1 צפייה בגלריה
הרכב ממנו יצאו השוטרים
הרכב ממנו יצאו השוטרים
הרכב שממנו יצאו השוטרים והנער שהוחזק
( צילום: דוברות המשטרה )
הנער בן ה-16 מעפולה, שנחטף בלילה שבין רביעי לחמישי בחולון, הגיע לעיר כדי להצית רכב ששייך לעבריינים במסגרת סכסוך בין כנופיות. הם תפסו אותו "על חם", לקחו אותו כשבוי והחביאו אותו במבנה במתחם סגור בג'לג'וליה. אחרי ששוחרר במבצעי הלילי של המשטרה, הוא נלקח לחקירה בעצמו, ולאחר מכן לדיון בבית המשפט בבת ים.
אחותו של הנער סיפרה הבוקר ל-ynet כי כלל לא ידעה שאחיה נחטף. "בנס קיבלנו אותו בחיים", אמרה ופרצה בבכי. "רק היום בבוקר הודיעו לאמא שלי שהוא נחטף, לא ידענו מכלום. אני מרגישה שבנס לא רצחו אותו". הנערה סיפרה כי אמה נסעה לפגוש את בנה באזור המרכז, שם הוא עצור.
סרטון הכופר והדיווח המשטרתי
(קרדיט: דוברות המשטרה)

שמונה חשודים נעצרו במתחם בג'לג'וליה, לצד הנער. מלבדם נעצרו חמישה מעורבים נוספים בקטטה שהתפתחה בחולון בלילה שבין רביעי לחמישי, וכללה גם יריות. הנער הוחזק במשך שעות בג'לג'וליה, אך למרות הדרמה הגדולה והמבצע המשטרתי המורכב, שכלל עשרות בלשים ושוטרים, התושבים כלל לא הבינו מה מתרחש: השוטרים הגיעו במכוניות מסחריות סמויות, ואז נכנסו לתוך המתחם. מסביב לשכונה שבה הוחזק הנער היו המון ניידות ושוטרים במדים, והתושבים מספרים שבשלב מסוים - ככל הנראה כשהסמויים פרצו למבנה - כולם רצו לכיוון המתחם שבו הוחזק הנער.
"שמענו צעקות ורעש מבחוץ אחרי שהשוטרים ירדו מכלי הרכב המסחריים", אמרו הבוקר אנשים שמתגוררים בסמוך למתחם בג'לג'וליה. "לא ידענו שיש כאן נער שנחטף, כולם חשבו שזה עוד מבצע משטרתי של חיפושי נשק. רק בבוקר הבנו מה קרה".
לדברי אותם תושבים, "המתחם היה כמו שטח צבאי סגור. אפילו בימים של מקרי רצח לא ראינו תנועות כאלה של שוטרים כאן. לא היינו יכולים להתקרב וגם לא לצאת מהבתים".
החשודים דרשו כופר של מאות אלפי שקלים תמורת שחרורו של הנער. לפני תפיסתם הגיע למשטרה סרטון שבו תיעוד של החטוף שהוחזק על-ידי שוביו. הם איימו בסרטון לפגוע בו באמצעות אקדח אם לא ישולם כופר תמורת שחרורו. "עם קבלת הסרטון קיים מפקד המחוז, ניצב עמיחי אשד, הערכת מצב מיוחדת והכריז על אירוע חטיפה, תוך שהוא מנחה את הימ"ר לפעול לאיתורו של החטוף", נמסר מהמשטרה. "שוטרי ימ"ר תל אביב, בפיקודו של ניצב משנה אסף צור, החלו במאמץ מבצעי, מודיעיני וטכנולוגי מקיף שהוביל את פיקוד הימ"ר למסקנה שלפיה החטוף מוחזק בג'לג'וליה. המיקוד המודיעיני הופנה לאזור, עם סיוע מבצעי של מחוז מרכז והעמדת כוחות מיוחדים של מג"ב וימ"מ לצורך הכנה לפריצה".
"שוטרי הימ"ר הצליחו להתמקד במתחם ספציפי בתוך ג'לג'וליה, והחלו לבצע תצפיות ארוכות טווח אל המקום", אמרה המשטרה על המבצע. "עם קבלת אינדיקציה נקודתית שהעלה חשד לפיו החטוף מוחזק במקום בוודאות גבוהה, הופנו הכוחות המיוחדים של מג"ב וימ"מ יחד עם עשרות בלשי הימ"ר אל המתחם ובפריצה אל המתחם הצליחו לאתר בתוך מבנה את החטוף ושמונה חשודים שהיו במקום". במבצע החילוץ השתתפו גם אנשי יס"מ תל אביב, יחידת המו"מ ויחידה 33.