משרד הבריאות עדכן אחר הצהריים (יום ו') כי במסגרת הרחבת מבצע החיסון השלישי שאושר אמש יוכלו לקבל את מנת הדחף גם אנשי סגל רפואי בני 30 ויותר, וכן סוהרים ואסירים בני 40 ויותר. זאת לצד בני 50 ומעלה מכלל האוכלוסייה. במקביל: ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח לפני כניסת השבת עם ראשי קופות החולים, וקרא להם להפעיל את מרכזי החיסונים גם בשבתות ובלילות - אף שבקופות החולים לא מדווחים על עומסים בתורים לפי שעה.
1 צפייה בגלריה
החיסון השלישי נגד נגיף הקורונה
החיסון השלישי נגד נגיף הקורונה
ממלאים את המזרק בחיסון של פייזר, כחלק ממבצע הבוסטר. היום, במרכז של מכבי בראשון לציון
(צילום: AFP)
בהודעת משרד הבריאות היום על עדכון ההנחיות הודגש כי רק מי שחלפו חמישה חודשים מאז שקיבל את המנה השנייה יוכל לקבל את המנה השלישית. בנוגע לסגל הרפואי צוין שכל מי שבא במגע עם מטופלים זכאי למנה השלישית, כאמור מגיל 30 ויותר: בתי חולים כלליים, גריאטריים ופסיכיאטריים, קופות חולים, מגן אבות, מסגרות חוץ ביתיות של מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה, מרפאות פרטיות, מרפאות שיניים, סטודנטים למקצועות הבריאות בסבבים קליניים, מד"א וארגוני הצלה.
לחיסון השלישי יהיו זכאים גם כל הדיירים בבתי חולים הגריאטריים, בכל סוגי האשפוז (סיעודי וגריאטריה פעיל) - מגיל 18 ומעלה, שכאמור עברו חמישה חודשים מאז שקיבלו את המנה השנייה. גם מטופלים במערך בריאות הנפש, בני 40 ויותר, זכאים כעת לזריקת הבוסטר.
הודעת משרד הבריאות מגיעה שעות אחדות לאחר שכבר החלו בקופות החולים לחסן בני 50 ומעלה, וכן אסירים בבתי הכלא. בקופת החולים כללית מסרו כי 11 אלף בני 50 ויותר התחסנו מאז הבוקר, ועוד 25 אלף הזמינו תורים לימים הקרובים. במכבי מסרו כי מקרב בני 50 עד 59 הזמינו לקוחות הקופה 41 אלף תורים לשבוע הקרוב. כ-12 אלף מהתורים נקבעו לסוף השבוע הנוכחי, ועד סוף היום יחלקו אנשי הקופה 4,650 מנות חיסון שלישיות. בלאומית אמרו כי זומנו 7,000 תורים, וממאוחדת טרם נמסרו נתונים.

כאמור, מוקדם יותר שוחח בנט עם מנכ"לי קופות החולים כללית (אלי כהן), לאומית (חיים פרננדס), מאוחדת (סיגל רגב רוזנברג) ומכבי (סיגל דדון). ראש הממשלה, כך מסרה לשכתו, "הנחה אותם להמשיך במבצע החיסון השלישי לאוכלוסייה המבוגרת, גם במהלך השבת ובלילות".
בנט הדגיש בשיחה כי מדובר בהצלת חיים ובפיקוח נפש, "ולכן יש להירתם למאמץ ההתחסנות סביב השעון - 24 שעות, 7 ימים בשבוע", לשון הודעת לשכתו. הוא ביקש ממנכ"לי הקופות להכפיל את קצב ההתחסנות בשבוע הבא, על ידי תגבור מערך החיסונים בחובשי צה"ל. בהודעה נמסר כי המהלך סוכם עם שר הביטחון בני גנץ. רה"מ, נמסר עוד, ביקש להודות לצוותי הרפואה, "אשר עובדים מסביב לשעון למען בריאות הציבור".
מוקדם יותר פרסם ראש הממשלה קריאה לכל אזרחי ישראל להתחסן, כחלק מניסיונו להימנע בכל דרך מהטלת סגר רביעי על מנת לבלום את הזינוק בתחלואה. "מנת החיסון השלישית קריטית, קחו אחריות על חייכם וצאו מיד להתחסן", אמר בנט.