יואב אברביה בן ה-11 הוא הילד שנפצע בערב יום הכיפורים מפגיעת רכב בנתיבי איילון ליד מחלף המעפילים בהרצליה. הוא אושפז במצב קשה בבית החולים איכילוב אחרי שנפגע מרכב שבו נהגה נהגת שנפצעה באורח קל בתאונה.
"בכל כיפור הבן שלי נוסע על אופניים. הוא נסע עם קסדה ועם אורות בטיחות, אבל כנראה שגם בכיפור לא בטוח לרכוב בכביש", אמרה אמש (ה') אמו של יואב, יפעת. "המכונית שנסעה מאחוריו פגעה בו והעיפה אותו לצד השני של הכביש".
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
זירת התאונה
האם סיפרה שיואב סובל מפגיעת ראש חמורה והוא מורדם ומונשם. "הרופאים כרגע מתרכזים בפגיעת הראש שלו, רוצים לראות שאין החמרה והוא יוצא מסכנה. אנחנו מקווים לבשורות טובות ולבריאות ליואב - ושנצא מזה כמה שיותר מהר ובטוב". בני המשפחה קראו לציבור להתפלל לשלומו של יואב, והם נמצאים לצד מיטתו בבית החולים.
"לא דמיינו שככה יגמר יום הכיפור הזה. יואב רכב על אופניים עם חבר שלו כמו כל שנה, היו שם הרבה אנשים שרכבו באופניים וראו את מה שקרה. אבא של חבר שלו שהיה איתו התקשר לבעלי ואנחנו פגשנו אותם בבית החולים", הוסיפה האם. "אנחנו בחוסר ודאות מה יהיה איתו, תחושה של כאוס". למשפחה נמסר כי מדובר בנהגת שפגעה בשגגה ביואב. לאחר שהבחינה שפגעה בו היא עצרה בצד הכביש והוזעק סיוע רפואי ומשטרתי למקום.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
פרמדיק מד"א יורם שאלתיאל, שהגיע לזירה אמש, סיפר: "הילד שכב על הכביש במרחק רב מהרכב ומהאופניים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלות קשות בכל חלקי גופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, קיבועים ומתן תרופות ופינינו אותו במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים".
שלשום נהרג ילד בן 12 מפגיעת רכב בכביש 4 ליד גבעת שמואל. הילד, שרכב על אופניים, נהרג חודש לפני חגיגות בר המצווה שלו. המשטרה עצרה את הנהג הפוגע, בן 40 מאזור המרכז, בחשד שנהג בשכרות. נטע שפיר, שפגשה את הילד דקות ספורות לפני התאונה, אמרה שהנהג נסע במהירות גבוהה מאוד לעברם. "הוא לא ניסה לזוז הצידה, לא לבלום. נסע ישר אלינו. רציתי למשוך את הילד וזה היה מאוחר, ואז שמעתי פיצוץ. הסתובבתי אחורה, ראיתי עננת אבק גדולה והתחלתי לצרוח", סיפרה.
פורסם לראשונה: 23:55, 16.09.21