רמי וענבל אורפז, אב (66) ובתו (35), יצאו לטייל יחד בשלג שירד בהרי בנימין ביום חמישי האחרון. אבל באמצע הטיול הם טעו בדרך, נכנסו לכפר פלסטיני – ונקלעו להמון שהשליך לעברם אבנים וסלעים ושבר את חלונות הרכב.
4 צפייה בגלריה
הרכב לאחר ניסיון הלינץ'
הרכב לאחר ניסיון הלינץ'
חלונות הרכב המנופצים. "באו לרצוח"
אמש, יומיים לאחר מכן, אירע ניסיון פיגוע ירי בשומרון. אש נפתחה לעבר רכב צבאי על ציר סמוך לכפר תל וזוהו שלוש פגיעות ברכב הצבאי. איש מהחיילים לא נפגע וצה"ל פתח בסריקות. באותו מקום, בין חוות גלעד ליצהר, נפצעו שני אנשי מילואים בפיגוע ירי לפני שמונה חודשים.
ובחזרה לניסיון הלינץ' ביום חמישי. ענבל, שמתגוררת בתל אביב, נסעה לאביה שמתגורר ביישוב שערי תקווה, והשניים החליטו כאמור לצאת לטייל בשלג. רמי נהג ברכב השטח שלו והשתמש בתוכנת ניווט. "נכנסנו לעפרה ועלינו לכיוון ההר, איפה שהיה בעבר היישוב עמונה. בדרך היו מאות ישראלים שהגיעו לטייל", סיפר רמי. הבת ענבל הוסיפה: "האווירה במשך כל היום הייתה מאוד טובה. בדרך עצרנו להצטלם ואפילו דיברנו עם משפחות פלסטיניות על הדרך".
4 צפייה בגלריה
רמי וענבל אורפז
רמי וענבל אורפז
רמי וענבל אורפז
בשלב מסוים החליטו רמי וענבל לנסוע עמונה לכיוון הר בעל חצור – הגבוה בהרי בנימין. ככל הנראה, עקב מזג האוויר הסוער והדרך המושלגת, פספסו את הפנייה הנכונה. "מצאנו את עצמנו בפאתי הכפר דיר-ג'ריר שהיה מאוד שקט. זו הייתה שעת צהריים, אווירה טובה ורגועה. אבל לפתע התנועה נעמדה ונוצר פקק בכביש המקביל אלינו. אז החלו לרדת כמה צעירים ממכוניות. ראיתי צעיר אחד שמסמן לנו עם היד להסתובב ולצאת משם", סיפר רמי.
הוא הוסיף: "כנראה שהצעיר רצה לעזור לנו, שנימלט מההמון, וכך עשינו. הסתובבנו לאחור ויצאנו חזרה, אבל אז התחיל הסיוט. לפתע התחילו להתגודד סביב הרכב עשרות רבות של צעירים ובני נוער. אחד מהם סימן משהו על הכתפיים, כנראה חשב שאני קצין בצבא אולי. תוך שניות כולם התחילו להרים אבנים מהרצפה ולהשליך עלינו מטווח אפס. פשוט מטורף".
באותו הזמן, ענבל, שישבה ליד אביה, ניסתה להסביר לתוקפים שהם בדרך החוצה מהכפר – ושטעו בדרך. "צעקתי להם די תפסיקו, די תפסיקו", סיפרה ענבל. באותם רגעים החליט רמי ללחוץ על דוושת הגז – ולחזור אל הכביש שממנו הגיעו. "לא ראיתי ממטר. אמרתי שאם נישאר – ירצחו אותנו וישרפו את הרכב. הם היו עם מבט של רצח בעיניים. זו תחושה שקשה לתאר. המשכתי בנסיעה מהירה לכיוון הכיכר חזרה מאיפה שבאתי".
4 צפייה בגלריה
הרכב לאחר ניסיון הלינץ'
הרכב לאחר ניסיון הלינץ'
הרכב, אחרי שחלונותיו נופצו
בדרך חזרה אל הכביש שממנו הגיעו, ספג הרכב של רמי פגיעות קשות. "הם היו עם אבנים גדולות בידיים. תוך שניות כל החלונות נופצו. משהו הזוי, פחד אימים", סיפרה ענבל. האב הוסיף: "אחרי שברחתי מהם, חלק המשיכו בריצה תוך שהם זורקים אבנים. כל החלונות נופצו וניצלנו בנס. הם פשוט באו לרצוח אותנו. אין פה שאלה בכלל".
רמי וענבל לא דיווחו לכוחות הביטחון על התקרית בזמן אמת, ונחלצו מהשטח בכוחות עצמם. רק לאחר שיצאו מהכפר הם יצרו קשר עם כוחות הביטחון, אולם לטענתם – החוויה הלא נעימה נמשכה גם במשטרה.
"הגענו למשטרת אריאל כדי להגיש תלונה וחיכינו שם שעתיים עד שמישהו בכלל הקשיב לנו. הרכב שלנו היה הרוס, היה מאוד קר בחוץ והתחושה הייתה שלא מתייחסים אלינו כראוי", אמרה ענבל. רמי הוסיף כי "השוטר שניגש אלינו הוציא מהרכב לפחות עשר אבנים. רק אז הם הבינו את האירוע החמור". רמי וענבל אמרו שבכוונתם לפעול לגיבוש נוהלי טיפול בנפגעי אירועים כמו זה שחוו.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר בתגובה כי "ההפקרות ממשיכה והמחבלים של הרשות הפלסטינית צוברים ביטחון. אם השר לביטחון פנים מוצא זמן לשוחח עם תת-מזכיר המדינה האמריקני על אלימות המתנחלים במקום על הצורך להגן על ביטחון אזרחי ישראל, האויב מבין זאת ומרגיש בטוח. אסור לשתוק לטרור והאחריות היא על ממשלת ישראל".
מהמשטרה נמסר כי האירוע נמצא בחקירה.
יואב זיתון השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 23:27, 29.01.22