ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התייחס לחשיפת רשימות הסימון של מפלגת נעם - מסמכי הדרכה של המפלגה מ-2019 שתוכנם רשימות ממשיות של חוקרות פמיניסטיות, הומואים ולסביות בתקשורת וגופים של משרד החינוך הנוגדים את חזון מפלגתו של אבי מעוז - ואמר הבוקר (ראשון) לאולפן ynet כי "אני לא שותף למה שנרשם שם ולא מסכים עם הדברים".
כהן הדגיש כי על אף שמעוז רץ עם עוצמה יהודית והציונות הדתית ברשימה מאוחדת בבחירות, "המפלגות הן בעצם מפלגות שונות - אנחנו לא מפלגה שהיא אחת. לא ביצענו את ניהולו של המשא ומתן, כך שאין לי יכולת לקבל אחריות על מעשים שאחרים עושים, מלבד להתנער".
4 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
ח"כ כהן
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
המסמכים הפנימיים של מפלגת נעם
המסמכים הפנימיים של מפלגת נעם
המסמכים הפנימיים של מפלגת נעם
כהן התייחס לעמדתו של יו"ר מפלגתו איתמר בן גביר, וציין כי "אני יודע לומר לכם שאנחנו בקו מאוד ברור וישיר. חברי הקהילה הגאה הם אחים שלנו - אנחנו לא אומרים את זה כמס שפתיים - אנחנו אוהבים ומעריכים אותם".
הוא הוסיף: "אנחנו יכולים שלא להסכים איתם על הכול, וזה בסדר, לא חייבים להסכים על הכול. עם זאת, אנחנו באים ואומרים בפה מלא ובצורה ברורה - אנחנו מחבקים אותם".
דיברתם מאז הפרסום עם מישהו מאנשי אבי מעוז? הם עדיין עומדים מאחורי הרשימה הזו? "האמת היא שלא יצא לנו לדבר על זה, היינו עסוקים במרץ בנושא המשא ומתן. שוב, אני בא ואומר את האמירה האישית שלי, המאוד ברורה: אנחנו מתנערים מלתייג אנשים בכלל. אנחנו יכולים שלא להסכים על הכול עם אבי מעוז, וזה בסדר".

בתוך כך, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) הוסיף כי "אנחנו הולכים לתקופה מאוד מאוד קשה מבחינת היחס שלנו לכל מיני מיעוטים שאנחנו לא כל כך אוהבים מכל מיני סיבות. 'אנחנו' - אני לא מתכוון כמובן לאנשים נורמטיביים".
לדבריו, "כתוב בהסכם הקואליציוני שבעל עסק יוכל שלא לשרת אנשים מטעמי דת. מה זה אומר? שאם עכשיו ייכנסו למסעדה גברים מחובקים או ערבים, בעל העסק יחליט שהוא לא נותן להם שירות. לצד פקודת המשטרה - שלפיה השר מתווה את מדיניות החקירות - גם לא יחקרו אותם על העניין הזה יותר מדי".
4 צפייה בגלריה
רם בן ברק
רם בן ברק
ח"כ בן ברק
(צילום: הדר יואביאן)
בן ברק ציין כי "אנחנו נמצאים בתהליכים מאוד בעייתיים, שהופכים את ישראל למדינה הרבה פחות דמוקרטית ממה שהכרנו, אם בכלל. אנחנו נלחמים בזה ככל שביכולתנו כאן בכנסת, ואני חושב שהציבור צריך להיות מאוד מודאג".
הוא הוסיף: "אנחנו נמצאים בסיטואציה של ראש ממשלה שהוא מאוד חלש - מהבחינה הזאת שהוא חייב שהם יתמכו בו בחוקים שיוציאו אותו מהמשפט - ולכן הוא נותן להם הכל. אני חושב שגם אנשי ליכוד מבינים את זה, ושמענו אפילו אחד או שניים שכבר יוצאים נגד החוקים האלה".

במקביל, סגן שר הביטחון אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) התייחס לפיגוע בכפר קאסם שבו נדרסו שלושה לוחמי מג"ב בעיר, ואמר כי "יש הקצנה בחברה הערבית, אך גם בחברה היהודית - כקונטרה. ישנן תשתיות קיצוניות ולאומניות מאוד, מלכתחילה. הראיה, השר המיועד לביטחון הפנים, שבא ממחוזות גזעניים ממש".
4 צפייה בגלריה
אלון שוסטר
אלון שוסטר
ח"כ שוסטר
(צילום: שמוליק דודפור)
לדבריו, "השאלה במציאות הסבוכה הזו היא האם אנחנו צריכים לגייס לכיבוי אש את הפירומן, האם זה נכון להביא את הקצוות לשבת בפסגת הפירמידה בצומתי ניהול של נושאי ביטחון פנים וחוץ. אני כמובן סובר שזאת טעות גסה של נתניהו".
הוא הוסיף: "אני רק מציע לראות את הכול בהקשר של המורכבות הגדולה שבה אנחנו נמצאים. במציאות הזו אני סבור שלא נכון להוסיף קיצוניות אישית של אנשים הנמצאים בקצה הקשת הישראלית, לפרק מערכות ביטחון פנימיות וביטחון חוץ - וכמובן לסכסך עלינו את אומות העולם - רק כדי להקים ממשלה למי שבורח ממשפט".