דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי אישר הערב (שלישי) כי בידיו מודיעין משלו שמעלה כי חמאס משתמש בבית החולים שיפא בעיר עזה למען פעילותו הצבאית, ייתכן שלאחסון נשק - וגם להחזקת חטופים. לדברי קירבי, "המעשים של חמאס לא מפחיתים מאחריות ישראל להגן על אזרחים".

"יש לנו מידע שמאשר שחמאס משתמש בבית החולים הזה (שיפא) לפיקוד ושליטה, וייתכן שגם לאחסון נשק", אמר קירבי. לדבריו, "זהו פשע מלחמה". מדובר למעשה בהצהרות שמאששות את טענות ישראל כי חמאס משתמש בבתי החולים ברצועת עזה למטרות צבאיות.
אתמול חשף דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ממצאים מבית החולים "רנתיסי" ברצועת עזה, שעליו פשטו לוחמי שייטת 13 וחטיבת השריון 401. "חמאס הפך את בית החולים לבסיס טרור שלו והחזיק בו נשק", אמר הגרי. "יש לנו סימנים, שנאספו גם על בסיס מידע מודיעיני, שחטופים שהו בבית החולים רנתיסי בתקופה מסוימת. בין הראיות נמצאה שיערה של חטופה, חבלי קשירה, בקבוקים של תינוקות וטיטולים. לא אמור להיות ציוד לתינוק במקלט".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפשיטת שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 על בית החולים רנתיסי
תיעוד מפשיטת שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 על בית החולים רנתיסי
בקבוק ומוצץ שאותרו מתחת לבית החולים רנתיסי
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
דניאל הגרי דובר צה"ל הצטרף לפשיטת שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 על בית החולים רנתיסי
דניאל הגרי דובר צה"ל הצטרף לפשיטת שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 על בית החולים רנתיסי
דובר צה"ל לצד אמצעי הלחימה שאותרו בבית החולים רנתיסי
(צילום: דובר צה"ל)
"מתחת לבית החולים מצאנו מפקדת חמאס, שבה היו טילי RPG ואמצעי לחימה אחרים", הוסיף הגרי. "הטרוריסטים מחמאס חזרו מהמתקפה ב-7 באוקטובר אחרי ששחטו ישראלים ושרפו תינוקות ונשים בחיים - וחזרו להתחבא מתחת לבית החולים רנתיסי ובתי חולים נוספים ברצועה".
לפני כשבועיים וחצי הציג דובר צה"ל בתדרוך מיוחד לתקשורת הזרה הוכחות לכך שמפקדת הטרור המרכזית של חמאס ממוקמת מתחת לבית החולים המרכזי בעיר עזה - שיפא. לפי המידע המודיעיני, בשיפא יש מספר מתחמים תת-קרקעיים המשמשים את ראשי חמאס להכוונת פעילותו ומנהרה המגיעה לבית החולים, ומאפשרת כניסה למפקדת החמאס שלא דרך בית החולים.
בנוסף, לפי תדרוך דובר צה"ל, בתוך בית החולים קיים מרכז שליטה של ביטחון הפנים של חמאס, שמאויש באופן רחב בחמושים בשגרה ובחירום וממוקמת מפקדת טרור, שממנה מתבצעת הכוונת טרור לירי רקטי, הכוונת כוחות, אחסון אמל"ח, נשקים ותחמושת.