מיטיוס פילמון, אזרח אריתריאה, הואשם הבוקר (יום ה') בניסיון אונס בנסיבות מחמירות של תושבת דרום תל אביב בביתה לפני שלושה שבועות. המקרה נחשף לראשונה ב-ynet.
מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יעל הראל מפרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר, עולה כי פילמון פרץ לדירת המתלוננת מצויד בסכין. הוא איים על הקורבן והורה לה לשתוק.
המתלוננת שנבהלה מנוכחות הנאשם בדירתה ומאיומיו צעקה לעברו. בתגובה פילמון התקרב אליה, הצמיד סכין לצווארה, הכה אתה באגרופיו בשני צדי פניה, ובעודה הלומה מהמכות שספגה - נטל קומקום והטיחו בחוזקה בפניה.
3 צפייה בגלריה
פילמון מיטיוס, נאשם בניסיון אונס ומעשה מגונה בנסיבות מחמירות
פילמון מיטיוס, נאשם בניסיון אונס ומעשה מגונה בנסיבות מחמירות
הנאשם מיטיוס פילמון
(צילום: מוטי קמחי)

עוד צוין בכתב האישום כי בהמשך משך הנאשם את האישה לחדר השינה, הפיל אותה ארצה, הכה אותה, סתם את פיה בחוזקה, הצמיד את הסכין לצווארה ונשך אותה בחוזקה בבטנה ובידה. היא המשיכה להיאבק בנאשם שניסה לאנוס אותה.
המתלוננת הצליחה להיחלץ מידיו של הנאשם, דחפה אותו אל מחוץ לדירתה, והזעיקה את כוחות ההצלה. לפי כתב האישום, כתוצאה ממעשיו של פילמון נגרמו לאישה חבלות חמורות. אחר כך היא פונתה לקבלת טיפול בבית חולים.
3 צפייה בגלריה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
זירת התקיפה בדרום תל אביב
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
(צילום: נדב אבס)
בבקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, ציינה עו"ד הראל כי "מסוכנות המשיב נלמדת ממעשיו. המשיב שגר בסמיכות למקום מגוריה של הקורבן, ארב מחוץ לדירתה והמתין ליציאה אחיה. הוא פרץ לדירתה כשהייתה בגפה מצויד בסכין, הכה אותה ללא רחם, באכזריות ובברוטליות בכל חלקי גופה. הוא ניסה לאנוס אותה בכוח וביצע בה מעשה מגונה בכוח.
"כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו לקורבן חבלות חמורות בכל חלקי גופה (שברים בארובת העין, בצלעות ובשן) ושטפי דם בכל חלקי גופה. היא הובלה לחדר מיון בבית החולים איכילוב בתל אביב ולאחר מכן הועברה לבית החולים וולפסון בחולון".
כתב האישום מייחס לפילמון ניסיון אונס בנסיבות מחמירות, מעשה מגונה בנסיבות מחמירות, חבלות חמורות בנסיבות מחמירות, פריצה לדירה בנסיבות מחמירות ועבירת איומים.
עו"ד אדוה אלאב, שמייצגת את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה בתגובה: "הנאשם מכחיש את האישומים. אנו נמצאים בראשיתו של ההליך המשפטי וטרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נוכל להתייחס לאישומים".

גרירת הרגליים של המשטרה

בתחילה במשטרה לא מיהרו לדווח על המקרה ואף לקחו בעירבון מוגבל את עדותה של הקורבן. בעקבות הפרסום ב-ynet מינה מפקד המרחב צוות חקירה מיוחד בתחנת שכונות במשטרת מרחב יפתח, שהחל לאסוף מצלמות באזור ולגבות עדויות משכנים.
המתלוננת, בשנות ה-50 לחייה, סיפרה לחוקרים כי הותקפה בעת שישנה בביתה. היא ציינה כי ישנה לבד במיטתה, כשלביתה התפרץ גבר שנחזה כאזרח זר. במהלך החקירה עצרה המשטרה אזרח אריתריאה, אך בהמשך התברר כי אין לו קשר למעשה. מיד לאחר מכן נעצר הנאשם פילמון בגבעתיים. דגימת רוק שנמצאה על שמלתה של הקורבן התאימה ל-DNA שלו. עם זאת, לאורך כל החקירה הכחיש פילמון את המיוחס לו.
בתחילת השבוע שעבר הפגינו מאות בני אדם בשכונת התקווה במחאה על התקיפה המינית. המשטרה עצרה תשעה מפגינים בגין תקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי ואדם נוסף שהשליך אבוקות לעבר המפגינים.