יותר מ-60 שעות חלפו מאז אסון קריסת העגורן בתחנת הכוח רוטנברג ליד אשקלון, אבל מפעיל העגורן עדיין לא אותר. היום (חמישי) בצהריים הותר לפרסום שמו של הנעדר - ניר דקל, בן 55, תושב קיבוץ אור הנר שבצפון הנגב. באסון נהרג נפתלי אדרי, גמלאי של חברת החשמל, שהגיע למקום כדי לדוג.
מאות מתנדבים סורקים את הים והחופים בדרום במטרה למצוא רמז כלשהו למפעיל העגורן שנעלם בים מאז הקריסה בתחנת הכוח, ביום שני בערב. חבריו ובני משפחתו גייסו חברים רבים ובני משפחה, הקימו חמ"ל וחילקו את רצועת החוף לגזרות, תוך שהם סורקים במשמרות כל הזמן. את מבצע החיפושים מובילים בנותיו ובנו של דקל, וכן חברים מהישובים בדרום. גם הבוקר התחדשו החיפושים, בסיוע צוללנים וכוחות משטרה.

דקל, אב לשלושה ילדים בני 24, 17 ו-15, הוא מפעיל עגורן ותיק ומנוסה. נסיבות האסון עדיין בבדיקה ובחברת חשמל מתקשים לומר מה גרם למקרה - פרט לכך שהם מציינים שבאותן דקות השתוללה רוח חזקה מאוד ובלתי צפויה.
"יש היענות מאוד גדולה מצד תושבים טובים שמוכנים לעזור בחיפושים על חשבון הזמן הפרטי שלהם, על חשבון העבודה, ומשקיעים גם מכספם", אמרו חבריו של דקל. "זה מרגש מאוד. הסולידריות באה לידי ביטוי ברגעים כאלה. למרות זאת, עדיין חסר כוח אדם ואנחנו פונים לציבור - נשמח מאוד שכל מי שיכול לבוא יסייע. יש הרבה עבודה על שטח גדול מאוד וצריך לסרוק את הים והחופים שוב ושוב".

מחברת חשמל נמסר כי צוותי החברה, מתוגברים בעובדים מתנדבים, משתתפים במבצע חיפושים נרחב לאיתורו של עובד החברה דקל, ביחד עם בני המשפחה, חיל הים, המשטרה, כוחות הכיבוי וקצא״א.
במקביל, הם מסרו כי צוותים מקצועיים של חברת חשמל, לצד כל הגורמים המוסמכים לרבות כוחות הביטחון וההצלה, פועלים להבטחת העגורן המערבי, כך שיתאפשר לערוך חיפושים באזור העגורן המזרחי שקרס למים. בחברת חשמל אמרו כי "עובדי החברה ואגף הרווחה פקדו את ביתו של הנעדר ומעדכנים באופן שוטף את אחיו ואשתו בכל דבר ועניין שנוגע למאמצי החיפוש לאורך חופי אשדוד ואשקלון".