1 צפייה בגלריה
טקס הנחת דגל הלאום על קברי חללי צה"ל הר הרצל ירושלים
טקס הנחת דגל הלאום על קברי חללי צה"ל הר הרצל ירושלים
"עוצמתנו באחדותנו". ראש השב"כ רונן בר
(צילום: יואב דודקביץ')
ראש השב"כ רונן בר אמר הבוקר (יום שלישי) בטקס יום הזיכרון שהתקיים במטה השב"כ כי "עוצמתנו תמיד הייתה באחדותנו. דווקא ביום הזה שבו כולנו מתכנסים בתוכנו, אנו חייבים לזכור את סכנת הפלגנות, השיח האלים וההסתה שעלולה להביא אותנו לתהומות מסוכנים". לאחר מכן אמר, על רקע הקמפיין של חבר הכנסת איתמר בן גביר נגדו, כי "אנשי הארגון לא ידברו ולא יצייצו. הם יהיו מגן ולא יראה".
לדברי בר, "על קיר הזיכרון במטה השב"כ, 150 שמות ומאחוריהם 150 משפחות. אין משפחה בישראל שהמחיר היה שווה לה. מנגד לא יכולנו להגיע לאן שהגענו אלמלא מחיר זה. מדינת ישראל קמה, קיימת ותתקיים קודם כל בזכות אותם אלה אשר שילמו את המחיר היקר ביותר".
לאחר מכן רמז לקמפיין של בן גביר: "אתמול הענקתי 3 אותות לרכז ולשני לוחמים, על חתירה למגע, על אומץ לב ועל סיכון חיים יוצא דופן בחדרה וביפו. בעשייתם, מנעו באופן ישיר את התרחבות משפחת השכול. הם זיהו איום, רצו חשופים וחיסלו את האויב. מדי לילה רכזים, חוקרים, מאבטחים ולוחמים, נכנסים לשטח עם לוחמי הימ"מ, עם חיילי צה"ל, או לפעמים לבדם, סופגים אש ומסכלים פיגועים. מאחוריהם, כמו בחיפוי אווירי, ארגון שלם של אנשי מודיעין ותמיכה ששומרים ומאכוונים. יום ולילה ויום. ואף אחד לא יוכל ללמד אותם מה היא אהבת הארץ כי הם פשוט ירגישו אותה כל לילה ויבינו שהיא באמת נקנית בייסורים".
"הם לא ידברו, הם לא יצייצו, ויהיו מגן ולא יראה", הדגיש בר. "והם ימשיכו לפעול למענם של אלה שלא כאן איתנו, על מנת שנוכל להישיר מבט למשפחות השכולות כדי לנסות ולומר שהמחיר היה שווה. יהי זכרם ברוך ונהיה אנחנו ראויים להם".

הביקורת של ראש השב"כ נשמעה על רקע מודעה שפרסמה מפלגת עוצמה יהודית של בן גביר. במודעה, שבה מוצגת תמונתו של בר לצד כתבה שעסקה בחוות הדעת של שב"כ נגד בן גביר, נכתב: "נכשלת בהר הבית. נכשלת בבאר שבע. נכשלת בבני ברק וחדרה. נכשלת בעזה. ועכשיו אתה מאשים את איתמר בן גביר ואומר שצריך לנטרל אותו? תפסיק לתדרך. תתחיל לעבוד!".
גורמים בשב"כ, נזכיר, אמרו כי מעשיו של בן גביר בירושלים - כמו השתתפותו במצעד הדגלים והקמת הלשכות באזורים מועדים לפורענות - עלולים להוביל להסלמה רבתי במצב הביטחוני הרגיש, על רקע המתיחות בחודש האחרון סביב הרמדאן. בן גביר, מנגד, דוחה טענות אלה, וטען בשבועות האחרונים לתדרוכים מכוונים נגדו מצד שב"כ.
לביקורת על בן גביר הצטרפו השבוע גם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד כשטענו, בין היתר, שהמודעה היא "מעשה אנטי-ישראלי פחדני".