4 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב
מחאה בתל אביב
חסימת נתיבי איילון במסגרת "יום החרפת ההתנגדות"
(צילום: AFP)
על רקע "יום החרפת ההתנגדות" שכולל מחאות המוניות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ, ואחרי שהקואליציה דחתה את "מתווה העם" של הנשיא יצחק הרצוג שהוצג אמש: 450 קצינים ולוחמים, אנשי מילואים של מערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין (אמ"ן) ו-200 אנשי מילואים במערך הסייבר ההתקפי מאיימים: "מיום ראשון - לא נתייצב לשירות מילואים התנדבותי".
הודעת אנשי המילואים מגיעה בעקבות העברת חוק הנבצרות בקריאה ראשונה בכנסת ביום שני, שקובע כי ניתן יהיה להכריז על ראש ממשלה נבצר רק ברוב של 90 חברי כנסת או במקרים חריגים על-רקע אי-מסוגלות פיזית או נפשית, ובנוסף קובע כי בית המשפט העליון יהיה מנוע מלעסוק בבקשות להכרזה על נבצרות.
4 צפייה בגלריה
תקיפת סייבר תקיפה ראשונה 8200 מודיעין 102 מבצע
תקיפת סייבר תקיפה ראשונה 8200 מודיעין 102 מבצע
"נשמח לשוב כשהדמוקרטיה תובטח" - מאות אנשי מילואים מאיימים כי לא יתייצבו מיום ראשון
(צילום: דובר צה"ל)
אנשי המילואים הודיעו: "אנו קוראים כעת בתקשורת שחוק הדיקטטורה הראשון, הוא חוק ביטול הנבצרות, יאושר ביום ראשון הקרוב לקריאה שנייה ושלישית, קרי שהאקדח מוצמד חזק לרקת הדמוקרטיה וההדק תכף יילחץ.
"לפיכך, לצערנו הגיע הזמן לממש את הצהרתנו: החל מיום ראשון, כל אנשינו, 450 מילואימניקים (קצינים ולוחמים) של מערך המבצעים המיוחדים, ועוד 200 מילואימניקים של מערך הסייבר ההתקפי של אמ"ן-מוסד-שב"כ - בלי יוצא מהכלל, לא נתייצב לשירות מילואים התנדבותי. אין לנו חוזה עם דיקטטור, נשמח לשוב להתנדב כשתובטח הדמוקרטיה".
4 צפייה בגלריה
מטוסי מטוס קרב F-16 F16 של חיל האוויר הישראלי ב תרגיל הבינלאומי בלו פלאג Blue Flag ב בסיס עובדה
מטוסי מטוס קרב F-16 F16 של חיל האוויר הישראלי ב תרגיל הבינלאומי בלו פלאג Blue Flag ב בסיס עובדה
מחאת אנשי המילואים מתרחבת
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
צוות שלדג
צוות שלדג
אנשי המודיעין מצטרפים למחאת יוצאי יחידות מובחרות
( צילום: דובר צה"ל)
הצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון - נבצרות ראש הממשלה), שאושרה כאמור בקריאה ראשונה במליאה, קובעת שראש הממשלה ייצא לנבצרות אך ורק על רקע אי-מסוגלות פיזית או נפשית לכהן בתפקידו. לפי הצעת החוק, קביעת הנבצרות תיעשה על ידי הודעה של ראש הממשלה ליו"ר הכנסת, או על ידי הודעה של הממשלה ברוב של 75%, שתידרש לאישור מליאת הכנסת ברוב של 90 חברי כנסת.
הודעת הלוחמים והקצינים ממשיכה את קו המחאה של מערך המילואים, לאחר שמוקדם יותר החודש הודיעו יוצאי יחידות מובחרות כי "יתקשו לשרת" במידה והמהפכה המשפטית תושלם, ואחריהם הודיעו 37 טייסים מטייסת 69 כי לא יתייצבו לאימונים בעקבות החקיקה.