דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ון קירבי אמר הערב (שלישי) כי ישראל הבהירה לאמריקנים כי המבצע שנפתח אמש ברפיח הוא "מוגבל, ונועד לקטוע את יכולות חמאס להבריח נשק וכסף".
קירבי הוסיף כי "עמדתנו לגבי רפיח נותרה זהה והבענו את דאגתנו מפעילות באזור צפוף שיסכן אזרחים. הנשיא ביידן הבהיר את זה בשיחה שלו עם נתניהו ואנחנו נפקח על המצב כדי לראות איך הוא יתפתח". לדבריו, "אנחנו עובדים להבטיח זרימה חופשית של סיוע הומניטרי ופתיחה של מעבר רפיח וכרם שלום. ישראל התחייבה לפתוח מחדש את כרם שלום לבקשת ביידן, ומעבר רפיח נותר סגור בגלל המבצע. אנחנו רוצים לראות אותם פתוחים".
3 צפייה בגלריה
דובר המועצה לביטחון לאומי עם דיסקית החטופים
דובר המועצה לביטחון לאומי עם דיסקית החטופים
ג'ון קירבי
(צילום: AP Photo/Andrew Harnik)
תיעוד פלסטיני: צה"ל בצד העזתי של רפיח

3 צפייה בגלריה
רפיח עזה
רפיח עזה
תקיפות ברפיח
(צילום: REUTERS/Hatem Khaled)
על השיחות בקהיר אמר: "בעדיפות עליונה להגיע להסכם הפסקת אש שיביא לשחרור חטופים ויאפשר גידול בהכנסת הסיוע ההומניטרי. השיחות יחלו היום, וביל ברנס (ראש ה-CIA) ייצג אותנו. ניתוח של עמדות שני הצדדים רומז שהם יכולים לסגור את הפערים שנותרו. נתמוך בתהליך הזה כדי להביא לתוצאה המיוחלת, שבתקווה תגיע בקרוב מאוד.
"אתמול חמאס הגיב עם הצעה משלו, התהליך היה גלוי ושקוף. אף אחד לא הסתיר מידע מאף אחד. אנחנו חושבים שאפשר לגשר על הפערים. בשביל זה נועד המשא ומתן", הוסיף.
קירבי התייחס גם לדיווחים על עיכובי חימושים מצד ארה"ב, ואמר: "מחויבותינו לביטחון ישראל נותרה איתנה. לא נדבר על משלוחים כאלה או אחרים. שום דבר לא השתנה במחויבות שלנו לביטחון ישראל".
מוקדם יותר הערב אמר שר הביטחון יואב גלנט כי הפעולה ברפיח תימשך עד לחיסול חמאס באזור או עד אשר ארגון הטרור ישחרר חטופים: "ממרחב רפיח יצאו הרוצחים שהלכו לסופה ולחולית, שניסו לפגוע ביתד, ביבול, בנווה ובמקומות נוספים. אנחנו פוגעים והורגים את מי שרצח את הילדים שלנו, את זה צריך לזכור היטב. אם לא תהיה אפשרות להביא חטופים נעמיק את הפעולה, זה יקרה בכל רחבי הרצועה - בדרומה, במרכזה ובצפונה", אמר.
נתניהו: לחץ צבאי על החמאס - תנאי הכרחי להשבת חטופים
(צילום: עומר מירון / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי "לחץ צבאי על חמאס הוא תנאי הכרחי להשבת החטופים", וכי "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל". לדבריו, "הכניסה לרפיח משרתת שני יעדי מלחמה מרכזיים: השבת חטופינו וחיסול חמאס. ישראל לא תאפשר לחמאס להחזיר את שלטון הרשע שלו ברצועה, ישראל לא תאפשר לו לשקם את יכולותיו הצבאיות כדי להמשיך לחתור להשמדתנו".