המשלחת הישראלית שכוללת צוותים בדרגי עבודה, בהובלת אנשי מוסד, הגיעה היום (ראשון) לקהיר בהזמנת מצרים - שמבקשת להגיש הצעות חדשות בניסיון להביא לעסקת חטופים עם חמאס. המשלחת צפויה לשוב לישראל מחר בבוקר.
2 צפייה בגלריה
 עצרת משפחות חטופים
 עצרת משפחות חטופים
ההפגנה בקריאה לשחרור החטופים, אתמול בת"א
(צילום: דנה קופל)
לקראת הגעת המשלחת, גורמים המעורים במגעים אומרים כי לא הייתה הרחבה של המנדט שניתן לצוות במסגרת המו"מ, למעט משהו סמלי. לכן, הם מציינים, אין אופטימיות לכך שניתן יהיה להגיע לפריצת דרך.
מצד חמאס, כך נראה, לא לוקחים חלק בשיחות בשלב זה. בסוכנות הידיעות AFP צוטט גורם בארגון הטרור באומרו כי "טרם הוחלט אם לשלוח משלחת לסבב חדש של שיחות בקהיר או בדוחא".
בריאיון לרשת אל-ג'זירה אמר בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: "אין דיבורים עד כה על סבב חדש של מו"מ. אנחנו רוצים תשובות לגבי עצירת התוקפנות, נסיגה מעזה, החזרת העקורים ושיקום. הכיבוש לא סיפק כל התחייבות בתגובותיו, ותשובותיו היו ניסיון להתמהמה. אנחנו מעריכים את מאמצי המתווכים, אך הצד הישראלי מנסה להפריע למו"מ".
ברשת אל-מיאדין דווח מפי "מקור בהתנגדות" כי "משלחת חמאס לא תיסע לקהיר בשלב זה. המשלחת ממתינה לתוצאות המפגשים בין המתווכים לבין המשלחת הישראלית ותוצאותיהן".
נציין כי עיקר המחלוקת בין הצדדים נוגעת לסוגיית החזרה של תושבים עזתים לצפון הרצועה. חמאס דורש חזרה בלי מגבלות, ואת ביטול הפרוזדור שצה"ל סלל לביתור הרצועה - המשמש נקז שמאפשר לישראל למנוע את חזרתם של אנשי חמאס לצפונה. עם זאת, ישראל מסכימה לדון בחזרה מדורגת ומוגבלת של תושבים לצפון הרצועה - ללא פירוק הפרוזדור.
במסגרת המו"מ ישראל מבקשת לראשונה גם להחזיר את האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, המוחזקים בידי חמאס מ-2014, וכן את גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול שנהרגו במבצע צוק איתן.
2 צפייה בגלריה
מימין: אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, אורון שאול והדר גולדין
מימין: אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, אורון שאול והדר גולדין
מימין: אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, אורון שאול והדר גולדין
(צילום: אלבום פרטי)
בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם הורי חמש החיילות החטופות, בהמשך לפגישה שקיים ביום חמישי עם הורי החיילים החטופים. נתניהו פגש בעבר את הורי החיילות, וזאת הפגישה השנייה ביניהם. במהלך הפגישה אמר נתניהו כי הוא "עוסק במשא ומתן - ולא במתן ומתן".