פרקליטות מחוז דרום הודיעה הבוקר (ראשון) לח"כ אלמוג כהן כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אימצה את המלצת פרקליט המדינה וכלל הגורמים הרלוונטיים, והחליטה לסגור את תיק החקירה נגדו - משום שחומר הראיות לא ביסס את העמדתו לדין. כהן נחקר בחשד לביצוע עבירת חבלה בנסיבות מחמירות בזמן שהיה שוטר יס"מ בשנת 2013.
3 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה, אלמוג כהן
גלי בהרב-מיארה, אלמוג כהן
בהרב-מיארה וכהן
(צילום: יואב דודקביץ', שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
כהן בחקירתו בינואר
בחודש ינואר נחקר ח"כ כהן תחת אזהרה במשרדי להב 433, לאחר שבהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן אישרו לחקור אותו באזהרה בשל חשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, לפני 11 שנה, בזמן שהיה שוטר יס"מ. המקרה אירע במהלך הפגנה ביישוב חורה שבנגב. בתום שלוש שעות הוא שוחרר.
לפני החקירה הגיע מידע עדכני, שבו ניתן היה להבין שח"כ כהן היה מעורב באירוע התקיפה ולכן הוחלט לפתוח בחקירה. יום קודם לחקירה הודיעו לח"כ כהן על הצעד, והוא התייצב למחרת בבוקר בשלוחת דרום של להב 433. "הוא הופתע מאוד". אמרו מקורביו. הם הוסיפו: "תראו את הראיונות שלו בימים האחרונים. מה מפחדים שהוא יחשוף?".
בחקירתו אמר ח"כ כהן: "אני גאה להיות לוחם. פעלתי לפי הוראות של הקצינים שלי באותו זמן". החוקרים הטיחו בפניו שהוא לא פעל כדין בעת שעצר את קורבנות התקיפה לכאורה, והוא טען כי "אלו ההוראות שקיבלתי מהמפקדים שלי, פעלתי כדין". עוד הוא אמר בחקירה: "מנסים להשתיק אותי בגלל פרשה אחרת".
3 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
פוסט שפרסם כהן
כמו כן, כהן נשאל לגבי המעורבים הנוספים שהיו איתו שם, והוא השיב: "אני לא זוכר, כולם היו עם מסכות". החוקרים אמרו לו ש"אין דבר כזה שאתה לא זוכר", והוא ענה: "אני לא מפליל אף חבר שלי ולוחם שהיה איתי, שנתן את הדם שלו למען המדינה".
סנגורו של ח"כ כהן, עורך הדין אפרים דמרי, אישר אז כי הוא היה בחקירה ומסר בתגובה: "ח"כ אלמוג כהן שיתף פעולה עם החוקרים". מקורביו טוענים: "זה מעלה הרבה תהיות. איפה היו 11 שנה?".
כמה ימים לפני כן שלח עו"ד איתי מק, המייצג שלושה מתלוננים, מכתב שבו נכתב בין היתר כי "ח"כ כהן בחר לעשות שימוש (ללא אישור) בתמונה שפורסמה בעבר, יחד עם הדיווחים בתקשורת על העינויים שעברו מרשיי, דבר המעיד שהוא קשר את עצמו במודע לעינויים. בנוסף, ח"כ כהן התגאה במעשיו בתגובתו לעיתונאים שפנו אליו בעקבות פרסומו בפייסבוק".