3 צפייה בגלריה
אוקראינה מסלקים מוקשים ב ברוברי פרבר של קייב מלחמה עם רוסיה
אוקראינה מסלקים מוקשים ב ברוברי פרבר של קייב מלחמה עם רוסיה
כוחות אוקראיניים מסלקים מוקשים בבפרבר של קייב
(צילום: AFP)
לראשונה מאז פרוץ המלחמה עם רוסיה, ישראל תסייע לאוקראינה באלפי קסדות ומאות אפודים, שיועברו לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים אזרחיים, ולא לצבא אוקראינה. המהלך סוכם בדרגים הבכירים בישראל בשבועות האחרונים ונשאר חשאי. האמצעים יועברו לרשויות החירום האזרחיות באוקראינה. כעת בוחנים בישראל את סוגיית הרכש והדרך בה יועבר המשלוח.
שר הביטחון בני גנץ שוחח היום (יום ד') עם שר ההגנה האוקראיני אלכסיי רזניקוב, ועדכן אותו כי לאור פניית משרד ההגנה האוקראיני, הוא אישר רכש של ציוד מגן של קסדות ואפודים, שיועברו לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים אזרחיים. זאת כחלק מהמאמצים ההומניטריים הנרחבים שעושה ישראל - ובהם הקמת בית חולים שדה, קליטת עולים ופליטים, אספקת מזון וסיוע הומניטרי ורפואי ועוד.
3 צפייה בגלריה
גנץ בנאום באירוע הוקרה לנכי צה"ל
גנץ בנאום באירוע הוקרה לנכי צה"ל
שר הביטחון גנץ
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
יבגן קורנייצ'וק
יבגן קורנייצ'וק
שגריר אוקראינה בישראל עם הקסדה שהציג במסיבת העיתונאים
(צילום: מוטי קמחי)
מלשכת גנץ נמסר כי השניים שוחחו על מאמצי העולם ועל מאמציה של ישראל בהובלת ראש הממשלה להביא לסיום המלחמה. שר הביטחון ביקש להדגיש את עמידתה של ישראל לצד אזרחי אוקראינה והצורך להמשיך לסייע למדינה, ולפעול לסיום המלחמה.
לפני כחודש הודה שגריר אוקראינה בישראל לראש הממשלה נפתלי בנט על מאמצי הסיוע, והפציר בישראל לספק אמצעי הגנה לקייב. במסיבת עיתונאים שערך בתל אביב, השגריר יבגן קורנייצ'וק חבש קסדה ואמר שאם קסדות שכאלה היו ברשות האוקראינים שנשארו במדינה בזמן המלחמה, אז הם היו מוגנים יותר.
"אני לא יודע למה אנשים מפחדים לספק אמצעי הגנה לאוקראינים? זה נשק או משהו? זה דבר פשוט שהם יכולים לעשות", אמר השגריר. "אני מקווה שהממשלה תוכל לפחות לתת לנו דברים כאלה, שיעזרו להציל חיי אוקראינים".