4 צפייה בגלריה
מרוואן אלקנג' נרצח בנצרת
מרוואן אלקנג' נרצח בנצרת
מרוואן אלקנג', הנרצח מנצרת
מרוואן אלקנג' בן ה-28 נורה למוות ואדם נוסף נפצע באורח קשה הבוקר (שבת) בנצרת. צוות מד"א שהגיע לזירה פינה את הפצוע, בן 58, לבית החולים האנגלי בעיר. לפי החשד, האירוע הבוקר בנצרת קשור לסכסוך הדמים בצפון בין משפחות בכרי וחרירי, שגבה את חייהם של 29 קורבנות תוך פחות משנתיים, חמישה מהם בטבח האכזרי בשבוע שעבר ביפיע. מתחילת השנה נרצחו 103 בני אדם בחברה הערבית.
המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת הרצח, וציינה כי שוטרים הוזנקו לזירה והחלו בסריקות לאיתור החשודים בירי. "הרקע לאירוע הינו סכסוך מתמשך בין עבריינים", נכתב בהודעת המשטרה.
4 צפייה בגלריה
עוד נרצח בסכסוך הדמים בצפון. ארכיון
עוד נרצח בסכסוך הדמים בצפון. ארכיון
עוד נרצח בסכסוך הדמים בצפון. ארכיון
(צילום: דוברות מד"א)
4 צפייה בגלריה
100 נרצחים בחברה הערבית
100 נרצחים בחברה הערבית
כבר 103 נרצחים. אובדן שליטה
הדיווח הראשוני במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע התקבל בשעה 09:08 על "פצוע מאירוע אלימות בנצרת", בנוסף לגבר שנרצח. נמסר כי "חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח האנגלי גבר במצב קשה ולא יציב עם פציעה חודרת".
הסכסוך הכי אלים בתקופה הנוכחית מתנהל בין משפחות בכרי מנצרת ומשפחת חרירי שמתגוררת בכמה יישובים ברחבי המדינה, ובעיקר באום אל פחם. בחלק מהמקרים לא הצליחו העבריינים להגיע ליעדיהם, ורצחו את קרובי משפחותיהם. בראש משפחת הפשע חרירי עומדים מאלק חרירי ונאסר חרירי, תושבי אום אל פחם שמרצים עונשי מאסר בגין סחיטה ואיומים. מדובר במשפחה שמונה כמעט 100 בני אדם, ולפי ההערכות לארגון יש כמעט 150 "חיילים". רק לפני קצת יותר מחודש נרצח מהדי חרירי, בנו של בכיר בארגון.
ארגון הפשע של סמיר בכרי מוכר בעיר נצרת, בה אירע הרצח הבוקר. ראש הארגון הוא במקור תושב עזה, ובשנים האחרונות דאג להתחזק בשטח ולצרף אליו עשרות "חיילים", כולם תושבי הצפון. בכרי דרוש למשטרה ונמצא בבריחה. ברגע שייעצר - מתכוונת המשטרה לחקור אותו בגין כמה אירועי רצח. רק בחודש שעבר התגאו במשטרת ישראל במעצרם של 16 מחברי כנופיית הפשע בכרי, אך נראה כי גם זה לא הועיל כדי לעצור את סכסוך הדמים הקטלני. לאחר הטבח ביפיע בשבוע שעבר נעצרו 14 נוספים המעורבים בסכסוך.
הרצח הבוקר בנצרת הגיע אחרי שבוע "שקט" יחסית. במוצאי השבת שעברה ואתק קשקוש, סטודנט לסיעוד בן 28 מקלנסווה, נורה למוות בעירו. מעט אחרי השעה 22:00 חמושים חדרו לבית בג'לג'וליה ופתחו באש לעבר אשרף כרוב (49), שמותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים מאיר בכפר סבא. בנוסף אליו, שתי נשים נפצעו מהירי באורח בינוני וקל.
זו השנה הרביעית ברציפות שבה מניין הנרצחים בחברה הערבית הגיע למספר תלת ספרתי, לאחר שבשנים שלפני כן סך הנרצחים היה נמוך יותר. קשה לפספס את הזינוק העצום השנה בקורבנות האלימות, שמעיד על אובדן השליטה. בשנת 2020, השנה הראשונה שבה מספר הנרצחים בחברה הערבית עבר את הקו האדום הזה, הנרצח ה-100 (מתוך 113 נרצחים) נמנה ב-5 בדצמבר. ב-2021 הרף הזה נחצה ב-1 באוקטובר ובסך הכול נמנו 128 נרצחים, שיא שלילי עד עתה. ב-2022 מספר הנרצחים בחברה הערבית הגיע ל-100 במהלך נובמבר, ובסוף השנה נמנו 111 נרצחים. השנה, שלושה שבועות לפני סיומה של חצי השנה הראשונה, מספר הנרצחים כבר הגיע ל-100.