בזמן שהמשטרה מתמודדת לאורך כל שעות היממה עם השתוללות האלימות בחברה הערבית, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) חושדים כי שני חוקרי משטרה מאזור הצפון היו מעורבים בהתנהלות בלתי-הולמת מול שתי נשים שהגישו תלונה נגד בעליהן. בתיעודים שהגיעו לידי ynet נראה אחד החוקרים מנשק את אחת המתלוננות, וחוקר אחר נשמע אומר למתלוננת השנייה: "החזה שלך מפחיד, לא ניתן להתנגד לו".
עזיז אבו רג'ב, חוקר פרטי מנצרת, הוא זה שחשף את ההתנהלות המיוחסת לחוקרי המשטרה והגיש נגדם את התלונה למח"ש. "לצערי הרב, אנחנו רואים ניצול של נשים ערביות במצוקה בצורה חמורה, וזה מה שגרם לי לפעול כדי לחשוף את השוטרים האלו שמקומם צריך להיות בכלא, ולא במשרדי תחנות המשטרה", אמר אבו רג'ב. "אני מוכן להיאבק נגד מעשים כאלו שאולי יובילו לרצח נשים".
3 צפייה בגלריה
עזיז אבו ג'בר תושב נצרת חשף התנהגות חמורה מצד בכיר כשהם מנצלים מתלוננות
עזיז אבו ג'בר תושב נצרת חשף התנהגות חמורה מצד בכיר כשהם מנצלים מתלוננות
מתוך התיעוד בחדר החקירות
אחת הנשים הגישה סדרה של תלונות נגד בעלה במשטרת נצרת. הבעל נעצר כמה פעמים עם שני בניו על-ידי משטרת עפולה. "אהובי, נשמתי, חיי, איפה נעלמת?", פנתה המתלוננת לחוקר בשיחה שהוקלטה. החוקר הגיב: "הנה, רק עכשיו חוזר הביתה, עיסוקים ועבודה". המתלוננת: "התגעגעתי אליך המון, היום חשבתי עליך". החוקר: "הייתי עסוק בימים האלה".
אחרי שהמתלוננת אומרת לחוקר שהיא כל היום חושבת עליו, גולשת השיחה לאינטימיות. "את משגעת, כולך, השיער שלך", אמר החוקר למתלוננת. "החזה שלך, החזה שלך מפחיד, לא ניתן להתנגד לו. ממש יפה, משגע". אחר כך מנסים השניים לתאם פגישה וקובעים ל"חצי יום". בשלב זה אומרת המתלוננת לחוקר: "מזמן לא קיבלתי נשיקה", והוא משיב: "אין יותר יפה מלהתנשק איתך".

שיחת וידאו אינטימית מתוך תחנת המשטרה

האישה השנייה הגישה כאמור גם היא תלונה נגד בעלה שנעצר ושוחרר לאחר כמה ימים בשל חוסר ראיות. האישה לא ויתרה והגישה ערר על סגירת התיק. החוקר הפרטי אבו רג'ב ציין בהקשר זה: "ככל הנראה, כדי לפתוח את התיק מחדש, נדרש לפנות לבכיר בתחנה, ואז האישה הגיעה למשרדו והוא התחיל להכתיב לה איך להתלונן נגד המשטרה והמערכת שהוא עובד בה".
לפי החוקר הפרטי, מיד לאחר מכן התחילו השניים לנהל מפגשים אינטימיים מחוץ לתחנת המשטרה. "כנראה שזה היה התנאי לפתיחת התיק מחדש", אמר החוקר אבו רג'ב. "החוקר גם ניהל שיחת וידאו אינטימית עם המתלוננת עד שהגיע לסיפוק מיני בתוך התחנה, כשמחוץ לחדרו ממתינים אחרים לקבלת שירות".
3 צפייה בגלריה
עזיז אבו ג'בר תושב נצרת חשף התנהגות חמורה מצד בכיר כשהם מנצלים מתלוננות
עזיז אבו ג'בר תושב נצרת חשף התנהגות חמורה מצד בכיר כשהם מנצלים מתלוננות
תיעוד המפגש ברכב
"למה לא נותנים אמון במה שאומרת אישה?", ציינה המתלוננת בפני החוקר. הוא השיב: "נותנים אמון, לרוב, החוק עם האישה". המתלוננת: "ומה אני, שונה מהנשים? אני לא דומה לנשים?", החוקר: "לא, להפך. את הבחורה שבבחורות. לרוב הולכים עם החוק היבש. אני אבדוק לך מה קורה עם האחראית על העררים".
בהמשך השיחה מכתיב חוקר המשטרה למתלוננת כיצד לפעול, ובין היתר מתאר בדבריו את פירוט התלונה שהגישה האישה על אלימות פיזית ומילולית וכן איומים מצד בעלה. אחר כך תועדו השניים ברכב. החוקר תועד מנשק את המתלוננת ואומר לה: "אל תפחדי, נהיה בקשר". רגע לפני שהאישה התכוונה לרדת מהרכב, אמר לה החוקר: "הלב שלי עדיין דופק". המתלוננת: "לא אהבת את הנשיקה?". החוקר: "הלב שלי עדיין דופק". המתלוננת: "כנראה השפתיים שלי לא טעימות".
החוקר ניסה להמשיך את המפגש. "מה את מרגישה?", הוא שאל. המתלוננת השיבה: "לא יודעת". החוקר: "את רוצה שנלך ונעצור? נחנה שם קצת?". המתלוננת: "איך שאתה רוצה". החוקר: "ראיתי חניון". בשלב זה נישק חוקר המשטרה את המתלוננת פעם נוספת. המתלוננת פונה אליו: "אני ביישנית מאוד, אבל הרגשתי שאתה רוצה לעזור לי. אני מוכנה לעשות הכול, באמת כל דבר, אבל תמצא לי פתרון". החוקר: "באמת אני רוצה לעזור לך, ולכן אני מנסה לעשות הכול".
3 צפייה בגלריה
החוקר הפרטי עזיז אבו ג'בר
החוקר הפרטי עזיז אבו ג'בר
"אנחנו רואים ניצול של נשים ערביות במצוקה". החוקר הפרטי אבו רג'ב
החוקר הפרטי אבו רג'ב, שחשף כאמור את ההתנהלות הבעייתית של חוקרי המשטרה, סיכם: "יש לי עוד חומרים שמצביעים על עוד עבירות. בזמן המתאים והנכון אני אחשוף את הדברים. זה מסר לממשלה, שעליה לפעול ולהתקין מצלמות במשרדים של תחנות המשטרה כדי שלא ייעשו טעויות ועבירות מסוג כזה או אחר".
ממשטרת מחוז צפון נמסר בתגובה: "בכל נושא שנוגע לשוטרים, נא פנו למח"ש".
ממח"ש נמסר בתגובה: "התלונה התקבלה ותטופל כמקובל".