), חסיד בעלזא שהיה בדרכו לקניות.
אגד מסרה בתגובה: "מדובר בתאונת דרכים קשה וקטלנית בקו 402 ברחוב שמגר בירושלים שנסיבותיה הראשוניות לפי שעה בלתי ברורות. הן תיבדקנה בשעות הקרובות על ידי בוחני משטרת ירושלים ואגד. הנהג המעורב בתאונה ותיק ומיומן שהחל היום את עבודתו בשעות אחר הצהריים. הוא בהלם מהנסיבות הקשות. ללא קשר לנסיבות, באגד מביעים צער עמק נוכח התואנה הקשה והחריגה, משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אגד תשתף פעולה עם המשטרה לחקר האסון הכבד".
ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית ייחסו בתגובתם את התאונה למחסור של יותר מ-5,000 נהגים: "נהגי האוטובוסים נמצאים תחת קריסה ורובם נוהגים שעות ארוכות כל יום. האוטובוסים הפכו להיות פצצת זמן מתקתקת בגלל המחסור החמיר. הגיע הזמן שראשי משרד התחבורה חייבים להתייחס לכך בכובד ראש. אסור שהנהגים והנוסעים יקפחו את חייהם".
6 צפייה בגלריה
פנחס נפתלי דייטש ז"ל
פנחס נפתלי דייטש ז"ל
נדרס למוות בדרך לקניות. פנחס נפתלי דויטש

מוקדם יותר הערב נקבע מותה של הילדה רימאס מתעב בת ה-7 מקלנסווה, שנסעה ברכב שהתנגש במשאית בכביש 57 ונפצעה באורח אנוש. מוקדם יותר נאלצו צוותי ההצלה לקבוע את מותה של דודתה, לילא מתעב. מהרכב הפרטי פונו בני משפחתן של ההרוגות, תושבי קלנסווה, לבתי החולים באזור. צעיר כבן 23 שנפצע באורח בינוני פונה לבית החולים הלל יפה, ואישה כבת 40 פונתה עם ילדה כבת 10 לבית החולים מאיר.
מוחמד מתעב, בנה של לילא שנהג ברכב, אמר כי המשפחה הייתה בדרך לקרובים בירושלים. "ראיתי שהיה עומס תנועה בטייבה והחלטתי לנסוע דרך ניצני עוז", שחזר הצעיר בבית החולים, אך אמר כי הוא לא זוכר את רגעי התאונה עצמה. בוחני התנועה של המשטרה הגיעו לזירה ואספו ממצאים מהזירה ליד ניצני עוז. נהג המשאית, בן 41 מערערה, עוכב לחקירה.
זמן קצר לאחר מכן, סמוך לשעה 19:00 אירעה תאונה קשה נוספת באזור אשקלון, סמוך לצומת הודיה בכביש 3. אישה בת 82 נפצעה באורח קשה, אישה בת 50 נפצעה באורח בינוני ושני נוסעים נוספים נפגעו קל. כל הפצועים פונו לבית החולים ברזילי.
6 צפייה בגלריה
זירות התאונה
זירות התאונה
יממה קטלנית בדרכים. זירות התאונות השונות
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, דוברות המשטרה)
החובשים של מד"א בן טטרו וברוך הרשקוביץ סיפרו כי "שני כלי הרכב היו על אי תאונה בצד הדרך כשהם עם פגיעות פח קשות. שתי הפצועות, אישה בת 82 ואישה כבת 50 היו בתוך המכוניות ו-2 הפצועים שנפגעו באורח קל התהלכו בזירה. העברנו את ארבעת הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים".
אמש נהרגו שני בני אדם בתאונה קטלנית בין שתי מכוניות בכביש 5, בין מחסום חוצה שומרון לכיוון מחלף שער שומרון, וכן רוכב אופנוע נהרג בתאונה נוספת בוואדי ערה.
בתאונה בשומרון נהרג גבריאל ברדה (64), אביה של העיתונאית נסלי ברדה. התאונה התרחשה כאשר גנב רכב נסע נגד כיוון התנועה והתנגש חזיתית ברכבו של ברדה. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום חילצו את ברדה ואת הנהג הפוגע מהמכוניות, שאחת מהן עלתה באש. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותם של השניים במקום.
ההרוגים בתאונות דרכים הערב העלו את מספר ההרוגים בכבישים מתחילת השנה ל-219 בני אדם, מתוכם 18 נהרגו בתאונות עם מעורבות אוטובוס. 61 מההרוגים השנה נהרגו בתאונת דרכים במעורבות רכב כבד - עלייה של 7% בהשוואה לשנה שעברה.
השנה בולטת עלייה של 20% במספר ההרוגים מהחברה הערבית, 71 מתחילת השנה שהם שליש ממספר ההרוגים הכללי. שיעור ההרוגים גבוה ביותר מ-50% מחלקו של המגזר באוכלוסיית המדינה. עוד נרשמה עלייה של 9% במספר ההרוגים בתאונות בכבישים בין עירוניים, שעומדת על 151 בני אדם.