בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) 28 חודשי מאסר על פבלו אדריאן (39), עבריין מין ורכוש מוכר, שהורשע בגין ניסיון חטיפת ילדה בת 12 סמוך לביתה באשקלון. בנוסף, הטיל עליו בית המשפט לשלם פיצוי של 15 אלף שקלים לילדה.
לפי כתב האישום, לפני כשנה עקב אדריאן אחרי הילדה - בזמן שהייתה עם אחיה בן ה-3 ואחזה בידו, וכשעמדה להיכנס אל שער ביתה - הבחינה בנאשם ואף בירכה אותו לשלום כי חשבה שהוא מתגורר באזור. בשלב זה אדריאן זינק לעברה, אחז בה מאחור, סתם את פיה והחל לגרור אותה לכיוון חורשה סמוכה - בעוד אחיה עדיין אוחז בידה ונגרר אחריה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
(צילום: shutterstock)
בכתב האישום צוין שהילדה התנגדה, בעטה באדריאן, הסירה את ידו מפיה והחלה לזעוק. בשלב מסוים היא הצליחה להשתחרר מאחיזתו, נפלה ונחבלה, אך הוא אחז בה שוב והמשיך לגרור אותה. שכן ששמע את צעקותיה יצא מביתו לכיוונם, ורק אז נמלא הנאשם לחורשה.
גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות, ללא הסכמה לעונש. הפרקליטות, באמצעות עורך הדין ערן צרויה, עתרה לעונש של חמש וחצי שנות מאסר בפועל.
השופט יובל ליבדרו כתב בגזר הדין כי "קשה לדמיין את תחושת הבעתה של הילדה, שכל דקה נראתה לה כמו נצח. הנאשם ניסה לחטוף אותה באור יום מול אחיה התינוק, וליד שער ביתה - מקום שבו היא צריכה לחוש תחושת ביטחון ומוגנות. בהחלט ניתן לומר שבמעשיו מימש את תרחיש הבלהות של כל הורה - ומכאן שגם הפגיעה בביטחון הציבור היא משמעותית". עם זאת, השופט סייג דבריו ואמר כי "הנאשם הורשע בניסיון חטיפה ולא בעבירה מושלמת. נתתי את הדעת שעזב את הקטינה, ביקש סליחה ולא המשיך במעשיו - אבל זאת לאחר שנאבקה בו".

"מאז המקרה - הילדה חוששת להיכנס למעלית לבד"

אם הילדה שיתפה כי לאחר ניסיון החטיפה, בתה החלה להסתגר, לחשוש להיכנס למעלית לבד ולהימנע ממגע עם גברים. באחד הימים שיתפה הילדה כי בדרך לבית הספר חשה מבט של גבר זר והרגישה שהוא מתכנן לגשת אליה. מרוב שהרגישה פחד כה עז, פתחה בריצה אל רחוב אחר.
"אין מקום להבחנה בענישה בין מי שמורשע בעבירת ניסיון ובין מי שמורשע בעבירה המושלמת", טען עו"ד צרויה. עוד הדגיש כי אדריאן לא הצליח לבצע את העבירה רק בשל התנגדותה העזה של הילדה, וכי בתרחיש אחר היה מצליח לממש את תוכניתו.
עורכת דינו של הנאשם טענה כי הוא התחרט, הפסיק את מעשיו בשלב מוקדם וביקש מהילדה סליחה. היא ציינה כי מדובר באירוע שארך מעט מאוד זמן, וכי אדריאן גרר את הילדה למרחק קצר מאוד.