2 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ באולפן ynet
ניצן הורוביץ באולפן ynet
שר הבריאות ניצן הורוביץ
(צילום: קובי קואנקס)
בישיבת קבינט הקורונה שתתכנס מחר (יום ה') משרד הבריאות לא צפוי לבקש כי תוטל חובת בידוד על כל החוזרים מחו"ל - וזאת למרות הצהרות קודמות של בכיריו בנושא. הסיבה לשינוי הכיוון: חשש שהשרים יסרבו לדרישה שכזו, ולא יאשרו אותה.
בריאיון לאולפן ynet אמר אתמול שר הבריאות ניצן הורוביץ: "הכוונה היא שכל מי שחוזר מחו"ל יהיה בבידוד לתקופה מסוימת. אני חושב ששדה התעופה היחיד של ישראל צריך להישאר פתוח. יחד עם זאת, טיסות לחו"ל בתקופה הזו זה לא דבר מומלץ". כעת נראה שבשל הביקורת הצפויה מצד חלק משרי הקבינט - המהלך יוקפא.
2 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג בצל העלייה בתחלואת הקורונה
עומסים בנתב"ג בצל העלייה בתחלואת הקורונה
עומסים בנתב"ג בצל העלייה בתחלואת הקורונה
(צילום: אבי חי)
עד כה מחויבים בבידוד של שבוע השבים ממדינות ברמת סיכון מרבי וממדינות עם אזהרה חמורה. אבל נתוני משרד הבריאות מהבוקר הראו כי בין המאומתים גם רבים השבים ממדינות שאין עליהן הגבלות.
מתוך 1,400 המאומתים שאובחנו אתמול - שיא מאז אמצע חודש מרץ - 150 חזרו מחו"ל (בהם 118 מחוסנים) בעשרת הימים האחרונים ואובחנו אתמול כחיוביים. 130 מהם שבו ממדינות שאין עליהן הגבלות נכון לעכשיו - 35 מתוכם חזרו מיוון, 15 מארה"ב, 15 מקפריסין, 12 מטורקיה, 10 מגאורגיה, 5 מבריטניה, 4 מאיטליה, 3 מגרמניה ובולגריה ושניים מפרו, צרפת, הונגריה, הולנד, טנזניה, אוקראינה ומצרים.


יוון, שעמדה אתמול בראש רשימת המדינות מהן חזרו מאומתים, היא אחת היעדים המרכזיים לטיסות גם היום. 22 אלף יטוסו היום מנתב"ג לחו"ל, בהם יותר מ-2,100 שימריאו ליוון. טורקיה מובילה את טבלת היעדים גם היום עם יציאת הנופשים לרגל חג הקורבן, עם 4,693 נוסעים. אחריה נמצאת ארצות הברית (3,130 נוסעים), יוון וצרפת.
בדיון, שיחל מחר ב-13:00, תובא בפני הקבינט תוכנית פעולה שלפי הודעת לשכת ראש הממשלה "תיתן מענה להתפרצות זן הדלתא בישראל, תוכנית הכוללת את מתווה התו הירוק וכן מתווה לסוגיית הכניסה והיציאה מן הארץ".
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ועדת השרים מתכנסת בתום שבוע של העמקה, למידת הנתונים ושיח עם מומחים בארץ ובעולם, שקיימו ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירי מערכת הבריאות. במהלך השבוע האחרון נפגש ושוחח ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם נציגי ענף התרבות וענף האירועים, מנכ"לי קופות החולים, מומחים אפידמיולוגיים ועוד".