2 צפייה בגלריה
ניר דקל ומשפחתו
ניר דקל ומשפחתו
ניר דקל ובני משפחתו
"זה יהיה פסח עצוב עבורנו", אומרים במשפחתו של ניר דקל. מדי יום, כבר 23 ימים, בני המשפחה של מפעיל העגורן מתעוררים לעוד יום של תקוות שווא לבשורה מנחמת. אם בשעות הראשונות לאחר האסון עוד הייתה תקווה שיחולץ בחיים, היום משפחתו מקווה שלפחות תימצא גופתו, כדי שניתן יהיה להביאו לקבורה.
2 צפייה בגלריה
ניר דקל
ניר דקל
ניר דקל והעגורן שקרס
(צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)
בינתיים, חופית, רעייתו, ושלושת ילדיו שומעים מדי יום שאין חדש בחיפושים והייאוש והכאב רק גוברים. 23 ימים חלפו מאז אסון העגורן בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון. גופתו של ניר, על פי כל ההערכות, כלואה תחת 2,500 טון קורות מתכת שקרסו לים – והדרך לחלצו כמעט בלתי אפשרית. האסון, כזכור, התרחש באמצע החודש שעבר. קצת אחרי השעה 23:00, עוד בטרם ניר עלה על העגורן כדי לעבוד, העגורן שמוצב על מסוע הפחם קרס אל הים, ומשך מטה אל המצולות גם את מסוע הפחם שעליו עמדו ניר והדייג נפתלי אדרי ז"ל.
גופתו של אדרי אותרה כעבור יממה כשנפלטה אל החוף באשדוד, אולם גופתו של ניר נעלמה. גם היום, כמעט חודש מאז האסון, הוא טרם נמצא. בחברת החשמל טענו תחילה כי הסיבה לאסון הייתה עוצמת הרוח הבלתי צפויה שהביאה לקריסתו, שלטענתם עלתה על מהירות של 200 קמ"ש. לאחר מכן התברר כי זה לא מדויק. על פי השירות המטאורולוגי, מהירות הרוח הייתה הרבה פחות, מתחת ל־100 קמ"ש. בחברה הקימו צוות בדיקה שטרם פירסם את ממצאיו, וגם המשטרה חוקרת את האסון. ממצאים ראשוניים מצביעים דווקא שהאסון התרחש ככל הנראה בשל כשל טכני, ואף קיימת אפשרות שמדובר ברשלנות מצד החברה.
מאז האסון חברת החשמל ומשרד התשתיות מנסים לחלץ את הריסות העגורן מהים, ובכך לחלץ את גופתו של ניר – אלא שגם התהליך הזה מתנהל לאט. מאז האסון, בחברת החשמל – מהגופים העשירים והחזקים במשק – אובדים עצות. בחברה מתקשים למצוא פתרון הנדסי להוצאת העגורן מהים. בינתיים, עד שיימצא פתרון, אם בכלל, מדי יום מספר צוללנים סורקים את המים באזור, בתקווה שאולי גופתו של ניר תצוץ: "מאז האסון החיים שלנו נעצרו. אנחנו חיים בהמתנה. רגע אחד הוא היה פה, ופתאום נעלם. זה אסון כבד שנפל עלינו והזמן שעובר הופך את זה לקשה עוד יותר".
תגובת חברת החשמל: "אמש, לאחר תהליך מכרזי מזורז, נבחרה חברת מר־טר, חברה קבלנית לעבודות ימיות ולפיתוח בע"מ, לתכנון ולביצוע העבודות לפינוי העגורן והמזח שקרסו למים. תכולת העבודה של הקבלן הזוכה תכלול, בין היתר, את חיתוך ופינוי העגורן במשקל כולל של כ־1,200 טון, פינוי של גשר המזח, פינוי ציוד ופינוי כל הפסולת שתימצא במרחב הימי. חברת החשמל עושה ותמשיך לעשות מאמצים עילאיים וחיפושים ללא לאות כדי לאתר את העובד הנעדר ניר דקל, ומקווה שפינוי ההריסות יסייע באיתורו".