2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
(צילום: דוברות הדסה)
עוד 623 מאומתים חדשים לזן האומיקרון אובחנו היום (שלישי). על פי נתוני משרד הבריאות, עד כה זוהו בישראל 1,741 מאומתים - בהם 1,004 ששבו מחו"ל. נכון להיום יש שמונה מאושפזים מאומתים לאומיקרון בבתי החולים, אחד מהם במצב אנוש ואחד במצב קשה - ושניהם לא מחוסנים. השאר במצב בינוני וקל. משרד הבריאות הוסיף כי בימים האחרונים נפטרה קשישה בת 84 שעל פי החשד נדבקה גם היא בזן האומיקרון. נמסר כי היא הייתה מחוסנת
בינתיים, עד השעה 19:00 אובחנו בישראל 2,079 חיוביים לקורונה - שמצטרפים ל-2,971 שאובחנו ביום שני. בסך הכול פוענחו כ-77 אלף בדיקות עד שעות הערב, ושיעור החיוביים עומד על 2.7% - גבוה מהנתון ביום שני.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט והחיסונים
ראש הממשלה נפתלי בנט והחיסונים
ראש הממשלה נפתלי בנט והתרופות לחולי קורונה
(צילום: אמיל סלמן, רויטרס)
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 84 חולי קורונה, 38 מהם מחוברים למכונות הנשמה. קרוב ל-86% מהחולים שבמצב קשה אינם מחוסנים. בקרב החולים הקשים שטרם מלאו להם 60 – כ-94% אינם מחוסנים.

מספר המתחסנים בעלייה

בצל הזינוק בתחלואה חלה בימים האחרונים עלייה גם בקצב ההתחסנות: בימים ראשון ושני השבוע התחסנו 21,012 ישראלים בפעם הראשונה, רובם בני 5 עד 11, לעומת 14,816 ישראלים שקיבלו את המנה הראשונה בימים ראשון ושני בשבוע שעבר. מדובר בעלייה של קרוב ל-42% במספר המתחסנים במנה זו.
במקביל, התחסנו אתמול וביום ראשון 16,130 ישראלים במנת הדחף. זאת, לעומת 11,194 בימים ראשון ושני בשבוע שעבר. כאן מדובר בעלייה של כ-44% במספר המתחסנים במנה השלישית.
מפילוח ההתחסנות של בני 5 עד 11 עולה כי כ-210,500 מבני אותם גילים התחסנו. מדובר ב-17%. בנוסף, כ-18.5% מהילדים בגילים אלה אובחנו בעבר כחיוביים לקורונה ולכן הם טרם חוסנו. בסך הכול במגזר הכללי שיעור המתחסנים והמחלימים בקרב בני 5 עד 11 עומד על 42%, במגזר החרדי על 29% ובערבי על 21%.
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אחר הצהריים כי התרופות לקורונה של פייזר ינחתו מחר בארץ, ובממשלה מעריכים כי הללו יהוו נקודת מפנה במאבק במגפה - למרות עלותן היקרה. קופות החולים קיבלו זימון להדרכה בנושא הטיפול התרופתי, שתיערך ביום חמישי הקרוב.

בינתיים, בנט משרטט קו חדש נגד האומיקרון - ורוצה להימנע מ"סגר דה-פקטו", שבמסגרתו מאות אלפי אנשים ייכנסו וייצאו מבידוד באופן תדיר. "סגר אפקטיבי בהורדת הדבקה, אבל לא משיג את היעד", טען בנט - והדגיש שמתווה הבידודים החדש, שבמסגרתו בדיקה תשחרר מחוסן מבידוד, הוא הפתרון גם לגל הנוכחי.
ראש הממשלה יקיים מחר דיון בהשתתפות המפכ"ל יעקב שבתאי, שבו תציג המשטרה תוכניות בנושא הסילבסטר והנובי גוד. בימים אלה צפויה אכיפה מוגברת של תו ירוק ומסכות במקומות הבילוי ברחבי הארץ. בממשלה מודאגים מאוד מההתקהלויות בסילבסטר, שעלולים לזרז את התפשטות האומיקרון בישראל. "הנובי גוד הוא ביתי ופחות מדאיג, אבל אירועים בפאבים ובמועדונים מעוררים דאגה", אומרים בממשלה.
התרופה של פייזר נגד הקורונה נחשבת לאפקטיבית מאוד, ויעילה גם מול אומיקרון. בניסויים השיגה יעילות של כמעט 90% במניעת תחלואה קשה או מוות. עם זאת, עלותה יקרה (כ-700 דולר לטיפול), ובמערכת הבריאות יצטרכו להחליט למי לתת אותה. "התרופה הזו היא גיים צ'יינג'ר", הגדירו בכירים בממשלה. "המטרה היא שמספר החולים קשה יהיה מתחת לרף הספיקה. לא נעניש אדם לא-מחוסן על זה שלא התחסן, והפרמטרים יהיו די צרים. זה נושא מקצועי לגמרי - מה ההסתברות שאותו חולה יגיע למצב קשה, וחלילה לקריטי".
בממשלה לא קבעו עדיין מדדים למצב שבו ישראל תצטרך ללכת לסגר, ותולים זאת בכך שקשה לקבל מידע איכותי מחו"ל. ככל הנראה, אם תהיה עלייה משמעותית באשפוז ילדים כפי שקרה במקומות אחרים, ישראל עלולה להגיע לסגר. עם זאת, בממשלה מעריכים גם כי כשישראל תגיע למצב שבו 5% מהמאומתים החדשים לקורונה בישראל מדי יום הגיעו מחו"ל, יהיה ניתן לשחרר את ההגבלות על הטיסות. הסיבה היא שברגע שהתחלואה ממילא גבוהה, הדבר כבר לא משמעותי כל-כך.