ימים בודדים לאחר הפיגוע בלב איסטנבול, שגבה את חייהם של שישה בני אדם, הקונסוליה הישראלית בעיר הוזהרה על ידי גורמי ביטחון מערביים מפני איומים נוספים. הערב (רביעי), כשבועיים לאחר הפיגוע, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי לפחות שתי שגרירויות של מדינות מערביות נוספות הוזהרו גם הן מפני איומים דומים. סרביה הגדילה לעשות והזהירה את אזרחיה מפני ביקור בטורקיה.
שלוש שגרירויות של מדינות ממערב אירופה וארגון בינלאומי אחד, שביקשו לא להזדהות מפאת רגישות הנושא, סיפרו לרויטרס כי הוזהרו על ידי הרשויות בטורקיה מפני איומים פוטנציאליים. בהודעה ששלח הארגון לעובדיו הובהרו סכנות הכרוכות בביקור בקניונים, תחנות אוטובוס ושדות תעופה, עקב החשש מפני מתקפות נקמה מצד חמושים. הן משרד ההגנה והן משרד הפנים הטורקיים סירבו למסור תגובה בנוגע לאזהרות אלו.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ באיסטנבול
זירת הפיצוץ באיסטנבול
זירת הפיצוץ בשדרות איסתיקלאל, והמחבלת משמאל
(צילום: רויטרס )
3 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ באיסטנבול
זירת הפיצוץ באיסטנבול
זירת הפיצוץ באיסטנבול
(צילום: רויטרס )
במקביל, סוכנות הידיעות הסרבית "טאניוג" ציטטה את שר החוץ במדינה, איוויצה דאצ'יץ', באומרו כי על האזרחים הסרבים להימנע בשבועות הקרובים מנסיעות לטורקיה, ובמיוחד לבירתה אנקרה, עקב החשש ממתקפות פוטנציאליות.
דאצ'יץ' אמר כי "אני רוצה להזהיר את האזרחים כי לפי מידע מגופי הביטחון שלנו, יש לצפות למתקפות טרור באנקרה בשבועות הקרובים, וייתכן שגם באזורים אחרים בטורקיה". הוא הדגיש כי על הסרבים להימנע מביקור בטורקיה, למעט אם מדובר במקרה דחוף. "לאזרחינו שכבר נמצאים במדינה, אני ממליץ להימנע מביקור במקומות עמוסים בבני אדם, בהם תחנות אוטובוס, תחנות רכבת ואזורים דומים", אמר.
3 צפייה בגלריה
אישה שנעצרה בטורקיה בחשד למעורבות בפיגוע
אישה שנעצרה בטורקיה בחשד למעורבות בפיגוע
מעצר המחבלת בפיגוע באיסטנבול
(צילום: EPA/ISTANBUL POLICE DEPARTMENT )
כאמור, בפיגוע התופת, שאירע בשדרות איסתיקלאל ההומות, נרצחו שישה בני אדם ויותר מ-80 נפצעו. טורקיה האשימה באחריות למתקפת הטרור קיצוניים כורדים: ארגון ה-PKK, "מפלגת הפועלים של כורדיסטן", וה-YPG – מיליציה של הכורדים בסוריה. הארגוניםף הכחיש את מעורבותם בפיגוע.
ה-PKK מוגדר כארגון טרור בטורקיה, באירופה ובארה"ב. הארגון, שנלחם למען אוטונומיה עבור המיעוט הכורדי, החל לבצע מתקפות נגד טורקיה בשנת 1984, ומאז נהרגו עשרות אלפי בני אדם בסכסוך בין ה-PKK לממשלה הטורקית. על מעמד ה-YPG יש מחלוקת: טורקיה מתייחסת למיליציה כשלוחה של ה-PKK, אך במהלך המלחמה בסוריה ה-YPG הצטרפה לארגון כורדי-סורי אחר, "הכוחות הדמוקרטיים הסוריים" (SDF), ולקחה חלק בקואליציה שהובילה ארה"ב נגד דאעש בסוריה.
אחרי הפיגוע הודיעה המשטרה הטורקית על מעצרה של מחבלת סורית, שלפי הרשויות פעלה בהוראת המורדים הכורדים, וכשבוע לאחר מכן פתחה טורקיה פתיחת במבצע צבאי נגד המיליציות הכורדיות בסוריה ובעיראק.