חטיבת אל עיאש בגדודי עז א-דין אל-קסאם פרסמה הבוקר (יום ראשון) תיעוד של שיגור רקטה נוספת מאזור ג'נין למושב רם און שבגלבוע. לא היו נפגעים ולא ידוע על נזק. צה"ל מסר כי מדובר בשיגור כושל של רקטה מאולתרת, והמשגר אותר בשטח פלסטיני סמוך לכפר סילת אל חרתייה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: ניסיון שיגור רקטה לעבר היישוב רם און
תיעוד: ניסיון שיגור רקטה לעבר היישוב רם און
הרקטה ששוגרה
2 צפייה בגלריה
תיעוד: ניסיון שיגור רקטה לעבר היישוב רם און
תיעוד: ניסיון שיגור רקטה לעבר היישוב רם און
השיגור בג'נין
לטענת החטיבה האחראית לשיגור, "אנחנו עובדים בתנאים ביטחוניים מורכבים ובסודיות מוחלטת בשל המצב הביטחוני בגדה המערבית. הדרך שבה אנו נמצאים לא קלה, ודורשת הרבה עבודה ומאמץ. אנחנו מצליחים ונכשלים אבל נצליח עד שנשיג את מטרתנו".
ראש מועצת גלבוע, עובד נור, מסר בתגובה לשיגור כי "הרקטה לא נחתה בשטחי ישראל, וככל הנראה התפוצצה בשטחי הרשות. אנחנו מעניקים לצה"ל גיבוי מלא, אך כפי שחזרנו ואמרנו - יש הכרח משמעותי ודחוף בתגבור אמצעי ביטחון ומיגון הנדרשים ליישובי הגלבוע בכלל, ולסמוכי הגדר בפרט. אנו דורשים לפרוס באזורנו כיפת ברזל ולפעול באופן יזום בשטח הרשות להורדת המוטיבציה לפגיעה באזרחי המדינה".
רק בשבוע שעבר נעצר עבדאללה סובח, בכיר חמאס מבורקין, שנחשב למי שאחראי לניסיונות הירי הרקטי האחרונים לעבר הגלבוע. סובח, שאותו צה"ל ניסה לתפוס במשך תקופה ארוכה, נחשב לפעיל טרור בולט שמתכנן ומייצר פעולות טרור בכל אזור ג'נין וצפון השומרון. הוא גם אחראי להפעלת מכונית תופת ליד מבוא דותן ולהעברות כספים לפעילי טרור אחרים במחנה.
כאמור, למרות מעצרו במחנה הפליטים בג'נין, הצליחו הפלסטינים לשגר גם היום רקטה לעבר הגלבוע. מדובר לרוב בירי מאולתר, שהישגיו הם בעיקר תודעתיים. לא פעם מדובר גם בחפץ דמוי רקטה, עם ראש מקרטון וחומר נפץ מועט. אבל, יישובי הגלבוע סובלים לאחרונה גם מירי חי מכיוון ג'נין: כך למשל, ביום חמישי בערב נורו יריות לעבר קבוצת בנות בקיבוץ מירב.
"הבנות השתטחו מיד ורק בנס לא נפגעה אף אחת", אמר דובר הקיבוץ. "במקביל נורתה אש לכיוון בתי הקיבוץ ולשמחתנו לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זה היה ירי הרבה יותר מסיבי מאשר בפעמים הקודמות בחודשים האחרונים. הוא נמשך 20 שניות ונפסק".