המדריך בפנימייה בצפון, שמואשם בהתעללות בשבעה ילדים עד גיל 12 בעקבות כך שכיבה עליהם סיגריות, שוחרר בתנאים מגבילים לבית הוריו. כך קבע בסוף השבוע שעבר בית המשפט המחוזי בנצרת בתיק שפרטיו נחשפו ב-ynet. "אין מחלוקת כי המעשים המיוחסים לנאשם הם מעשים חמורים במיוחד", ציין השופט ערפאת טאהא בהחלטתו. "עם זאת, מעצר אינו מקדמה על העונש". כתב האישום מייחס למדריך שבע עבירות של תקיפה והתעללות, איומים ושיבוש הליכי משפט.
1 צפייה בגלריה
הסימנים שנמצאו על הילדים לאחר שהמדריך כיבה עליהם סיגריות
הסימנים שנמצאו על הילדים לאחר שהמדריך כיבה עליהם סיגריות
סימני הכוויות שנמצאו על הילדים
מכתב האישום, שהגישה בתחילת השבוע שעבר הסגנית לפרקליטת מחוז צפון עו"ד תהילה ברנס, עולה כי בנובמבר האחרון החליט המדריך להעניש את הילדים שחוסים בפנימייה לאחר שאלו התפרעו וקיללו, והורה להם "להתכונן". אז, כך נטען, "הוא ניגש לילדים, הדליק סיגריות וכיבה אותן על גופם. המדריך עבר בין הילדים, תפס את אחת מידיו של כל ילד וכיבה על גב היד את הסיגריה".
עוד צוין בכתב האישום כי "הילדים בכו וביקשו ממנו שיחדל ממעשיו, אך הוא לא נענה לבקשתם. עורם נחרך ונגרמו להם כוויות. לאחר מכן אמר להם המדריך להתארגן לשינה, והזהיר כי אם יחזרו על מעשיהם הוא יכבה עליהם סיגריות בלשון ובישבן - בכוונה להפחידם".
במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה עו"ד ברנס לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. מנגד, סנגורו של הנאשם, עו"ד מוחמד אבו אחמד, ביקש לשחררו. השופט טאהא החליט כאמור לשחרר את המדריך לבית הוריו שיפקחו עליו, במסגרת של מעצר בית מלא.
תהילה ברנסתהילה ברנסצילום: דוברות משרד המשפטים
"אין מחלוקת כי המעשים המיוחסים לנאשם הם מעשים חמורים במיוחד, ומשקפים עיוות מחשבתי באשר לאופן ההתמודדות על ילדים קטינים", ציין השופט. "חומרה יתרה נובעת ממעשיו של הנאשם נוכח העבודה שהוא היה אחראי על אותם ילדים. תפקידו היה לטפח אותם ולוודא כי לא יאונה להם כל רע. במובן זה, מעשיו האכזריים מהווים אף הפרה של חובת האמון שניתן בו במסגרת עבודתו, אף העובדה כי המעשים בוצעו בילדים קטינים שלא יכולים היו להגן על עצמם מעצימה את חומרת המעשים".
תירז דלהפקד תריז דלהצילום: דוברות מחוז צפון
השופט הוסיף: "עם זאת, מעצר אינו מקדמה על חשבון העונש והכללים לבחינת השאלה אם יש מקום להורות על שחרור לחלופה אינם אותם כללים החלים על קביעת העונש הראוי למעשים אלה. המסוכנות הנשקפת מהנאשם היא מסוכנות קונקרטית הנובעת מעצם המגע עם קטינים שנמצאים תחת אחריותו. לצד זאת יש לציין את העובדה כי הוא נעדר עבר פלילי, בעבר אימן קבוצות כדורגל.
"לא נרשמו לחובתו הרשעות או אפילו תלונות על מעשים דומים שביצע, הוא הציג תעודות כי עד להסתבכותו הוא תפקד בצורה נורמטיבית, עבד, למד וניהל אורח חיים נורמטיבי, בין היתר קיבל תעודה של רכז ספורט וניהול אירועים, שופט מוסמך בטניס שולחן, עוזר מדריך שחייה, עוזר מדריך טניס, מדריך אירובי וקיק בוקס".
עורך דין מוחמד אבו אחמדעו"ד מוחמד אבו אחמד
עו"ד אבו אחמד, שמייצג את המדריך, מסר בתגובה: "אני מברך על החלטת השופט, כפי שטענתי מדובר במדריך נורמטיבי לחלוטין, נעדר עבר פלילי, מאמן כדורגל של ילדים שמעולם לא דבק בו רבב. ההחלטה של בית המשפט היא מאזנת בין כל הדרישות בתיק, ואני מוסיף שהנאשם כופר בכל סעיפי האישום ועומד על חפותו".
את החקירה הובילה פקד תריז דלה, קצינת אלימות במשפחה במחוז צפון של המשטרה.